Hallo allemaal,
Het heeft me lang gekost om mijn verhaal hier te doen, eigenlijk vooral omdat ik niet weet waar te beginnen. Sinds 2014 proberen we een kindje te krijgen via IVF. Want al vanaf mijn tienertijd weet ik dat ik endometriose heb, en het werd ons aangeraden meteen naar het UZ Jette te gaan. Ik was 28 toen we naar Jette stapten. ik weet dat we er misschien vroeger aan hadden moeten beginnen, maar studies, jobs... we wilden eerst een goed nest maken voor ons kleintje. We zijn nu 3 jaar, 5 operaties, 2 miskramen op 5 weken en 1 biochemische zwangerschap verder. Ondertussen is er een eileider weggenomen, en een stuk van mijn endeldarm. Maar vooral: er is veel hoop weggenomen. Vlak na mijn darmoperatie zeiden de dokters dat het allemaal wel goed zou komen. Ik was tenslotte al eens zwanger geweest (ook vlak na een operatie) en nu was de endometriose echt drastisch weggesneden. Ik werd opnieuw zwanger, maar het mocht weer niet zijn: de tweede miskraam. Opnieuw op 5 weken. Ik heb binnen 2 weken een afspraak met de prof in Jette, maar ze lieten doorschemeren dat 2 miskramen wel verdacht beginnen worden, dat dat pech kán zijn maar wellicht een oorzaak heeft. Ik ben nu heel bang. Dat ik naast de endometriose ook nog een ander probleem heb, een probleem dat ze misschien nooit gaan vinden... en ondertussen wordt de endometriose bij elke bloeding weer een beetje erger. Het lijkt alsof ik enkel zwanger kan worden vlak na een operatie, maar ik kan toch moeilijk na elke poging in mezelf laten snijden? Ik zie het even niet meer... ik hoop dat ik op dit plekje mijn verhaal kan delen. Het lucht alleszins op om even mijn gedachten van me af te schrijven.
Groetjes
X
Nieuw op het forum, mijn verhaal