Starten met eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 22 januari 2017, 11:40

Hey weetje, ik had ook een soort van kramp, tbegon bij mij links opzij in onderbuik en het schoof dan op naar het midden, recht boven m'n schaambeen....de eerste keer toen ik dit had ben ik in de zetel moeten gaan liggen omdat ik anders ging flauwvallen, toen heb ik licht bloedverlies gehad. 2 dagen later was het weer van dat, heb erbij moeten overgeven, was weer weg aant draaien, gelukkig heb ik toen een uur op de wc gezeten, met 2 muren naast me ( kon ik tegen leunen) en een emmer voor me.....erna ben ik in slaap gevallen van ellendigheid....
Ik hoop echt voor je dat het allemaal goed blijft gaan. Ik had nooit gedacht dat ik 2017 ging halen eigenlijk....nu voel ik me prima, de grootste schrik is weg, al kan het nog mislopen, maar daar mogen we niet aan denken. Ik merk momenteel eigenlijk niet dat ik zwanger ben, ook dat buikje is nog niet echt zo opvallend....en heb weer energie zoals ervoor, dus alles tip top in orde.

Veel succes verder

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 23 januari 2017, 10:32

Florimon: blij dat je je goed voelt. Hoe ver ben je nu? Gisteren 8 weken ikke. Kzou zo graag in de toekomst kunnen kijken, maja wie niet he?

Toen ik die krampen had, moest ik ook kokhalzen, ging mij eens moeten zien zitten, op de wc, mijne vent bij mij en vlug het vuilbakje pakken...
Gisterenavond efkes weer wat steekjes gevoeld, kon natuurlijk niet slapen. Een uur of 2 wakker gelegen om dan toch in te dommelen toen mijne vent kwam slapen. Elke dag is een gewonnen dag, denk ik dan...eigenlijk ben je nooit 'veilig' maar ik denk eens ik die 12 weken gepasseerd ben, hoop ik dat ik geruster ben.
Nog een weekje en dan weer naar de gynaecoloog. Ik durf nooit te kijken naar die echo tot ze zeggen dat het goed is. Vorige keer gingen we gerust naar de gyn voor echo en toen was het een missed abortion. Dus, ik durf niet te kijken.
Allez, we gaan ons nog wat rustig houden. Mijne vent zegt dat ik er zoveel mee bezig ben, dat ik er de hele tijd aan denk...maja, ik voel ook altijd vanalles, en dan begin ik te denken he...niet goed ;-)
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 23 januari 2017, 13:19

Weetje, donderdag ben ik 18 weken, bijna aan de helft dus....ook nooit gedacht dat ik zover zou geraken. Tis logisch dat je er continu mee bezig bent, bij mij was dat ook zo, en In t begin voelde ik hier en daar ook pijn, steekjes,...ik was nooit op m'n gemak. Moet wel zeggen dat ik er nu minder mee bezig ben, voel me ook niet zwanger, alles gaat zijn normale gangetje.....
Eens de 12 weken gepasseerd gaat dit wel verbeteren, nog efkes dus....

Cirkel
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 november 2016, 15:14

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Cirkel » 1 februari 2017, 14:54

Hallo,
Ik en mijn vriend willen al 4 jaar zwanger worden maar alles loopt fout wat er fout moet lopen.
Mijn vriend zijn zijn sperma is van slechte kwaliteit en ik hang al af van sperma donatie, nu blijkt dat er bij mij ook bijna geen eicellen te vinden zijn en ik maar 10 percent kans heb op zwangerschap via ivf
Nu is mijn vraag wie wil mij helpen met eiceldonatie?
We willen een goed vergoeding geven.
Ik ben bijna 39 jaar en zou zo graag 1 kindje willen.
Al mijn hoop is op een eiceldonor gericht.
Mensen dat me willen helpen laat zeker iets weten.
( graag op een eerlijke manier)
Graag zou ik ook graag informatie weten hoe het allemaal in zijn werk gaat?
Erg dank

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 3 februari 2017, 13:22

Hey cirkel, wat erg dat het idd ook allemaal zo stroef verloopt bij jullie ! Ik weet dat zoeken naar een donor niet echt gemakkelijk is en soms verkeerd kan aflopen, dat ze op het laatste moment afhaken en zo...

Dr stoop en dr plateau ( verbonden aan uz jette) zijn wel 2 artsen die je redelijk snel aan een donor kunnen helpen en die met verse eiceldonatie werken, je krijgt bij hen dus alle eitjes die de donor bij pick up heeft.

Als je je op de gewone wachtlijsten laat zetten, duurt het nog min 1,5 jaar eer je aan de beurt bent.
Enige nadeel is dat het iets duurder is bij die 2 artsen omdat het direct kan en vers is. (Anders is het uit de eicelbank, diepvries dus , iets minder slaagkansen en je krijgt ook maar 6 eitjes per beurt...)

De behandeling op zich valt heel goed mee, want tis de donor die moet stimuleren en pick up krijgt. Wij moeten enkel eerst wat spuitjes zetten om cyclus plat te leggen, daarna pilletjes om slijmvlies te doen verdikken en daarna utrogestan bollen opsteken om innesteling te bevorderen....valt wel mee dus.

Veel succes en als je nog vragen hebt...shoot :)

MamavanNyo
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 oktober 2016, 16:26

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door MamavanNyo » 14 februari 2017, 10:02

Hoi iedereen,
Ik heb al een zoontje van 3,5jaar via eiceldonatie.
Zus was donor via wisseldonatie.
Van de 6 eicellen was er maar 1 goed bevrucht dus heel veel geluk gehad.
Zit in de vervroegde menopauze.
Nu gaan we voor een brusje.
Schoonzus was donor via wisseldonatie.
Van de 6 eicellen die we kregen waren er 5 goed bevrucht en toppers.
Zit nu in de wachtweken van de 4e poging.
Spannend.
Groetjes

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 14 februari 2017, 16:25

mamavannyo: veel succes, ik duim mee !

MamavanNyo
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 oktober 2016, 16:26

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door MamavanNyo » 15 februari 2017, 21:19

Oooh florimon82, das echt super lief van je!!
Hoe verloopt de zwangerschap?
Heb maandag getest en was (nog) niets te zien.
Vandaag toch nog eens een testje gewaagd en was licht positief. Toch ben ik nog heel voorzichtig want de 2e poging was dit ook zo en was mijn bloedtest zelfs positief maar hcg ging niet genoeg omhoog waardoor ik het kwijtraakte. Maandag weet ik meer
Groetjes

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 19 februari 2017, 11:09

Hey MamavanNyo,
de zwangerschap verloopt behoorlijk goed al was ik vanmorgen weer lichtjes in paniek na het aantrekken van m'n kousen...pijn onderaan m'n buik dat uitstraalde naar m'n rug. Zijn dat een soort harde buiken geweest, ik weet het dus niet, want heb dit nog nooit gevoeld. Nu is het beter, maar voel toch nog altijd iets.....misschien gewoon bandenpijn, want heb de indruk dat m'n buik de laatste week wel enorm aan 't groeien is.

Ja, in het begin van de zwangerschap was ik ook verschrikkelijk bang. Ken dat gevoel, je wilt jezelf nog beschermen tegen eventuele teleurstellingen.
Bij mij waren er 2 topembryo's teruggeplaatst, maar op 6-7 weken ben ik hoogstwaarschijnlijk eentje kwijt geraakt. Enorme pijn, want 's anderdaags naar spoed geweest, misselijk, flauwvallen en veel bloedverlies. Op echo was precies nog een 2de vruchtzakje te zien die zich gevuld had met bloed waardoor ik dan ook zeker 4 dagen platte rust moest nemen.

Enfin...we waren dolgelukkig dat er toch nog eentje zat en eerlijk gezegd: een tweeling zou ook wel heel lastig geweest zijn, dus misschien maar beter zo.

Ik hoop dat je maandag positief nieuws krijgt ! Laat iets weten é !

groetjes

MamavanNyo
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 oktober 2016, 16:26

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door MamavanNyo » 23 februari 2017, 17:22

Hey Florimon82
Ik heb maandag weer te horen gekregen dat ik wel zwanger was maar hcg was weer maar 19...ik moest niet te veel hoop koesteren...
Vandaag terug bloedafname gehad en is negatief nu. Dit wist ik al want had test gedaan en die was niet meer positief...
Volgende week vertrek ik op reis met mama en zoontje zodat papa wat meer kan werken. Zo is er even ruimte om te ademen en tot rust te komen. Als we terug komen start ik met de laatste poging... Alle hoop staat daar nu op.
X groetjes

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 28 februari 2017, 13:35

Mamavannyo, oh meid, wat jammer en raar tegelijk, er is dus wel iets geweest....
De moed niet opgeven, kop op, en op naar de volgende poging...het lukt je wel
Probeer er niet teveel aan te denken en hopelijk kan je wat van de reis genieten...ik wens je het allerbeste toe !

Kykietje27
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 juni 2016, 0:59

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Kykietje27 » 1 maart 2017, 20:09

Hallo iedereen,

Eventjes geleden dat ik iets gepost heb.
Mamavannyo wat jammer dat de poging niet gelukt is , maar zoals florimon82 zegt, de moed niet opgeven!
Florimon82, leuk om te lezen dat de zwangerschap goed verloopt! Daar trek ik mij aan op, aan de positieve verhalen hier.

Ik ben zelf bezig met een testcyclus met progynova, morgen heb ik een echo en een bloedafname om te kijken als het baarmoederslijmvlies voldoende is gegroeid. Spannend dus.
Ik vroeg me af of er hier nog dames waren die ook last hadden van bijwerkingen? Ik heb namelijk veel last van hoofdpijn en een opgeblazen gevoel!

Vele groetjes,

Kylie
September 2014 gestopt met pil, geen ms meer gehad => premature menopauze door fragiel X syndroom, start ECD

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 7 maart 2017, 19:48

Hey Kykietje27,

hier niet echt last gehad van bijwerkingen, misschien wat lichte hoofdpijn, maar anders eigenlijk niet.
Heb wel al veel andere verhalen gehoord, dus het kan perfect dat jij ook zo reageert op de behandeling en de hormonen dus. Waarschijnlijk zal dit wel afnemen.
Veel succes verder !

Kykietje27
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 juni 2016, 0:59

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Kykietje27 » 7 maart 2017, 20:18

Oké, dankjewel voor de info! Ondertussen terug geweest en moet andere medicatie proberen omdat de triple line niet voldoende te zien was op de echo.
Hopelijk hebben we hiermee meer succes.

Groetjes
September 2014 gestopt met pil, geen ms meer gehad => premature menopauze door fragiel X syndroom, start ECD

Minniemouse14
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 maart 2017, 10:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Minniemouse14 » 30 maart 2017, 10:47

Dag allemaal,
Wij hebben sinds 7 maart een donor. (Anonieme via eicelbank Jette)
Gisteren op de eerste dag van mijn regels moest ik voor bloedafname.
Maandag 10 april echo en bloedafname.
Iemand idee wanneer mijn man voor zijn staaltje zou moeten en wij voor de embryotransfer zouden moeten gaan?
Ik heb al een dochtertje van 2,5 via ecd maar dit was een terugplaatsing in kunstmatige cyclus. ( we waren toen zwanger na terugplaatsing 5 en 3 maal biochemische zwangerschap)

Alvast bedankt :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten