Starten met eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 18 augustus 2014, 17:05

Dag dames

Ben benieuwd om te horen hoe het is met iedereen! Sinds vandaag terug beginnen werken hier na een welverdiende vakantie.
Wij moeten 11sept naar Jette voor laatste gesprek met counsellor en dan kan mijn schoonzusje eraan beginnen...spannend!
Hoever staan julllie nu?

Groetjes

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Woodstockske » 18 augustus 2014, 18:40

Hallo Caroo72,

zullen wel heel spannende dagen voor je zijn?
Hoelang ben jij nu al bezig met ecd of is dit je 1ste x?
Onze laatste poging is opnieuw op niets uitgedraait :(
Heb een tijdje diep in de put gezeten omdat het elke x opnieuw niet wil lukken.
Ik denk dat het aan de leeftijd van de donor ligt.
Iemand zen eicellen gebruiken van 37 jr voor iemand van 43, ik vind dat niet de ideale match!
Ik weet dat er nog vrouwen zijn die op natuurlijke manier zwanger worden op 37 jr, maar dat zijn dan wel hun eigen eicellen die op natuurlijke manier bevrucht worden.
Bij ons is alles volgens schema, ikzelf ben ondertss al 43 jr & niets is hier natuurlijk aan.
Ook al zijn de eicellen bevrucht & heb je embryo's van 2 dagen oud die ze bij jou zullen terugplaatsen, het blijft iets vreemd in je lichaam.
Er zijn gevallen die lukke, dat wijst deze site uit, maar wij zijn in Jette gaan praten met een dokter voor een 2de opinie & die heeft ons zelf gezegd dat de donors die ze hier gebruiken, in weze "te oud" zijn & dat daarom de meeste tp's niet lukken.
Als een dokter dit al tegen ons zegt!
Hoe oud ben jijzelf & hoe oud is je donor?

Groetjes,
N.
2 x IVF LIFE Leuven: 0 bevruchte eicellen 3 x ECD Gasthuisberg Leuven 3 x negatief 1ste tp IVF Spain 5/3/15 van 1 blasto NEGATIEF!! - 2de TP IVF Spain 2 blasto cryo's 1/9/15 Zwanger van een mirakelbaby!! 11/5/2016 Geboorte van ons zoontje Miran :D :D

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 18 augustus 2014, 23:40

Dag Woodstockske
Wat jammer voor je poging niet gelukt is!! Het is soms een hel hé....pffff!

Ik ben intss ook al 42j, ben al 2x spontaan zwanger geweest maar jammer genoeg 2x een miskraam... In Jette zeggen ze dat het aan de kwaliteit van mijn eicellen ligt! We hebben 4 Icsi pogingen gedaan maar nooit meer zwanger geweest, hadden ook altijd maar 1 of twee eicellen, wel altijd goede bevruchting en deling.
We zijn dan toch maar de weg van ecd ingeslaan omwille van mijn leeftijd en het advies van Jette. Mijn schoonzus is 24j en gaat voor ons wisseldonatie doen. Wij weten niet welke donor wij zullen krijgen en dus ook niet hoe oud ze zal zijn. Eerlijk gezegd vind ik de screening in Jette wel goed en hoop ik dus dat we geluk zullen hebben.... . Zoals Stefanie ook al zei, het hangt niet altijd af van de leeftijd van de donor... . In Jette mag je tot de dag dat je 36 bent doneren. Meestal zijn het vrouwen die zelf al kinderen hebben, dus waarom zouden deze eicellen niet goed zijn? Ik ga toch mijn hoop erop vestigen. Het hele Spanje verhaal lijkt natuurlijk geweldig, maar in hoeverre daar de screeningen juist en goed gebeuren is mij toch een beetje de vraag. Ik heb altijd schrik dat wanneer er geld mee gemoeid is, de mensen niet altijd eerlijk zijn..... . Maar dat is iedereen zijn mening hé. Iedereen doet wat zij vindt dat goed voor zichzelf is. Iedereen moet op het einde van de rit zich goed voelen bij wat je doet en dat is heel persoonlijk...toch?

Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 19 augustus 2014, 19:48

Hallo Caro,
Wij zijn ook net terug van verlof, batterijen zijn opgeladen :-).
Morgen moeten wij naaf Jette voor een bloedafname en dan hopen dat ze in de namiddag bellen om ons groen licht te geven om de hormonen op te starten. Het wordt spannend nu :-).
Allé jullie mogen ook beginnen aftellen dan!
Succes hé!
Grtjs
Cindy

Fietie
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 augustus 2014, 20:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Fietie » 19 augustus 2014, 21:08

Hallo iedereen,

Mag ik erbij? Wij zijn in juni ook gestart met eiceldonatie..in april heb ik te horen gekregen dat ik op 37 jaar reeds in de menopauze ben...heel pijnlijk want onze kinderwens is zo groot...eind juni zijn we op afspraak geweest in het UZ Gent en sinds 8 juli staan we op de wachtlijst van twee jaar :-(

Een vriendin bood zichzelf aan als donor voor wisseldonatie, waarvoor ik haar zo dankbaar ben, maar ze zal wellicht geweigerd worden omwille van kankergeschiedenis in haar familie..dubbele pech dus. Dat resultaat hebben we volgende week. ik heb nog één vriendin die ons wil helpen, maar nu is het bang afwachten op die testen. Eerst wordt de amh waarde getest en als dat goed is, mag ze op screening gaan.

Het wachten duurt idd erg lang..daarin volg ik jullie al, en ik ben nog niet lang bezig :-) en je hebt zelf zo weinig in handen.

Maar jullie spreken van 6 eicellen die je maar krijgt..wij krijgen er 2 x 6 als onze donor er minstens 6 kan doneren..we hebben recht op twee terugplaatsingen dan, en enkel van verse embryo's, niet uit de databank.

Of is dat enkel in Gent en niet in Jette?

Grtjs
fie

Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 20 augustus 2014, 9:31

Hallo Fietie,

Welkom :-).
Ik ben in behandeling in Jette en daar krijg je 1x6 eicellen als je donor er minstens 6 gegeven heeft.
In Gent zal dit misschien anders zijn, dat weet ik niet.

Grtjs,

Cindy

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 20 augustus 2014, 13:18

Beste Fietie
Welkom hier! De procedures in de ziekenhuizen verschillen omdat Jette met ingevroren eicellen werkt (betere planning en meer eicellen kunnen opvangen) en ik denk als ik lees hier, dat Gent enkel met verse embryo s werkt. Is het in Gent dan zo dat ze je 6eicellen bevruchten, terugplaatsen en de rest invriezen en dat je daarna nog eens een poging hebt met 6andere eicellen!
Wat erg dat je donor afgekeurd werd. Nog niet erg genoeg dat je iemand moet gaan zoeken om dit te doen en dan is t nog niet goed ook niet...pfff! Wij weten de 11de of onze wisseldonor mag starten.

Dag Cindy,
Fijn dat je ook een leuke, ontspannende vakantie gehad hebt! Laat me iets weten wat ze in Jette gezegd hebben, ben heel benieuwd of je mag starten, echt heel spannend hé!!

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 20 augustus 2014, 13:20

Lientjuh,
Hoever sta jij? Mijn gynaecologe had het over Dr Platteau en ik moest dadelijk aan jou denken....

Fietie
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 augustus 2014, 20:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Fietie » 20 augustus 2014, 15:02

@ Caro: idd zoals je zegt werkt het volgens mij (is ook allemaal nieuw voor ons, er komen altijd maar vragen bij :D . Maar je hebt twee verse terugplaatsingen (van twee verschillende donors dan hè), en als je geluk hebt nog ingevroren embryo's, maar daar gaan we niet van uit.

Ik hoop dat je wisseldonor mag starten, ik duim!

Ivm die Dr Platteau heb ik ook een paar vragen..zal eerst het forum eens nalezen..

Greetz
Fie

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door stefanie » 20 augustus 2014, 16:52

uz gent is ook aan het overschakelen op de eicelbank,dus als je pech hebt om nog lang op de wachtlijst te moeten staan zal je geen verse eicellen meer krijgen maar uit de eicelbank.
zonder donor heb je maar recht op 6 goede eicellen,kan je een donor aanbrengen 2x6 eicellen.
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 20 augustus 2014, 19:43

Caro,
Wij zijn vandaag mogen starten met de lange procedure. In principe zou er een terugplaatsing zijn rond 20 september. Volgende week opnieuw een bloedafname.
Ben benieuwd :-).
Grtjs Cindy

Fietie
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 augustus 2014, 20:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Fietie » 20 augustus 2014, 20:21

stefanie schreef:uz gent is ook aan het overschakelen op de eicelbank,dus als je pech hebt om nog lang op de wachtlijst te moeten staan zal je geen verse eicellen meer krijgen maar uit de eicelbank.
zonder donor heb je maar recht op 6 goede eicellen,kan je een donor aanbrengen 2x6 eicellen.
Dat wist ik dus niet. Thanks voor de info!

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 22 augustus 2014, 10:58

Cindy, wat spannend dat jullie gestart zijn! Wat is nu de volgende stap? Op dag 3 bn? En dan beginnen met suprefact of iets anders? 20 sept is nog een maand, dat is lang, of heeft dat te maken met het feit dat je je regels nog moet krijgen? Of moet je donor nog een pickup hebben? Vele vragen weer... ;-)

Fietie, weet je al iets van je donor?

Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 22 augustus 2014, 11:57

Hey Caro,

Nee onze donor heeft alles al een tijdje achter de rug hoor. Je donor moet eerst alles afgerond hebben vooraleer ze bij jou starten he. Na haar pickup hebben wij nog een weekje moeten wachten of er van haar nog6 eicellen overbleven na het ontdooien enzo anders beginnen ze niet voor jou te zoeken. En dan hebben ze ons nog een weekje laten wachten om te laten weten of ze een donor voor ons hadden. Komt heel wat bij kijken hoor. Ik ben al bezig met suprefact, ik moet donderdag teruggaan voor een bloedafname en de 4de september opnieuw bloedafname en dan ook een echo om te zien of ik met progynova mag starten. Ik moest starten op dag 21 van mijn cyclus. Stoop heeft bij mij voor de lange procedure gekozen had de counselor mij toen gezegd.

Grtjs Cindy

Fietie
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 augustus 2014, 20:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Fietie » 22 augustus 2014, 13:58

Hallo Caro en Cindy,

Voor jullie worden het spannende tijden in september! Is het jullie eerste terugplaatsing?

Vandaag is de amh geprikt bij onze donor. Donderdag weten we het resultaat...

Fijn weekend
X

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten