Starten met eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 20 augustus 2017, 10:48

Pfff miserie miserie. Gisteren namiddag rond 15.30u (we waren net in het funerarium geweest om mijn nonkel nog een laatste keer te zien) bloedverlies. Later begon ik 'pijn' te krijgen, niet echt pijn, maar zo ms-gevoel, zeurderige 'pijn'. Veel bloedverlies gehad, met klonters.
Eerst rustig gebleven, daarna paniek, groot verdriet. Maar toch het gevoel dat het mss nog goed is. Gisterenavond rond 18u kwam de thuisverpleegster om mijn spuitje Fraxiparine (bloedverdunners) te geven. Ik vroeg haar wat ik best zou doen, naar Spoed gaan om bloedname te doen of gewoon afwachten. Ik weet dat, als het een mk is, ik er niks aan kan doen. Om niet in onzekerheid te leven, stelde ze voor om langs Spoed te gaan.
Rond 18.30u waren we er. Ik bloedde nog steeds, al was het al wat minder. Er werd een bloedafname gedaan en voor de echo moest ik naar het verloskwartier. De gynaecoloog van wacht was natuurlijk bezig met een ingreep. HCG waarde bepalen duurde een uur.
De gyn kwam dan binnen, rond 20.30u. Ondertussen was het bloeden gestopt. Wel nog bruinverlies, maar daar kan ik mee leven :wink: , oud bloed he...
Gyn excuseerde zich dat het zolang duurde. Hij zei dat hij een echo zou doen, zo gezegd, zo gedaan. Er was nu wel een vruchtzakje te zien (woensdag bij ferti-arts nog niet). HCG waarde was gestegen van 1784 naar iets boven de 4000 (juiste waarde heb ik niet echt gehoord). Het was nog te vroeg om een vruchtje te zien. (ik herinner me nog bij de zwangerschap van Sari dat ik 6w was toen ik een speldenkopje zag)

Maandagavond moet ik terug bloed laten nemen en dan moet HCG boven de 8000 zijn, anders is het een miskraam. Ondertussen bloed ik niet meer, enkel bruinverlies. Ik ga mij de komende 2 dagen rustig houden, erna ook natuurlijk.
En door die bloedverdunners zou het kunnen dat ik meer bloedverlies had dan als ik die niet zou nemen.
Ik ben redelijk positief. Het is mijn 3e zwangerschap waarin ik bloedverlies heb.
De eerste keer had ik een Missed Abortion op 7w (hartje was gestopt met kloppen en navelstreng liet los), toen met Sari had ik op 7w ook bloedverlies en verloor ik ook 'iets' waarvan ik dacht dat het ons kindje was, maar bleek een bloedklonter te zijn. En nu weer...dus duimen dat het weer een bloedklonter was.
Als het een bloedklonter is, vraag ik me wel af van waar dat die komt...vooral aangezien ik bloedverdunners neem.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 21 augustus 2017, 13:56

Aj, weetje, is zeker schrikken, maar idd positief blijven en hopen dat alles nog goed zit. Ik duim voor je mee. Dat het maar snel maandag-dinsdag is, dat je weer wat geruster kunt zijn....
Hou je goed en niet te veel piekeren..is niet goed voor je lichaam ! Relax (amai, moet mij hier horen,....ik snap je volkomen, maar toch moeten we er proberen van te genieten en positief blijven denken, we hebben geen vat op hetgeen die zal komen...)

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Amarillo » 21 augustus 2017, 22:08

Amai dat is weer schrikken Weetje! Maar bloedverlies komt bij ECD echt veel voor! Had het zelf tot 8 weken! Ik hoop heel hard voor je dat alles ok is! Bloedwaarden zien er toch goed uit! Weet je je progesteron want dat zegt vaak meer of het nog ok is...? Weet je uitslag van vandaag al? Moet nog niet perse 8000 zijn want vanaf nu verdubbelen waarden niet meer om de 48 uur... Duimduimduim!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 22 augustus 2017, 11:52

Hey, gisteren gebeld voor de resultaten. Had dan net weer bloedverlies.
HCG stond op 7410, wat niet slecht is, zei de assistent. Mocht ofwel vandaag of morgen eens langsgaan voor een onderzoek. Omdat ik alweer aant bloeden was, wou ik vandaag gaan. Dus heb een afspraak om 15.40u met de gynaecoloog. Ik heb dus gebloed van 19.15u tot rond 4.30u ofzo...met menstruatiekrampen. Er waren geen pieken in de 'pijn'. Bleef echt zo constant.
Vanochtend na het douchen, bij het opsteken van Utrogestan, weer een beetje helderrood bloed.
Ik hoop dat het dan stopt. Gisteren waren er ook weer klonters bij. Ik vrees er echt voor. Ik loop hier rond als een zombie, probeer mijn gedachten te verzetten. Heb expres lang geslapen omdat ik dan minder kan piekeren. Ik zou willen wenen, maar hou me in voor mijn plusdochters. Al weten ze het van de zwangerschap én van het bloedverlies. De papa vertelde het gisteren en hun reactie was dat ik dat toch al altijd gehad heb, ook met Sari en het is 'goed gekomen'.

Pfff...als dit slecht is, een miskraam, ik weet niet wat ik moet doen...ik wil zeker wel nog verder gaan, maar de angst om dit weer te moeten meemaken, is groot.

En toch heb ik een klein beetje hoop, ik had geen hevige krampen, neem bloedverdunners (mss daardoor zoveel verlies) en bij de vorige 2 zwangerschappen had ik dit ook. Bloedverlies was tot nu toe geen slecht teken bij mij...

In elk geval, ik hou jullie op de hoogte.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 22 augustus 2017, 17:52

Niet goed he...slecht zelfs...miskraam. Pfff...
Gyn zag dat het vruchtzakje ingezakt is. Zal nog bloedverlies hebben. Moet dan nog iedere week bloedafname doen om te zien of HCG goed daalt.
En ja, dan verder kijken wat we nog kunnen doen. Mss nog extra onderzoeken ofzo laten doen.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Amarillo » 22 augustus 2017, 19:12

Pfff Weetje, ik weet niet meer wat zeggen! Ik was er echt van overtuigd dat het dit keer goed zou lopen... Zoveel miserie zou niemand mogen meemaken! :( heel veel sterkte om dit weer te verwerken! Dikke knuffel

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 23 augustus 2017, 8:28

Oooo, weetje, t is toch niet waar....waarom, waarom, waarom.....Was zo blij voor je, en nu weer dit moeten meemaken. Ik heb er geen woorden voor...
Veel sterkte meid !

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 23 augustus 2017, 12:41

Weer pech he...3 keer zwanger, 3x 'pech'. Ik zou graag wat onderzoeken laten doen, maar de redenen van miskraam en vroeggeboorte zijn telkens anders. 3x anders. Eerst Missed Abortion ( de navelstreng die losgekomen was), dan door een infectie een vroeggeboorte en nu 'selectie van de natuur'...
Pfff...wa miserie eigenlijk.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door SummerJam » 6 september 2017, 22:09

2 embryos van kwaliteit 'compacting' aan boord op dag 4.

Iemand ervaring mee?
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door SummerJam » 12 september 2017, 20:03

Ik ben vandaag 10 dpo (vorige week woe. tp van 2 embryo's op dag 4) en de Digitale Clearblue zegt: ZWANGER 1 - 2 !!!!!
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 22 september 2017, 13:10

Summerjam, dikke proficiat...houden zo e :)

Weetje, hoe is het ondertussen met jou?

Wij zijn gaan informeren om een nieuwe poging te doen met 1 van onze 3 cryo's. Heb al een schema mee gekregen en moet wachten tot dag 21 van de volgende cyclus, dan bloedafname en beginnen spuiten met gonapeptyl.....
Is de 1ste keer dat we een cryo laten terugplaatsen, maar vind dag 21 zo laat in cyclus om met de medicatie en bloedafnames te beginnen??? Hoe was dat bij jullie?

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door SummerJam » 30 september 2017, 13:36

Donderdag op 5w5d nieuwe echo gehad wegens rood verlies. Bleek dat het rood afkomstig was van irritatie van de baarmoedermond. geruststellend dus. Ze dachten ook heel waarschijnlijk een beginnende hartslag te zien bij beide vruchtjes.
Heeft iemand ervaring met een vruchtzakje dat onregelmatig is van vorm? 1 van de 2 is zo van mij zei de arts. Maar ze wist niet of het per se iets moest betekenen. Het was nog een stagiaire. Ik blijf ook alsmaar krampen hebben...
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 3 oktober 2017, 19:16

@Summerjam: Hoe gaat het nu met je? Je zei dat je krampen hebt en wat rood verlies? Ik duim dat het goed gaat. Ik weet nog dat ik een menstruatie-gevoel in het begin van de zwangerschap. Ik weet niet meer hoelang ik dat had, tot hoeveel weken. Mss zijn dat die krampen?

Wij zijn efkes aant wachten...allez, gewoon efkes niks doen. Concentreren op het werk.
2 weken geleden had ik dan mijn regels, bloedafname gedaan en was goed. Dus alle HCG is uit mijn lichaam. Normaal krijg ik mijn volgende ms op 17 oktober. Denk dat we dan weer gaan proberen, maar zou graag de tp uitstellen tot na 4 november. We gaan van 1 tot 4 november een paar daagjes met z'n tweetjes weg en ik heb geen zin om te letten op wat ik eet of drink. Als we de tp niet kunnen uitstellen, wachten we nog een maandje.

@Florimon: ja, dag 21 is precies zo laat? Ik moet gwn progynova nemen op dag 3 of zo en dan een week, denk ik, voor tp, utrogestan. 2 dagen voor tp ook Fraxiparine spuiten. Mss best eens vragen hoe dat komt zo?
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door SummerJam » 4 oktober 2017, 12:58

Iemand ervaring met echo op 6w4d (wees wel 6w1d uit) waarop nog geen hartje te zien was? Hoewel wij wel iets op en neer zagen gaan in de embryo's (is tweeling).
Maar gynaecoloog zei dat dit iets van mij was of zo. Begreep het niet.
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

Ellis
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 juli 2017, 11:27

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Ellis » 4 oktober 2017, 19:50

SummerJam schreef:
4 oktober 2017, 12:58
Iemand ervaring met echo op 6w4d (wees wel 6w1d uit) waarop nog geen hartje te zien was? Hoewel wij wel iets op en neer zagen gaan in de embryo's (is tweeling).
Maar gynaecoloog zei dat dit iets van mij was of zo. Begreep het niet.
Ik meen mij te herinneren dat dit ten laatste op 7 weken is. Ik zou me dus niet teveel zorgen maken. Wanneer is je volgende controle?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten