Starten met eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
ihme
Berichten: 47
Lid geworden op: 4 juli 2013, 14:24

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door ihme » 26 augustus 2014, 9:39

Hei allemaal,
ik ben blij dat dit forum er is, want jullie ervaringen vertellen me een beetje wat me te wachten staat.
vandaag starten ook ik en mijn partner voor de 1ste x met eiceldonatie.
een vriendin van mij heeft een tijdje geleden aan wisseldonatie gedaan. ik heb toch wel wat zenuwen want elke keer iemand ons dossier leest komt er de reactie van enkel progynova? dus vraag me af of de dokter niet iets vergeten voorschrijven is.
tja dat zal ieder van ons wel hebben zeker, onze kansen zijn immers beperkt en we willen dat alles van de eerste keer goed verloopt.
weten jullie ongeveer rond welke dag een terugplaatsing wordt gedaan? is dat ongeveer zoals bij de ivf na een 12tal dagen?
groetjes
ihme
2015 tweeling via ivf spain
2017 spontane zwangerschap

Lientjuh86
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 oktober 2013, 12:41

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Lientjuh86 » 8 september 2014, 12:24

Kleine update want veel nieuws heb ik nog niet. Donderdag heb ik mijn echo om te zien hoever het staat met mijn baarmoederslijmvlies en dan hebben we onze eerste terugplaatsing een weekje later denk ik. Wel spannend!
Volgende week dus meer nieuws!
28 jaar, verwijdering beide ovaria na Borderline tumor op 18 jarige leeftijd, sterke kinderwens maar niet mogelijk met eigen ingevroren materiaal, start eiceldonatie juni '14, eerste Tp 18/10/14 negatief, tp2 1/12/14 negatief, tp3 03/01/15....

Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 8 september 2014, 13:18

Spannend hé Lientjuh, ik heb volgende week dinsdag mijn echo om te zien hoe het met mijn baarmoederslijmvlies gesteld is. Bij ons zou de terugplaatsing rond den 22ste zijn.

Caro,

Jij mag bijna bij de counselor gaan dacht ik hé?

Fietie
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 augustus 2014, 20:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Fietie » 8 september 2014, 20:32

Ik tel mee af met jullie!! Laat iets weten als er nieuws is he..

Toi toi toi!
X

Blauw00
Berichten: 270
Lid geworden op: 25 juni 2013, 12:18

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Blauw00 » 8 september 2014, 20:51

Hallo allemaal.

Ik wou jullie graag even wat raad vragen.

Gaat er iemand van jullie naar jette bij dokter stoop?
Wij hebben binnen 3 weken een afspraak bij hem omdat we wrs toch gaan overstappen naar eiceldonatie.

Groetjes!

Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 9 september 2014, 8:29

Hallo,

Wij zijn in behandeling in Jette, bij dokter Stoop.

Groetjes,

Cindy

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 9 september 2014, 17:44

Lientjuh en Cindy, wat spannend, amai!! Ik duim voor julllie! Gaan jullie er twee laten terugplaatsen? Welke medicatie moeten jullie gebruiken? Ik heb gevraagd voor medrol en fraxiparine en hij vond dat wel oké, baat het niet dan schaadt het niet hé. Dan heb ik echt alles geprobeerd!

Lientjuh. Hoeveel eicellen heb je?

Wij moeten donderdag naar de counselor en dan zullen we wel iets meer weten wanneer ongeveer hoop ik :roll: . Hopelijk kunnen we binnen een paar weken allemaal zeggen....zwanger :wink: :D

Welkom Blauw! Ik ga ook bij dokter Stoop in Jette. Ik vind dat een heel vriendelijke man, beantwoordt alle vragen die je hebt.

Succes ladies x

Blauw00
Berichten: 270
Lid geworden op: 25 juni 2013, 12:18

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Blauw00 » 9 september 2014, 20:55

Hij is dus wel aan te raden :D Ja aan de telefoon hadden ze mij gezegd dat hij degene is die over eiceldonatie alles weet en doet.

Kunnen jullie mij raad geven wat ik hem zeker moet vragen ofzo? Want op den duur vergeet je de meest logische zaken.

Hoe zat het bij jullie qua termijn met de eerste afspraak en verdere behandeling? Hebben ze bij jullie er zelf aangebracht of eerst nog gepusht om iets anders te doen?

Ik vind het wel super dat jullie jullie verhaal hier doen omdat ik toch het gevoel heb dat het een soort van taboe is, erger dan ivf...

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 9 september 2014, 22:19

Blauw, als je al twee jaar met ivf bezig geweest bent en je na een tijdje weet dat het zo niet zal lukken en ook je artsen zeggen dat eiceldonatie de beste optie is, ben je er wel klaar voor. We hebben een hele weg afgelegd voor we gekomen zijn tot eiceldonatie dat we er vrede mee hebben.

In onze omgeving is het geen taboe, we kunnen er goed met onze vrienden over praten.

De vragen die je stelt, goh, das moeilijk. Ik wilde vooral weten hoe het zat met genetische testen, bloedgroep, wat de kansen waren, hoeveel eicellen je krijgt enzo....

Wij hebben een eerste gesprek gehad in mei, samen met onze donor (wisseldonor) en die kan nu vanaf volgende week van start. Maar we hebben in juli en augustus een pauze ingelast. Maar ik de dat je toch een periode van 2 a 3 maanden voordat je effectief bezig bent. Veel afspraken maken met psycholoog, dokter, counselor en daar gaat wat tijd over heen. De genetische testen duren 6weken eer dat de uitslag er is enzo....

Blauw00
Berichten: 270
Lid geworden op: 25 juni 2013, 12:18

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Blauw00 » 9 september 2014, 23:00

Het is inderdaad niet zomaar een stap dat je zet zo met eiceldonatie beginnen.

Wij zijn nu ook bijna 2 jaar bezig in jette, eerst IUI dan icsi... Maar na de eerste poging icsi kwam het woord eiceldonatie de eerste keer ter spraken. Maar aangezien ik nog vrij jong ben,26 jaar, is dit niet zo van zelfsprekend. D'r van de vijver ( mijn arts in jette) wou eigenlijk verschillende manieren proberen om te zien wat zou helpen. Maar nu was in juni het laatste gesprek voor het opstarten van poging 4, toen zei hij eigenlijk dat ik een 'moeilijk' geval was. (Hij zei wel direct op medisch vlak dan toch) aangezien ik volgens echo meestal rond de 15-18 eitjes had klaarzitten was de helft soms maar bruikbaar, en dan na de bevruchting liep alles heel goed tot en met dag 3... Nadien daalde de kwaliteit van de eitjes altijd enorm. Aan deze stap kunnen ze spijtig genoeg heel weinig doen. Ze staan nog niet ver genoeg met hun onderzoek daar. Aangezien mijn leeftijd is dit zeer uitzonderlijk volgende de dokter en had ik eigenlijk het gevoel dat ze mij wat zien als proefkonijn. Omdat ze nu terug iets anders willen proberen om te zien of mijn lichaam daar anders op reageer, terwijl ze mij toch vrij duidelijk maken dat het de kansen niet echt verhoogd. Maar mentaal wordt het wat te zwaar om heel de behandeling te doorstaan met het idee dat het wrs toch niets uitmaakt. Ik zou dan minstens 6weken elke dag een spuit moeten zetten, en als ze mij zeggen dat het echt meer kans geeft zou ik het direct doen maar ze geven me zo weinig hoop!!

Daarmee hebben we eigenlijk een afspraak gemaakt bij d'r stoop. Ik heb ook een vriendin die voor mij wel wisseldonor wilt zijn. Maar het is toch altijd afwachten op dat moment zelf.

Wel spannend voor jullie ook om nu bijna te starten. Geeft toch wel een ande gevoel denk ik? Eindelijk terug wat hoop!!! Wel goed dat het onderwerp zo openstaat bij jullie vrienden. Is ook wel belangrijk vind ik. Want opzich hebben veel mensen er snel een mening over zonder echt te weten dat het niet zomaar een beslissing is om te nemen.

Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 10 september 2014, 8:19

Hallo,

Bij ons gaan ze maar eentje terugplaatsen, eerste poging en ik ben nog geen 35. Ik neem momenteel progynova en suprefact.
Ik vind Stoop ook een hele vriendelijke man.
Bij ons was eiceldonatie de enige mogelijkheid aangezien mijn eicelreserve zo goed als op is.

Veel succes allemaal!!

Fietie
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 augustus 2014, 20:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Fietie » 10 september 2014, 10:16

@ Caro : bij ons (UZ Gent) duren de genetische testen van onze donor 12 weken..vreemd he?

Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 12 september 2014, 10:44

En Caro hoe is het geweest bij de Counselor?
Kan je schoonzusje starten?

Groetjes,

Cindy

Stephani
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 oktober 2013, 19:38

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Stephani » 12 september 2014, 20:36

Hoi Allemaal

Ik hoor hier niet helemaal thuis omdat ik al 1 verse tp heb gehad en 3 met cryo's. Maar bij ons is het nog niet gelukt.
Wij zijn nu gestart voor onze 2 de ronde. Hopelijk dit keer met meer succes.
Maar zou wel graag met jullie willen meepraten.

@Lientje86
Ben jij nu in behandeling bij Dokter Platteau?

Groetjes
Stephani

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 13 september 2014, 21:41

Het gesprek in Jette is goed gegaan. Mijn schoonzusje mag 5oktober starten. In de week van de 27ste okt weten we dan of ze 6 goede eicellen heeft. Daarna wachten op Jette voor onze donor...hopelijk niet te lang want als ik mag starten is het nog anderhalf maand eer dat we een tp hebben.... .

Hoe is het met jullie dames?

Welkom Stephani. Je eerste verse tp en cryo s van een eiceldonor bedoelde je? Succes bij je tweede poging!!

Lientju, hoe is het met je?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten