Starten met eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Sas
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 juli 2017, 9:34

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Sas » 2 augustus 2017, 20:57

Weetje veel succes and fingers crossed.

Bieke600
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 september 2016, 12:49

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Bieke600 » 3 augustus 2017, 17:21

Hallo iedereen,

Ik ben aan het meelezen met deze topic. Ook wij zijn gestart met eiceldonatie. De eerste poging met vers embryo is vorige maand mislukt en een dikke week geleden werd er voor de tweede keer een embryo teruggeplaatst. Heel spannend allemaal en ik voel vanalles en niks. Zit nu op dag 9 na terugplaatsing...
Veel succes aan iedereen!

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 3 augustus 2017, 19:15

Al lang geleden dat ik hier nog ben geweest, maar wij zijn begin juli eindelijk trotse ouders geworden van een flinke dochter....

Iedereen veel succes, want tis echt de moeite waard....ik duim voor snelle tp's en plakkertjes :)

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Amarillo » 4 augustus 2017, 8:42

Een hele dikke proficiat Florimon! Eindelijk genieten! En het is het uiteindelijk inderdaad allemaal waard! Het valt me op dat er in dit topicje enorm veel meisjes worden geboren, al zal dat wel toeval zijn...

Weetje hoe gaat het nu met jou? Ik lees je verhalen nog steeds zoveel mogelijk mee en ik blijf meeduimen voor jouw wondertje! Ik hoop echt dat het er snel mag aankomen voor jou en dat het verdriet rond Sari misschien een klein beetje verzacht kan worden, hoewel het allemaal nog maar zo pril gebeurd is. Ik blijf het verschrikkelijk vinden... Ik hoop dat Sari snel mee mag waken over een broertje of zusje voor haar! Veel goede moed!

En voor alle andere dames die nog altijd de vaak moeilijke weg aan het bewandelen zijn, probeer de hoop te blijven houden! Er is geen garantie, maar toch blijf ik overtuigd dat voor de meeste volhouders hun mooie moment er op een bepaald moment komt! Veel succes aan jullie allen!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 4 augustus 2017, 16:34

Florimon: Wow, een dikke proficiat! Geniet ervan met volle teugen, maar dat moet ik je wss niet zeggen he. Gaat het goed met jullie?

Amarillo: ook lang geleden dat we van jou gehoord hebben. Hoe ist het nu?

Ja, ca va met mij. Vandaag een minder dagje, plusdochter die mij gekwetst heeft door iets te zeggen. Alsk eraan denk, de tranen springen in mijn ogen.
Ik voel vanalles, denk ik...je kent dat wel. Je begint overal op te letten en we zijn nog maar dag 2 na tp. :wink:
Gisterenavond een steekje in mijn onderbuik. Soms eens in mijn rechterborst ook. Soms denk ik er niet aan ook, ik neem dan een emmer vast, vol water, zegt mijn ventje, ela ge moet dat niet opheffen! Haha, kan wss geen kwaad, in Jette zeggen ze dat ik alles mag doen zoals anders.
Mss test ik op dag 8 al eens. Ik zie wel. Ik hoop het zo. Idd, een broertje of zusje voor Sari.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 8 augustus 2017, 16:51

weetje, ja hoor, alles goed met ons, alweer aan het werk zelf :) 't Is zo'n braaf kieneke, moesten ze allemaal zo zijn, zou ik er wel nog een paar willen :)
Ik duim dat je binnenkort goed nieuws mag krijgen....
Ik heb in september ook een afspraak bij Dr. Brucker. Wil gewoon eens weten hoe vlug een cryo-behandeling kan opgestart worden, want wil ook niet te lang wachten voor een 2de :)
Maar als ik jou hoor, kan dit redelijk snel van zodra de bloedwaarden goed zijn....

amarillo, ik heb ook de indruk dat er dit jaar enorm veel meisjes geboren worden, raar é! alles goed met jullie?

Bieke: al nieuws? ik duim mee...

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 10 augustus 2017, 23:37

Hey, iedereen,

Ondertussen zijn we dag 8 na tp van een driedaagse cryo. Ik heb mij eens aan een testje gewaagd. Positief!
Op aanraden van mijn vriendin ben ik deze avond naar de huisarts geweest voor een bloedafname. HCG is 129. Maandag heb ik dan opnieuw één. Dan kan ik al zien of het goed gestegen is.
De dokter, eentje in opleiding, zei dat mijn hcg maar 30 of zo zou zijn, ik vond zelfs dat ze het wat neerbuigend zei.
Ze zei ook nog, precies of ik weet dat niet, dat er nog vanalles kan mislopen. :roll:
Haar woorden: De natuur gaat het dan toch afstoten als het niet mag zijn, als er iets mis mee is.
Uhm what??? Merci voor de opbeurende woorden. Razend was ik, nog steeds eigenlijk.
Na een miskraam op 7 weken en een vroeggeboorte op 21 weken moet jij mij dat niet zeggen. Al 8 jaar lang proberen wij om onze droom waar te maken. Een kindje van ons twee. Jaren geprobeerd, via IUI, ICSI met eigen eicellen en nu via ECD. Wat denkt die wel?
Maandag moet ik naar mijn gewone huisarts (haar baas dus) en ik denk dat ik hem daar wel eens over ga aanspreken.

Ik laat het verder niet aan mijn hart komen. Ik moest nu wel lachen toen ik mijn hcg waarde zag, omdat zij zei dat het maar '30 of zo' zou zijn.
Morgen zal ik eens poeslief opbellen en zeggen 'wow, tis precies nog goed, meer dan 30)

Hopelijk gaat alles goed en mogen wij eindelijk mama en papa zijn van een gezond, voldragen kindje.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 11 augustus 2017, 14:31

WAAAW Weetje81, wat en fantastisch nieuws !!! Ben zo blij voor jullie !!!!! M'n dag is ook goed :)

Het geeft me ook weer moed dat het dus toch ook van de eerste keer kan lukken met een cryo !!! Wie heeft de terugplaatsing gedaan. Dr De Brucker zelf?

En wat die assistenten of dokters soms zeggen...gewoon negeren...ik kan er ook al een boek over schrijven ! Ze zouden soms beter 2x nadenken vooraleer ze iets zeggen of doen !

Geniet ervan en alvast een dikke proficiat !!!!!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 11 augustus 2017, 18:44

@florimon: dank u! We zijn echt heel blij, maar nog voorzichtjes. Tis nog heel pril he. Dr. De Brucker was in verlof. Het was zijn collega. Woensdag hebben we een afspraak bij hem. Ik had ook nooit gedacht dat het met een cryo zou lukken. Ik denk dus dat het dankzij de Fraxiparine is, dat het gelukt is.

Op hoop van zegen dat wij dit kindje kunnen houden...
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Amarillo » 13 augustus 2017, 21:31

Oh Weetje ik vind het zo fijn voor je dat deze poging dadelijk prijs is! Je verdiend het dubbel en dik na alles wat er gebeurd is en de lange weg die jullie al achter de rug hebben. Dit moet gewoon goed gaan! De Fraxiparine kan helpen en Sari waakt over jullie schouder mee over haar brusje, daar ben ik van overtuigd! Amai dat is echt wel een hele mooie startwaarde! Zoveel had ik 11 dagen na TP nog niet... Je had er toch maar 1 laten terugplaatsen he? Ik duim volop mee voor een kerngezond wondertje binnen 8 maanden, het aftellen kan beginnen! Ik hoop dat je toch ook van deze periode gaat kunnen genieten, al zal dat met momenten wel niet zo gemakkelijk zijn! Veel succes morgen en hou ons op de hoogte!

Amai Florimon, nu al terug werken!? Dat is wel heel snel he! Fijn he als ze zo braaf zijn! Dat is de beloning na het lange wachten! 😀 Ben benieuwd naar de naam van jullie kleine meid, maar je deelt dat hier misschien liever niet?☺️

Hier gaat alles heel goed! June is een mooie, vrolijke en heel gemakkelijke meid van nu al 7,5 maand! We hadden ons niets meer kunnen wensen en kussen ons pollekes nog elke dag dat we haar bij ons mogen hebben! Hier zal het waarschijnlijk bij eentje blijven hoewel ik er eigenlijk steeds 2 heb gewild. Af en toe heb ik het er wel moeilijk mee, maar ben heel gelukkig met ons gezinnetje gelijk het nu is!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 17 augustus 2017, 12:24

Amai, Amarillo, de tijd gaat snel. Ik wou dat ik ook al zover was, een wondertje in mijn armen... De tijd kan nu niet rap genoeg gaan. Ik ben uitgerekend voor 23/4/18, de dag waarop Sari geboren werd. Dubbel gevoel toch hoor, ik hoop dat het niet op die dag is. 23/4 is Sari's dag.
Ik heb er idd maar eentje laten terugplaatsen.

Maandag had ik bloedafname, dag 12 na tp, hcg was 710. Gisteren naar de ferti-arts geweest op controle. Echo ook gehad, maar natuurlijk nog niks te zien, het is nog te vroeg.
Ook een bloedafname gehad, hcg stond gisterenavond op 1700. 28/8 zal ik 6w zijn en heb ik een nieuwe controle. Wel weer bij de ferti-arts. 't Is een uur rijden van hier, dus ik hoop dat het de laatste keer zal zijn. Dat ik dan naar mijn gewone gyn kan gaan. Ik ben van plan om om de 2 weken op controle te gaan.
Ik was gisteren een beetje ongerust, ik had zo'n pijn net als toen ik binnen ging in het verloskwartier toen ik zwanger was van Sari. Ik dacht dat het gedaan was. Sinds de bevalling heb ik wel telkens zo'n 'pijn' als ik mijn ms moet hebben. Dus mss was het gewoon het bekende ms-gevoel.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Amarillo » 18 augustus 2017, 12:26

Weetje, dat ziet er alvast goed uit he! :) Ik kan geloven dat je ongerust bent! Ikzelf had dat heel extreem tot 11 weken, erna ging het wat beter en bij 16 weken ben ik er pas meer in beginnen te geloven. Maar doordat je Sari later bent verloren, kan ik mij voorstellen dat die onzekerheid constant aanwezig is omdat je het gevoel hebt dat je nooit gerust kan zijn, maar ik hoop echt dat het je mettertijd beter gaat lukken en je ook van deze zwangerschap gaat kunnen genieten. Dat heb ik over het algemeen te weinig kunnen doen en dat is achteraf gezien wel spijtig, maar je eigen voorgeschiedenis speelt daar natuurlijk heel hard in mee he...
Ik had zelf al wat geteld en dacht wel dat je uitgerekende datum rond geboortedatum van Sari ging liggen. Dat het net die dag is, zou ik inderdaad ook wat dubbel vinden. Ik zie het meer als een teken dat Sari op die manier geeft dat ze goed voor haar zus of broer zal zorgen, maar dat is mijn bijgeloof daar wat in :wink: ik hoop dat het je misschien een beetje rust kan geven en het zou wel uitzonderlijk zijn dat hij/zij net die dag geboren zou worden he. Ga er maar van uit dat er een mooi engeltje mee over een goede afloop waakt!
Ik wens je veel succes alvast en duim mee dat je 28/8 al een hartje gaat horen kloppen!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 18 augustus 2017, 13:38

Amarillo: merci voor je berichtje. Ik hoop ook dat ik zal kunnen genieten, want het zou spijtig zijn. Mijn vriend en ik hadden samen al beslist dat er maar 1 kindje komt van ons samen, omdat hij er nog 2 heeft die hier fulltime wonen. (in het weekend gaan ze wel nog naar hun mama)
Anders zal het wss niet haalbaar zijn.

Van deze zwangerschap wil ik ook geloven dat Sari over dit kleintje waakt. Ondertussen nog 2 sterfgevallen in 2 weken tijd, mensen die dicht bij ons stonden. Vorige week is mijn vriend zijn beste vriend overleden en deze nacht mijn nonkel. Hopelijk waken zij ook over ons. Ik wil graag geloven dat mijn vriends vriend ervoor gezorgd heeft dat ik nu weer zwanger ben. Heb 2/8 tp gehad en 7/8 is hij gestorven.

2017 is echt een kutjaar. Het gaat ook al niet goed met mijn vriend zijn meter...pfff...wat staat ons nog allemaal te wachten..?
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 18 augustus 2017, 16:17

Weetje,
de hcg waarden zijn idd wel veel belovend !

Het is heel normaal dat je niet kunt genieten van je zwangerschap, en zeker wat je al allemaal meegemaakt hebt.
Ik kon het in het begin ook niet geloven dat ik zwanger was (had 2 embryo's laten terugplaatsen), dan rond 8 weken heb ik een enorme pijn gevoeld, was een soort wee (nu zou ik het wel herkennen :)). Dacht natuurlijk, na die helse pijn en bloeding dat het gedaan was, maar blijkbaar was er toch, gelukkig eentje blijven zitten. Was toen doodongerust, en net zoals Amarillo ook zeker niet tot 11-12 weken kunnen genieten. Daarna begon ik het beetje bij beetje te geloven, maar toen ik opeens 20 weken was, begon ik weer te panikeren...eigenlijk ben ik maar beginnen genieten vanaf 32 weken...ik heb altijd gedacht dat er nog iets zou gebeuren....Wel jammer, want we kunnen er niks aan veranderen, moeten gewoon de natuur zijn werk laten doen.

Dat de uitgerekende datum op de dag van Sari is, moet je zien als symbool, een lot, door Sari bepaald, zij zal altijd een beschermengeltje zijn.

Ik hoop voor jou dat het vanaf nu een beter jaar wordt, dat je geen slecht nieuws meer moet verwerken !

Probeer te genieten, ik heb er spijt van dat ik dit niet genoeg gedaan heb, ook tov m'n man. Hij had me ook liever opgewekter en met een positieve ingesteldheid zien rondhuppelen ipv alles in twijfel te trekken en me over alles zorgen te maken....:)

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Starten met eiceldon

Bericht door Amarillo » 18 augustus 2017, 22:40

Heel herkenbaar Florimon wat je schrijft! Hier is ongerustheid ook terug toegenomen rond 23 weken omdat ze toen net niet levensvatbaar was en ik het gevoel had dat er nog iets zou misgaan. Dit tot een 28-29 weken omdat ze dan goede kansen maakte als ze geboren zou worden. Dan terug wat geruster tot 32 weken toen ik met weeenremmers ben opgenomen geweest en op neonatologie ben gaan kennismaken. Ze kon toen elk moment komen en dan maak je je weer zorgen om wat er op die termijn nog mis kan lopen. Uiteindelijk is het allemaal dik in orde gekomen maar spijtig genoeg een ewangerschap met de nodige bekommernissen. Het feit dat we hulp hebben nodig gehad om zwanger te raken sta ik niet meer bij stil, wel dat het genieten niet goed is gelukt van eigenlijk een hele mooie periode in je leven. Dus geniet zoveel mogelijk van elk moment, geloof in een goede afloop! Je kan er enkel maar mee winnen! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten