Starten met eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 17 juni 2014, 8:42

Hey Amarillo,

Ben blij voor jou dat het bij jullie toch nog gelukt is met je eigen eicellen en ik duim voor een goede afloop ;-).
Goh ja ik had het gisteren ook tegen mijn man gezegd en hij zei ook dat er waarschijnlijk wel een achterliggende reden zal zijn bij ons waarom ze het niet proberen. Misschien zijn mijn eicellen gewoon van slechte kwaliteit, dit hadden ze me wel al gezegd in Leuven in 2008. En misschien ook omdat ik ouder ben dan jou? Geen idee :-). Als ik bij Dr. Stoop ga zal ik hem is vragen of ze echt geen mogelijkheid meer zien. Ieder lichaam is anders natuurlijk hé.

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Amarillo » 17 juni 2014, 9:42

@cindy : ja daar heb je gelijk in en je kan ene persoon niet met andere vergelijken... Van mijn eicellen wist men inderdaad nog niet welke kwaliteit ze nog hadden en daarom dit nog geprobeerd. Mij lijkt het alleszins de moeite waard om erachter te vragen en daarom wou ik je dit even meegeven. Veel succes in je verdere behandeling alvast en ik duim voor jou op een goede afloop!
Afbeelding[url]

Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 17 juni 2014, 13:40

Amarillo, bedankt en ik ga het zeker vragen! Voor jou ook veel succes met je zwangerschap!!

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 17 juni 2014, 22:58

Vandaag bloedname gehad na mijn laatste poging icsi in natuurlijke cyclus en weer mislukt! Moet bekennen dat het nog niet doordringt dat ik wss nooit een kind van mezelf zal hebben. Maar de kwaliteit van mijn eicellen is niet goed volgens Prof. AMH van 1,1 een tweetal jaar geleden dus dat was ook al gene vette. Altijd weinig eicellen, 1 of twee, maar wel bijna altijd een bevruchting en een goede deling (meestal 8 cellig) en toch wss vanbinnen geen goede kwaliteit, frustrerend!
Eind augustus gaat mijn wisseldonor starten en hopelijk hebben wij dan tegen midden september onze poging! Het lijkt zo een beetje een laatste kans.... Heb het gevoel als ik nu eens een terugplaatsing zou kunnen hebben zonder de volgende 5dagen altijd pijn te hebben, het wel zou lukken. Ik heb echt het gevoel dat mijn baarmoeder in kramp gaat gedurende 5 dagen na tp. Iemand hier ervaring mee? Heb dit in Jette al eens aangekaart, maar ze hebben er geen verklaring voor....

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 21 juni 2014, 11:14

Beste Cindy,
Heb je al een zicht wanneer jouw poging doorgaat?

Beste Amarillo,
Hoe is het met je? Ik las onderaan in je voorgeschiedenis dat je een mk gehad hebt, toch niet nu met je zwangerschap hoop ik?

Lientjuh86
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 oktober 2013, 12:41

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Lientjuh86 » 22 juni 2014, 21:24

Hoi, hoe gaat het me jullie? Al vooruitzichten?

Wij hebben een enorme boost gekregen, bij onze nieuwe prof is er geen wachtlijst en kunnen wij deze maand nog opstarten met de medicatie voor de tp. We wachten nu nog op de resultaten van het sperma onderzoek van mijn echtgenoot voordat onze donor start met haar medicatie.
Het is allemaal heel erg snel gegaan en heel spannend! We beseffen wel dat de kansen bij onze 1e poging maar 55% zijn maar dat is al veel gezien van waar we komen.

Kunnen jullie me zeggen hoe de tp in zijn gang gaat? Is dit onder verdoving of dergelijke? Mag je zelf met de auto naar huis, moet je rusten,...

Veel succes aan iedereen!!
28 jaar, verwijdering beide ovaria na Borderline tumor op 18 jarige leeftijd, sterke kinderwens maar niet mogelijk met eigen ingevroren materiaal, start eiceldonatie juni '14, eerste Tp 18/10/14 negatief, tp2 1/12/14 negatief, tp3 03/01/15....

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 23 juni 2014, 0:14

Dag Lientjeuh
Amai, wat een goed nieuws voor jullie! Wat zijn de afspraken bij die dokter? Betaal je meer als ergens anders? Heb je recht op 6 eicellen of meer? Sorry voor de honderd vragen, maar ik ben wel erg benieuwd!
Zo een tp stelt erg weinig voor. Arts plaats een speculum en een katheter wordt tot in de baarmoeder opgeschoven en daarin wordt een 2de katheter opgeschoven met de embryo s en die worden ingespoten, maar daar voel je niets van. Daarna even blijven liggen en je kan naar huis....

Succes!!

Lientjuh86
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 oktober 2013, 12:41

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Lientjuh86 » 23 juni 2014, 9:48

Ah ok, ik was me al aan het afvragen of ik iemand mee moest vragen die dag of dat ik zelf de trip naar Brussel zou doen. Ik stuur je even een pb met alle details!
28 jaar, verwijdering beide ovaria na Borderline tumor op 18 jarige leeftijd, sterke kinderwens maar niet mogelijk met eigen ingevroren materiaal, start eiceldonatie juni '14, eerste Tp 18/10/14 negatief, tp2 1/12/14 negatief, tp3 03/01/15....

Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 23 juni 2014, 10:18

Hey Caro,

Nee nog helemaal geen nieuws, onze wisseldonor heeft donderdag haar pickup gehad en ze had 15 eicellen.
Nu duurt het blijkbaar een week vooraleer ze kunnen zeggen of er 6 rijpe eicellen tussen zaten.
Vrijdag gaat Stoop me blijkbaar zelf terugbellen...
Die spanning ik word er ver zot van :-(.
Hoe gaat het nu met jou?

Groetjes,
Cindy

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 2 juli 2014, 14:55

Dag Cindy
Hoe is het? Hebben jullie intussen zicht op wanneer een tp? Waren er genoeg rijpe eicellen?

Dah Lientjuh,
Hoe is het met jullie poging? Weet je al iets meer over wanneer?

Ik duim voor jullie!!

Amarillo, hoe is het? We hebben niets meer van je gehoord?

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Amarillo » 2 juli 2014, 16:30

Hoi meiden!
Hier is het inderdaad uitgedraaid op een miskraam... Heb het afgelopen weken erg moeilijk gehad maar probeer mij eraan op te trekken dat we hier al zijn geraakt. Ik heb echter schrik dat dit misschien onze enige kans was op baby'tje van ons 2 maar probeer erin te blijven geloven. Prof zei dat het waarschijnlijk gewoon pech was. Ik lees echter vaak dat men iets over eicelkwaliteit kan zeggen en heb die vraag dan ook gesteld omdat eicelreserve bijna nihil is maar hier deed hij geen uitspraak over. Wanneer kan men hier iets over zeggen? Als het een aantal keer op miskraam uitdraait zonder duidelijke reden of hoe? Prof denkt dat het een volgende keer gewoon wel kan lukken... Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hierbij moet denken.
Caroo, hoe hebben ze slechte eicelkwaliteit bij jou vastgesteld? Enkel door beperkte reserve? Embryo was bij mij ook uitgegroeid tot 8-cellig en leek topkwaliteit maar blijkbaar was er dan toch iets mis... Ga jij nu ook overschakelen op eiceldonatie? Hoeveel pogingen heb jij met eigen eicellen ondernomen?
Ik lees hier toch ook aantal positieve verhalen dat jullie snel zouden kunnen starten met eiceldonatie. Ik hoop dat er nog meer positief nieuws zit aan te komen op korte tijd! Veel succes allemaal!
Afbeelding[url]

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 3 juli 2014, 14:34

Hai Amarillo, wat een slecht nieuws meid! Ik vind het vreselijk voor je. Dan ben je eindelijk zover en dan gebeurt dit!
Tegen ons hebben ze in Jette gezegd ze ervan uitgaan dat het bij ons niet lukt omdat de kwaliteit van mijn eicellen niet goed is. Ik heb een lage eicelvoorraad (AMH van 1,1 nu twee jaar geleden getest), maar normaal voor mijn leeftijd. Als we een eicel hebben en die is bevrucht, dan deelt die ook altijd goed tot een 8cellig embryo en zelfs eenmaal een 10 cellig embryo op dag 3, dus eigenlijk prima....
In jette zeggen ze dat ze ervan uitgaan dat het niet lukt omdat de kwaliteit van mijn eicellen wss slecht is. Aan de buitenkant zien ze er goed uit, maar aan de binnenkant wss veel eicellen met een chromosoomafwijking. (Ik ben intss al 42j). Ze hebben wel nooit testen hierop gedaan, maar ze gaan ervan uit. We zijn wel getest op genetische afwijkingen ,maar dat was in orde. Ben nu sinds twee jaar ook niet meer zwanger geweest, dus we gaan nu starten met eiceldonatie. We hebben denk ik een poging of 4,5 gedaan in natuurlijke cyclus en gaan voor die ene eicel, maar nooit een innestelling geweest. Owv mijn leeftijd gaan we eiceldonatie een kans geven en daarna houdt het op voor ons jammer genoeg. Vreselijke gedachte....maar niks aan te doen.... :cry:

Hebben jullie al gedacht aan eiceldonatie?

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Amarillo » 3 juli 2014, 20:14

Hoi Caroo, bedankt voor je antwoord! Het was inderdaad heel moeilijk te accepteren dat het voorbij was. Eindelijk lijk je het einde van de weg te zien en plots wordt die hoop omgegooid naar een parcours met onbekend einde...
Ik heb ook enorm veel schrik dat eicellen gewoon te slecht zijn (AMH <0,16 dus er is geen tijd te verliezen). We gaan eerst dit proberen maar als we zien dat het niet lukt wordt het inderdaad ook eiceldonatie voor ons... Had mij hier al ergens bij neergelegd en mijn zus en nicht zijn kandidaat om mij verder te helpen (wat voor veel gemoedsrust heeft gezorgd) maar nu ik zwanger ben geweest vind ik het terug veel moeilijker om te accepteren dat er toch geen kindje van ons 2 zou komen.

Ik heb gelezen dat je ongeveer midden september met poging met eiceldonatie kan starten. Ook in Jette? Jij kon dadelijk hiermee van start gaan na je laatste poging met eigen eicellen? Zijn er vooronderzoeken moeten gebeuren bij donor of naar psycholoog ofzo moeten gaan? En krijg je steeds 6 eicellen bij wisseldonatie? Moest het hier zover komen, hoop ik dat we hier snel kunnen inrollen want ben het wachten zo beu... Ik duim voor je dat het eindelijk goed mag gaan en dat je wens toch nog waarheid kan worden! Niemand zou ertoe moeten komen om dit op te geven maar spijtig genoeg hebben we het niet voor het zeggen. Ik supporter superhard dat dit jaar nog een positief resultaat mag brengen! :)
Afbeelding[url]

Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 4 juli 2014, 8:26

Hallo,

Amarillo, ik vind het zo erg voor je! Ik kan me voorstellen dat dit opnieuw een zoveelste teleurstelling is... Ik duim mee dat alles goed komt!

Ik heb vorige week een telefoontje gekregen van Jette om te melden dat we vanaf nu bovenaan de wachtlijst staan en dat ze ons zullen contacteren van zodra ze een geschikte donor gevonden hebben. Onze donor had voldoende rijpe eicellen. Ze zeiden dat ze binnen de komende weken zouden bellen, dus nu is het spannend :-).
De vooronderzoeken waren inderdaad bij de psycholoog langsgaan en dan nadien een gesprek met de counselor bij ons. Je krijgt altijd 6 eicellen, ook zonder wisseldonatie.

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 6 juli 2014, 15:59

Cindy, dat is goed nieuws! Dan zal het echt heel snel zover zijn'. Hebben ze gezegd hoelang ongeveer nog wachten? Hadden ze jouw eitjes al in de diepvries?

Amarillo,
Het probleem is dat je altijd moet wachten op die afspraken en zo wel wat tijd verliest. De volgende volgorde is het:
Afspraak maken voor met arts te praten voor jullie en voor jullie donor
Donor moet bloed laten nemen voor genetische testen en onderzoek eicelreserve en nog andere bloedonderzoeken, een echo en dat duurt ongeveer 6weken voor uitslagen.
Afspraak maken met de psycholoog, zowel jullie als jullie donor
Nieuwe afspraak voor overlopen van uitslagen
Afspraak maken met counsellor voor jullie allemaal samen
Dan ben je al 2 maanden verder....en dan mag je donor starten. Dan kom je bovenaan de lijst te staan en daarna ben jij aan de beurt.... (zeker alles bij elkaar een maand of 3,4 de ik......)

Lientjuh, hoever staan jullie?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten