Starten met eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
MamavanNyo
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 oktober 2016, 16:26

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door MamavanNyo » 3 april 2017, 12:07

Hoi iedereen,
Terug van reis en super relaxed.
Nu klaar voor onze (voorlopig ) laatste poging 😯
Alle hoop op deze 5e poging.
Voor de reis nog telefoon gekregen om een moeilijke beslissing te nemen: indien deze poging niet zou lukken hebben we nog eens recht op 6 eicellen mits betaling en kunnen we aaneensluitend op de laatste poging beginnen. Na avonden van praten en wikken en wegen samen besloten om even te wachten.
Heel moeilijke keuze voor mij maar we zijn met 2...
Ik zag in dat mijn man al een toegeving had gedaan want hij zou perfect gelukkig kunnen zijn met ons drietjes. Hij weet hoe graag ik een tweede wil dus zijn we ervoor gegaan. Dus kan ik nu niet verlangen dat we er weer zoveel geld tegenaan smijten terwijl we niet zeker zijn dat het zal lukken. ( we hadden 6 eicellen waarvan alle 6 bevrucht maar 1 niet overleefd) en nog steeds niet gelukt en is nu onze 5e poging. Pfff
Nu is zeker alle hoop op deze poging gericht.
Morgen controle bs en dan met utrogestan starten.
Spannend. Groetjes

Minniemouse14
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 maart 2017, 10:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Minniemouse14 » 4 april 2017, 15:09

Veel suc6! :) ik moet maandag naar jette voor controle bms. Vandaag laatste dag 2 progynova, vanaf morgen 3.
Hopelijk lukt deze (voorlopig) laatste poging.
Ik duim alvast voor je. Heb je veel pogingen nodig gehad voor je eerste kindje?

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door SummerJam » 7 april 2017, 1:34

Iemand die toevallig nog Inprosub oftewel Prolutex en Utrogestan over heeft? Is 2de niet-terugbetaalde poging hier.
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 8 april 2017, 19:05

Minniemouse, al zicht wanneer transfer doorgaat? Bij ons was het met verse eiceldonatie, dus ik moest wachten tot donor haar regels had en dan nog eens tot wanneer zei rijpe en goeie eicellen had. Ik vermoed dat het bij jullie sneller zal gaan.

Wij hebben nog 3 embryo s in vriezer. Hoe gaat dat eigenlijk te werk. Hoe snel kan je dan beginnen nadat je het startsein gegeven hebt? En halen ze dan 1 per 1 uit vriezer, in de hoop dat het niet sneuvelt, of is dit per 2-3 en dan de beste?

Summerjam, succes met de poging. Hier geen medicatie over...

Mamavannyo, ik snap de beslissing van je man, maar zo gemakkelijk is het idd niet om die kinderwens uit je hoofd te krijgen, zeker niet als vrouw. Ik zou er ook graag 2 hebben...maar uiteindelijk mogen we idd al blij zijn met eentje...veel succes verder

Minniemouse14
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 maart 2017, 10:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Minniemouse14 » 11 april 2017, 11:04

@Florimon82
Onze terugplaatsing zal doorgaan nu zaterdag 15 april :)
De vorige pogingen voor onze dochter werd eerst smorgens 1 embryo uitgehaald en als die de 'ontdooing' overleefd heeft dan bellen ze om het exacte uur van terugplaatsing door te geven.
Is wel weer spannend want probeer die stress maar uit te zetten he :/

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 12 april 2017, 11:28

minniemouse14, ja, de stress en positieve spanning kan je niet wegdenken é..je hebt er geen vat op...Zo spannend weer ! Ik duim voor zaterdag ! Is het eentje die je laat terugplaatsen?

Dus eigenlijk is dat met diepvriesembryo's vrij snel dat je mag gaan. Waarschijnlijk weer eerst zelf je cyclus plat leggen en baarmoeder voorbereiden,....het gekende verloop in 't begin.
Dat ik daar nu al mee bezig ben !!! moet eerst nog dat eerste boeleke goed en wel op de wereld zetten.....Tja, ben nu eenmaal een planner :)

Minniemouse14
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 maart 2017, 10:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Minniemouse14 » 20 april 2017, 21:27

@florimon82,

ja eentje terug geplaatst :) ze proberen tweelingszwangerschappen te vermijden omdat dit risico's met zich meebrengt.
Ja ingevrozen kan sneller. (Denk ik)
27 april mag ik voor bloedafname. Spannend ;)

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 25 april 2017, 13:08

Minniemouse, nog 2 daagjes voor de grote test.....ben al zenuwachtig in jouw plaats. Ik hoop zo van harte dat het goed nieuws mag zijn. Ik duim alvast !

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 27 april 2017, 19:09

Minniemouse.....heb je al nieuws? Ik hoop zo hard dat het positief is! Laat iets weten e....

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 3 mei 2017, 15:28

Ik hoorde onlangs op een FB groep dat men in Nederland opnieuw begint te tellen vanaf je zwanger bent na een ICSI poging. Hier is dat niet zo he? Ik zit een beetje in de put. Ben onlangs bevallen van ons dochtertje Sari op 21w zwangerschap en zij had geen overlevingskans. Er gaat vanalles door me heen, ik ben zeer stil in huis, ik slaap niet goed. Bij het minste moet ik wenen. Het zal allemaal wel normaal zijn, omdat iedereen op eigen manier rouwt.
Dan begin ik te piekeren over het feit dat wij maar 3 cryo's meer hebben, onze laatste terugbetaalde poging. :cry:
Ik ben zo bang dat het voor ons niet meer zou lukken. We waren nu zo ver gekomen en toch liep het weer mis. Vraag me af of er in België geen achterpoortjes bestaan?
Gisteren zei iemand me, ben je zeker dat je niet natuurlijk zwanger kan geraken? Er is bij mij niet echt iets gevonden geweest, enkel dat ik een lage AMH heb en mijn linkereierstok niet goed werkt. De embryo's die ontstonden uit mijn eicel en mijn vriends zaadcel waren telkens van mindere kwaliteit. Dus, mss dat het ooit zo nog eens lukt, ik weet het niet. Moest ik niet zwanger geraken van 1 van die 3 cryo's, hoop ik er ergens wel op...je weet nooit he.
Mijn hoofd zit vol met overal aan te denken, aan mijn dochtertje die de kans niet kreeg om te leven, aan die 3 cryo's, aan het feit dat ik nu eigenlijk in zwangerschapsverlof moest zijn maar dat het omgezet werd in ziekteverlof..
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Amarillo » 4 mei 2017, 13:37

Lieve weetje, wat vind ik het verschrikkelijk om te moeten lezen dat je jouw kleine Sari hebt moeten afgeven. Na al de moeite die het heeft gekost om eindelijk die 12 en zelfs 20 weken te passeren, eindelijk wat geruster te zijn en dan toch nog je kindje te moeten afgeven... Wat een triestig nieuws, ik leef heel erg met je mee!
Je hebt een heel mooie naam gekozen voor ongetwijfeld een wondermooie dochter! Heel veel sterkte met je verlies!
Neem je tijd om dit te verwerken, maar snap dat je anderzijds ook verder wil om je hopelijk snel te kunnen focussen op positievere dingen... Ik wens je alleszins toe dat je gauw een wondertje in je armen mag sluiten, waar je heel lang van zal kunnen genieten. Dikke knuffel!

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 5 mei 2017, 13:23

Weetje, wat verschrikkelijk om dit te lezen....en dat op 21 weken, moet verschrikkelijk zijn? Wat is er juist mis gelopen? Ik leef met je mee, maar je mag de moed niet verliezen e meid ! Je hebt nog 3 cryo's, net als mij en ook al is het de laatste terugbetaalde poging, ook zoals mij trouwens....je hebt toch nog recht om het te proberen, kost wel duurder natuurlijk....

Probeer het eerst allemaal te verwerken en een plaats te geven, hoe moeilijk het is...tis gewoon niet eerlijk, zo n lange weg afgelegd en dan dit nog.

En als de tijd er rijp voor is, focus je op de 3 embryootjes die er nog zijn......nog niet wanhopen, je hebt er nog 3! Niet teveel doemdenken....

Veel sterkte meid en verzorg je goed!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 5 mei 2017, 15:12

@ Florimon: Het zou door een infectie komen, die de zwangerschap afstootte. Toen ik op donderdag binnen ging, was er weinig teken van infectie, en de dag dat ik beviel, had ik een waarde van 70, ik kwam van 9 op donderdag.
'k Heb schrik dat het bij de cryo's niet lukt, omdat ik vorig jaar 2 terugplaatsingen had van 2 cryo's die mislukt zijn.
En we kunnen het idd opnieuw proberen, maar het is heel duur en dus financieel onmogelijk...tenzij we de lotto winnen.

@Amarillo: ja idd, dan ben je geruster op 20 weken, denk je, ik zit toch al op de helft. En mag je alsnog je wondertje opgeven.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 7 mei 2017, 18:22

Weetje81, een infectie...Wat er toch allemaal kan gebeuren é, en dat op 21 weken. Heb al veel aan je gedacht. Ik hoop dat je het snel een plaats kan geven.
Je weet nooit dat de cryo's deze keer wel aanslaan....de hoop niet verliezen...
Het was nu toch bij Dr Stoop dat jij ook zat é? De vorige keer ook? Ik denk dat hij ook alleen de beste embryo's invriest, dus ze maken volgens mij alledrie een kans...

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 7 mei 2017, 18:59

@ Florimon: ja bij Dr. Stoop, vorige keer ook al. Maar nu hebben ze wel gezien dat ik dat mijn bloed teveel stolt, dus mss met bloedverdunners, dat die cryo's wel blijven plakken. Ik heb die bloedverdunners (Fraxiparine) nu ook de eerste 12w moeten nemen. Dr. Stoop stopt ermee, hij heeft een mooie aanbieding gekregen. :(

Het schijnt dat Jette idd enkel de beste embryo's invriest. Maar ja, dat was vorig jaar ook zo he. Mss met Fraxiparine, dat het nu ook weer helpt. Ik hoop het zo. Twijfel al of we 1 of 2 cryo's zouden terugplaatsen. De vorige keer gingen ze er 2 terugplaatsen maar dat wilden we niet. Stel dat we niet zwanger zijn, dan zijn er direct 2 weg he. Dus nu ook die twijfel. Terwijl ik nog niet weet wanneer we mogen starten. Of wanneer we er klaar voor zijn.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten