Ervaringen Ivf Spain

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Angelika » 15 mei 2014, 10:54

Last Hope, Ik heb ook Paz en Sara als assistent. Het contact verloopt voornamelijk per mail (van mijn kant uit), maar ze bellen zelf wel geregeld om te horen of alles ok is.

Hier voorlopig nog altijd platte rust, sinds dinsdag niks meer van bloedverlies. En morgen nieuwe bloedafname. Morgen zit ik dan al op week 7. Ik kan het nog altijd niet geloven...

Het gaat idd vlug he dat ze een donor vinden. Niet normaal dat dit hier in België niet kan. Veel succes daar!

Groetjes,
Angelika

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Last hope » 15 mei 2014, 18:17

Angelika, super!! 7 weken, dat telt toch wel al hé, ik hoop dat ik dit ook nog kan zeggen dit jaar... En ook de anderen natuurlijk! Ik kan mij voorstellen dat jij je intussen goed begint te voelen, nu die bloedingen gedaan zijn. Waarschijnlijk blijf je een beetje ongerust, maar wie zou dat niet zijn, na zoveel jaren?
Ik vind het super voor jou, en hoop dat wij hier eenzelfde verhaal tegemoet mogen gaan!
Last Hope, 37j, kinderwens sinds 2008 - Mama geworden dankzij IVF Spain.

wendelina
Berichten: 122
Lid geworden op: 25 april 2014, 22:32

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door wendelina » 16 mei 2014, 21:46

Hallo ,
Ik ben dus naar de gyn geweest en mijn BMS was nog maar 5,5 cm. Normaal wou ik het doormailen naar Ivo maar omdat ik het rechtstreeks uit de mond wou horen heb ik maar gebeld. Maar hij kon niet direkt een antwoordt geven , er wordt eerst met dokter overlegd. Krijg ik een mail terug dat de dosis verhoogd is naar 4 keer per dag meriestra oraal en ook 4 keer meriestra vaginaal opsteken. Wist niet dat dit vaginaal kon gebruikt worden? :roll:
Heb ik direkt maar opgezocht op google ( kliniek is ondertussen gesloten) en blijkbaar wordt het ook vaginaal gebruikt.
Vindt het toch maar raar.

Last hope,
Super dat ze een donnor gevonden hebben. t'Is toch weer een stapje verder. Ik ben ook heel benieuwd en ik weet dat het anoniem is maar ik zou zo graag een foto willen zien . En weten wat ze doet, al kinderen heeft en hoe oud ze is.
Ik zou het wel willen weten uit nieuwsgierigheid maar besef ook dat het "anoniem donatie" is.
Waar ik zeker achter sta. Zou het moeilijk hebben met een gekende donnor.
Hebben jullie veel eisen gesteld bij de donnorkeuze?
Wij hebben alleen gekozen voor uiterlijke kenmerken zoals huidskleur , kleur ogen .

Man moet ook vitamines nemen ,en voltaren in de maand voor de TP.
Dat vindt ik ook weer iets raar. Want normaal wordt voltaren gebruikt als ontstekkingsremmer.
Maar deze dingen zullen misschien het verschil maken met andere ziekenhuizen ?

Ik blijf Ivo (assistent) houden heel het traject. Er is me toen ik op intakegesprek geweest ben inderdaad vermeld dat je verschillende assistenten heb naargelang je verder gaat in het traject. Maar Ivo is daar nieuw begonnen . Ze willen dat hij enkele patienten van het begin tot het einde begeleidt.

Little Dancer,
Ik kan goed begrijpen dat je zenuwen hebt. Ook omdat je met zoveel vragen zit maar éénmaal dat je daar geweest ben , krijg je terug meer rust in het hoofd. Dan kun je de reis boeken en alles regelen.
Als ik er nu op nadenk zou ik het wel anders gedaan hebben. Ik zou het niet tijdens het hoogseizoen gedaan hebben. Vooral omdat de reis al zoveel kost en voor de hitte. Ik kan zo moeilijk tegen de warmte , daarom dat we altijd in mei op vakantie gaan.
Helaas weten wij heel goed waar we voor werken!

Angelika,

Hoe was de bloedname? Nog alles goed ?

Groetjes Wendelina
Wendelina ,
Mama van een super lieve meid.

little dancer
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 april 2014, 18:17

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door little dancer » 17 mei 2014, 12:08

Hallo,

@angelika; 7 weken!! super zeg! Wanneer heb je eerste echo? Spannend allemaal. Vooral goed blijven luisteren naar je lichaam.


@ wendelina; Was je BMS in het verleden ook zo weinig? Heb ik ook nog nooit van gehoord dat je dit vaginaal kan innemen.
Ik had altijd direct een BMS 9.8 a 10.2. Ben nu al benieuwd wat die medicatie gaat doen. Ik dacht nog even om te vragen of het echt nodig was (na al die pogingen heb ik altijd precies dezelfde resultaten )maar ga het nu toch zeker gewoon laten doen.

De laatste dagen zijn wij echt aan het twijfelen om het deze zomer nog te doen.
Nu heb je bijna geen vroegboekkorting meer en is alles super duur. Ook beginnen we te twijfelen om toch voor een appartement te kiezen, het scheelt toch echt in prijs. Op hotel is makkelijk (niet koken) maar als je zelf kookt is het toch goedkoper en thuis zou je ook eten moeten kopen. Nu was ik aan het kijken naar appartementen en zijn de meeste volgeboekt voor deze zomer. Nu kan ik nog niets boeken omdat we geen data hebben maar dan ga ik mij blauw betalen aan ofwel hotel of appartement.
Als we dan voor oktober/november kiezen hebben we toch wat meer tijd alles te regelen en qua prijs is dit toch redelijk veel goedkoper. (je spaart per appartement gemakkelijk 300 euro uit) De laatste week van oktober hebben we ook samen een weekje verlof. In die periode is er wel wat meer kans op regen en wat kouder maar dan is het misschien aangenamer vertoeven.
Alleen is het emotioneel wat moeilijker, het is toch weer 3 maanden langer wachten.... :?

@last hope; ben ook wel benieuwd in hoever je de keuze gedaan hebt qua donor. Ik begrijp maar al te goed hoe het voelt niet weten hoe je donor eruit ziet, wat voor job ze doet, of ze zelf kinderen heeft. Ik zat ook elke keer met diezelfde vragen in mijn hoofd. Het ideale zou zijn dat je uiterlijke kenmerken, karakter kenmerken en ik vind de job ook belangrijk, zegt veel over iemand te weten komt. Maar geen foto ofzo ziet, dan vorm je zelf een beeld van je donor maar je ziet het niet zwart op wit. Bij gekende donor zit je met een emotionele kwestie wat ik te moeilijk zou vinden, vooral hoe gedraag je tegenover haar als je ze ziet?

oh ja, die voltaren; heb ik nog nooit van gehoord. Het is idd een ontstekingsremmer. Ik denk dat ze dit doen omdat zaad telkens nieuw aangemaakt wordt. Als er dan net op dat moment bij je man bv een ontsteking heeft zal zijn zaad dit meedragen, op die manier heeft hij zo zuiver mogelijk zaad en zal dit wrs beter zijn van kwaliteit.

En nog over accupunctuur. Ik heb dit maanden bij Dr Sun gedaan in Gent. Een zeer goede vent. Ik had heel veel last van jeugdpuistjes en die zijn sinds mijn bezoek bij hem helemaal weg. HIj heeft ook heel erg gewerkt op mijn BM ook net na de TP, helaas heeft dit niet geholpen. Ik denk wel dat hij heel goed werk levert, de volgende keer ga ik zeker terug naar hem. Ik heb nu vooral het gevoel dat ik geen goede embryo's gekregen heb en ga er vanuit gaan dat in Spanje het betere gaan zijn.
Een vriend van ons die daar ook gaat heeft al bijna heel zijn leven geen reuk en smaak. Ontelbare keren operaties gedaan, prof's gezien,... en na enkel behandelingen bij Dr. Sun kan hij weer ruiken en smaakt hij weer alles... Dat zegt voor mij heel veel, hij is wel een bewijs (voor ons toch) dat het helpt.

Ga nog even gaan genieten van het zalige weertje.

Liefs
35j. Na 10 lange en intensieve jaren bevallen van een dochtertje op 31 maart 2015 via IvfSpain
Nov '16: 1ste poging 2de mirakeltje. Hcg 12 -> 25 ->116 ->86 MISKRAAM
Feb '17: 2de poging 2de mirakeltje. Hcg Positief -> miskraam nummer 2!

little dancer
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 april 2014, 18:17

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door little dancer » 18 mei 2014, 9:30

Voor de dames die al geweest zijn naar IvfSpain.

Heb gisteren eens prijzen zitten vergelijken tussen juli en oktober.
Er zit echt wel veel veerschil in natuurlijk.
Juli zal voor ons heel krap worden maar is net doenbaar, en emotioneel gezien zou ik liefst in juli nog gaan. Maar als ik dan financieel bekijk zou het beter zijn om in november te gaan. Probleem is dan dat we in juli 3 wkn verlof hebben dus wenbaarder zijn en in november hebben we maar 1 weekje.
Maar nu vroeg ik mij toch af hoe het in elkaar zit om alles te plannen.

Vanaf wanneer weet je eigenlijk welke datum je terug moet gaan voor de TP?
Is dit tijdens het intake gesprek dat je samen een periode uitkiest, samen een datum prikt of is het gissen naar een datum?
Kan je zelf bv zeggen; we hebben verlof van 25 oktober tot 2 november, we willen graag dan terug komen voor de TP?
Het is toch zeer moeilijk dat op voorhand te plannen?

Liefs
35j. Na 10 lange en intensieve jaren bevallen van een dochtertje op 31 maart 2015 via IvfSpain
Nov '16: 1ste poging 2de mirakeltje. Hcg 12 -> 25 ->116 ->86 MISKRAAM
Feb '17: 2de poging 2de mirakeltje. Hcg Positief -> miskraam nummer 2!

wendelina
Berichten: 122
Lid geworden op: 25 april 2014, 22:32

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door wendelina » 18 mei 2014, 10:37

Little Dancer,
Wij hebben inderdaad gezegd dat we dit graag plannen in ons vakantie vanaf de 25/7 . Dokter S heeft vanuit die datum het behandelplan gemaakt. Maar het is ook gemakkelijker als er veel tijd tussen zit.
Je moet rekening houden met de testcyclus en daarna de echte cyclus.
Wij komen de 25 /7 aan maar weet nog niet wanneer juist de TP is. Hangt allemaal af van de donnor.
Ze stellen ook voor om 10 dagen te komen. Want er kan natuurlijk vertraging oplopen bij de stimulatie van de eicellen bij de donnor.
Ik baal ook van de prijzen maar eenderzijds wil ik niet wachten omwille van mijn leeftijd.
Wat zeg je man hierover?

Hier gaat het minder goed. Ik heb last van de overschakeling van 6 mg progynova naar 18 mg.
Ik voel me opgezwollen en ben al 2 kg bij gekomen. Al heb ik geen eetlust , eet veel minder . Hopelijk went mijn lichaam aan de dosis.

Wendelina
Wendelina ,
Mama van een super lieve meid.

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Last hope » 18 mei 2014, 11:55

Hé veel lectuur hier...

Little dancer:
ik zou je keuze kunnen begrijpen. Als de vakantie in juli nu nog niet geboekt is, dan wordt het nu inderdaad zeer duur en misschien ook schaars. En dan die drukte in het seizoen: daar kijk ik ook tegenop! Ik schrok mij ook een bult toen ik alles bekeek voor augustus! Wij zijn gewoon van op reis te gaan in mei en oktober, en wij betalen 4 keer minder buiten seizoen dan in het seizoen. Wat betreft hotel versus appartement: beide hebben voor- en nadelen. Maar wat ik weet, is dat ik daar op appartement geen enkele keer gekookt heb in mei. Wij waren meestal een toertje aan het doen, en kwamen dan restaurantjes of strandbars tegen met een menu aan 7,50 euro per persoon, en kozen steevast om zo'n menu te eten of wat tapas te bestellen. 's Avonds hadden wij dan stokbrood, beetje paté op tafel, spaanse salami, spaanse ham, tonijnsalade, fruit,... met een glaasje wijn en zicht op zee, was dat voor ons het paradijs! En 's ochtends moet je eigenlijk gewoon maar een stokbrood op tafel leggen en wat koffie zetten... Of ook in een bar een ontbijt gaan nemen...
Jullie zullen de keuze zelf moeten maken, maar ik weet zeker mocht ik in jouw schoenen staan: ik ook zou twijfelen. Drie maanden is niet lang, maar als je moet wachten wel...
Bespreek het eens met de dokter daar. Op 1 week kunnen ze ook alles rondkrijgen. Ze gaan daar een test doen met het sperma van je man: ze gaan dat even invriezen en ontdooien en je onmiddellijk laten weten of alles goed intact is na het ontdooien. Op die manier kan je met ingevroren zaad werken en kom je rond met 1 week aanwezigheid voor de terugplaatsing. Ze stemmen dan je donor af met jouw aanwezigheid.

Succes met jullie keuze!
Last Hope, 37j, kinderwens sinds 2008 - Mama geworden dankzij IVF Spain.

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Last hope » 18 mei 2014, 12:16

Wendelina,

Ik zit hier opeens te beseffen hoe dicht wij bij elkaar vallen in de behandeling.
Jullie komen aan op 25/07, wij komen aan op 31/07. Misschien lopen wij elkaar even voorbij daar ergens in het Zuiden! De wereld is klein... Op 31/07 of 1/08 gaat mijn man zaad gaan geven, misschien ben jij daar dan net voor de terugplaatsing?
Wat betreft je BMS: ik schrik mij hier een hoedje: 18 mg progynova... Ik vind 6 mg al veel! Dat moet echt onaangenaam zijn! Ik denk dat bij mij de 6 mg werkt, ik voel en zie het als ik naar het wc ga (als ik heel even zo indiscreet mag zijn :oops: ). Trek je niets aan van de extra kilo's, intussen ben ik ook 2 kg zwaarder, ik had vorige week zware vreetbuien, iets wat ik anders nooit heb. Overmorgen is mijn controle bij de gynaecoloog!

Wendelina, hebben ze iets gezegd over jouw donor?

Ik zou ook graag een foto zien, maar ik denk niet dat ze dat doen. Ik heb geselecteerd in deze volgorde van belangrijkheid:

1. kleur ogen/haar
2. huidskleur
3. fertiliteit (ik denk dan dat ze bewezen vruchtbaar is, en dus zelf al kinderen heeft)
4. opleidingsniveau
5. BMI

En dan moest je ook nog aangeven of de bloedgroep hetzelfde moest zijn als de vrouw. Daar heb ik neen gekozen. Wij zouden daar eerlijk willen over zijn met ons kindje, dus de bloedgroep is niet zo van belang voor ons.

Groetjes!
Last Hope, 37j, kinderwens sinds 2008 - Mama geworden dankzij IVF Spain.

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Last hope » 20 mei 2014, 16:05

Dag Wendelina,

Hier ook minder goed nieuws, hetzelfde "straatje" als jij eigenlijk.
Mijn BMS is ook maar 6,03 mm en het moest tussen 7,5 mm - 12 mm liggen. Ik had dit eigenlijk nooit gedacht en ben in shock :shock: Ik weet nu nog niet wat ze mij gaan aanraden, heb net een email verstuurd...

Hoe gaat het intussen met jou? Is je lichaam al wat gewoon geworden aan deze 18 mg, en heb je nog kilo's bijgenomen intussen?

Groetjes, last hope
Last Hope, 37j, kinderwens sinds 2008 - Mama geworden dankzij IVF Spain.

wendelina
Berichten: 122
Lid geworden op: 25 april 2014, 22:32

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door wendelina » 21 mei 2014, 21:59

Hallo Last Hope,

Das minder dat je BMS laag staat. Hoe zou dat komen dat het nu anders is?
Is de dosis al aangepast?
Vandaag gaat het eindelijk een beetje beter. Ik wil niet klagen maar Ik heb mij echt wel slecht gevoeld. Ook in combinatie met mijn nekproblemen waardoor ik duizelig ben. Pfff , maar toch als een zombie gaan werken.
Kwam ik te morgen tot de conclusie dat ik gisteren vergeten ben met te starten met utrogestan. Ik heb nu een mailtje gestuurd naar Ivo wat ik nu moet doen. Maar nog geen reactie gekregen. Ik ben boos op mijn eigen. Ik ben de laatste dagen verstrooid.
Maar ik moet zeggen dat ik de laatst tijd veel aan mijn hoofd heb naast deze behandeling .De voorbije week heel mijn benedenverdiep leeggehaald want wij gaan verbouwen althans na onze vakantie die straks begint . Allemaal dingen die al gepland stonden voor ik de beslissing nam om een behandeling te starten.
Maar als ik straks lig te genieten in het zonnetje zal ik wel weer rustig worden. Alleen spijtig dat ik straks mijn regels krijg op vakantie.

En er is alweer een kilootje erbij. :shock:
Oja , ik heb 16 mg in plaats van 18mg. Verkeerd geteld.

Ze hebben niets meer verteld over de donnor.
Voor ons maakt de bloedgroep ook niet uit. Daardoor zou er potentieel kandidaten wegvallen die beter match bij die van ons . Normaal zou je leesboekjes over eiceldonatie krijgen vanuit de kliniek om voor te lezen aan je kind. Ik heb die gezien bij Katrien van Telefacts.
Wij hebben dezelfde selectie gedaan als jou.

Ik ga nu slapen want ze komen ons s' nacht halen om naar het vliegveld te brengen.
Ik hoop dat ik internetverbinding heb op vakantie zodat ik julile kan blijven volgen.
Groetjes
Wendelina ,
Mama van een super lieve meid.

little dancer
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 april 2014, 18:17

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door little dancer » 22 mei 2014, 7:07

Hallo Allemaal,

Toch raar dat jullie beiden een dun BMS hebben, zou dat aan de medicatie liggen die misschien net iets anders is?

Wat ben ik blij te lezen dat je zoveel keuzes kan maken ivm je donor. Ikzelf vind opleidingsniveau zeer belangrijk. En om eerlijk te zijn BMI ook. Wij zijn zelf 2 kleine dunnen mensen, dus toch blij dat deze erbij zit. Alhoewel de donor nu mager kan zijn maar later wat zwaarder worden, dus ja....
Kleur ogen/haar en huidskleur zijn toch wel de belangrijkste zaken.
We hebben besloten gewoon eerst te luisteren wat ze volgende week allemaal gaan vertellen. Voor hetzelfde geld zeggen ze zelf dat juli niet haalbaar is, dan is de keuze makkelijk gemaakt. Is het november dan heb ik nog tijd zat te boeken.

Raar ook dat jullie op hetzelfde moment zo dicht bij elkaar zullen zijn. Wat is de wereld toch een klein plekje op deze manier. En als wij nog eens juli erbij krijgen dan lopen we daar alle 3 samen.

@angelika; hoe gaat het met jou?

Liefs
35j. Na 10 lange en intensieve jaren bevallen van een dochtertje op 31 maart 2015 via IvfSpain
Nov '16: 1ste poging 2de mirakeltje. Hcg 12 -> 25 ->116 ->86 MISKRAAM
Feb '17: 2de poging 2de mirakeltje. Hcg Positief -> miskraam nummer 2!

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Angelika » 22 mei 2014, 13:12

Hallo allemaal,

Morgen week 8 van de zwangerschap en zaterdag de 1e echo. Spannend!

Mijn BMS was telkens 11mm, ze vonden dit altijd zeer goed. Onze lichamen zitten toch raar in elkaar e!

Veel succes daar in Spanje en probeer ook een beetje te genieten!

Groetjes,
Angelika

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Last hope » 23 mei 2014, 17:47

Hello allemaal,

Angelika, jij klinkt veel rustiger! Waarschijnlijk begin je je super te voelen! Week 8, mensen toch! Dat is al twee maanden ver, dan is het uitgerekend voor de kerstperiode! Het is dus nog voor 2014!! En ook benieuwd natuurlijk naar de eerste echo. Ze hebben waarschijnlijk 2 embryootjes teruggeplaatst? Ben razend benieuwd wat de foto zal geven!! En zou jij al een geslacht kunnen zien? Dat is nog te vroeg zeker?

Little dancer: als wij daar toekomen eind juli en we horen vlaams spreken, dan zal het zeker jij of Wendelina zijn... Ik denk dat jullie volgend weekend naar Alicante gaan om ingelicht te worden. Spannend hé. Bereid je maar voor! Ik ben benieuwd wat ze jou zullen aanraden. Ik ben blij dat ik nu reeds naar Alicante geweest ben, want ik zie dat ze hier op DVO een oproep doen voor een infosessie in Antwerpen over Alicante door Dominique. Wij behoren nog tot de test-groep, en dat vind ik prima! De lat ligt hoog :wink:

Wendelina: ik vond het ook vreemd dat mijn BMS zo laag stond, had het iets hoger verwacht. Na alle behandelingen gedaan te hebben in Belgie, merkte ik al dat ik veel van mijn pluimen verloren was (als je begrijpt wat ik bedoel). Ik vond het nemen van meriestra dan ook een openbaring als het op BMS aankwam. Ik denk dat ik toch ergens in een vervroegde menopause zit, maar ben het niet zeker. Vroeger moest ik zowieso bij elke behandeling die Utrogestan nemen na de terugplaatsing. Ik vraag mij af wat al die medicatie doet met je natuurlijke cyclus. Voor mij staan teveel behandelingen toch wel gelijk aan vervroegde menopause ==> iedere keer zoveel eicellen uithalen in 1 keer! En dan iets bijsteken om BMS in de hand te werken... Ik denk dat het allemaal niet goed is.
Wat heeft men voorgesteld aan mij? Tijdens mijn testcyclus (de huidige) moet ik gewoon doorgaan met de 6 mg, maar in de echte cyclus moet ik 8 mg meriestra nemen, en laten opmeten op 28/07.
Morgen start ik ook met utrogestan :roll:
Op het threatment plan staat er dat ik 2x Utrogestan moet nemen in de voormiddag en 2x in de avond. En daar staat dan bij: lay down for 10 minutes. Lukt jou dat? Mens, ik ga een kwartier vroeger moeten opstaan om nog eens te kunnen gaan liggen 's ochtends... En ik moet al zo vroeg opstaan (woon op 100 km van mijn werk).
En ja, mijn riem moet ook een gaatje breder zitten, en sommige broeken spannen fel... :oops:
Prettige vakantie, geniet van de rust!!!

Goed weekend allemaal!
Last Hope, 37j, kinderwens sinds 2008 - Mama geworden dankzij IVF Spain.

wendelina
Berichten: 122
Lid geworden op: 25 april 2014, 22:32

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door wendelina » 27 mei 2014, 11:16

Even kort , heb geen goede internetverbinding.

Last hope,
Hoe is het met je?
Wanneer moet jij stoppen met de Meriestra?
Ik wist helemaal niet dat je 10 minuten moest liggen na het inbrengen van de utrogestan?
Dat heb ik precies niet goed gelezen.
ik heb het althans nu niet gedaan. Maar zal er rekening mee houden als ik begin met de real cycle.

Little dancer,
hoe is het met je? Kun je de zenuwen onder controle houden?
Hopelijk wordt nu alles duidelijk. Zelf had ik me voorbereid door een nota te maken met alle vragen die ik had.
ik ben benieuwd hoe jij het ervaart.

Angelika,
hoe was de echo?

Met mij gaat het goed. Ik ben zaterdag gestopt met de Meriestra en ik wacht nog steeds op mijn regels.
hopelijk komen ze , want als ze niet komen mag ik vrijdag niet starten met de pil.
En daar wordt ik toch wel zenuwachtig van als alles niet loopt volgens het schema.
Voor de rest kan ik echt genieten van de vakantie. Was er precies toch meer aan toe als ik dacht.

Groetjes Wendelina
Wendelina ,
Mama van een super lieve meid.

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Re: Ervaringen Ivf Spain

Bericht door Last hope » 27 mei 2014, 18:19

Dag Wendelina,

Oooh ben jaloers dat jij op vakantie bent!! :oops:
Moet zaaaalig zijn!
Van Utrogestan: dat staat op mijn behandelingsschema: 2 in de VM en 2 in de NM en dan 10 à 15 min neerliggen.
Ik stop met Meriestra overmorgen! Dan is mijn laatste dag, en zou ik ook mijn ms moeten krijgen.
Afwachten dus.

Hopelijk krijg je morgen je ms!! Ze gaan nog nooit zo welkom geweest zijn :lol:
Al kan dat wel een beetje verschillend zijn door ander klimaat (bij mij is dat toch zo...)

Little dancer vertrekt waarschijnlijk een dezer naar Alicante!! 8)
Druk zeker meid, zo enkele dagen voor het vertrek?

Groetjes,
Last Hope, 37j, kinderwens sinds 2008 - Mama geworden dankzij IVF Spain.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast