Hallo iedereen. Ik ben Dagmar, 25j en 2 jaar aan het proberen voor een kindje. Ik ben altijd onregelmatig geweest, dus na een jaar naar de gynaecoloog geweest. Mijn vriend werd getest, alles positief. Bij mij werd gezegd dat ik luie eierstokken heb, dus zeer trage rijping van de folikkels. Begonnen aan 6 cyclusen met Clomid 50mg. Mijn lichaam reageerde goed, altijd minimum 1 rijpende eitje, maar toch geen zwangerschap. Voor de laatste cyclus ben ik naar een gynaecoloog dichter bij huis gegaan, die zag bij de folikelmeting iets waarvan hij toen zei dat het een cyste was op de rechter eierstok van 3,5cm.
Woensdag 6/9 ben ik geopereerd (laparoscopie) om die cyste weg te halen, te controleren of de eileiders doorhankelijken zijn en diagnose te stellen i.v.m. endometriose. Na de operatie wist men mij te vertellen dat alles positief was: geen cyste, eileiders doorhankelijk, baarmoederweefsel zag er goed uit (wel een biopsie genomen) en endometriose vlekken achteraan op de baarmoeder. Dus eigenlijk niets die een zwangerschap in de weg staat.. maar waarom is het dan nog niet gelukt?
Ik raak gefrustreerd, mijn hormonen zijn op hol geslagen, ik wil een kind.. Mijn vriend wil ook een kind, maar hij voelt niet die zelfde dringendheid.
Nu is de vraag of we volgende cyclus verder proberen met de clomid of gaan we over naar kunstmatige inseminatie?
Nieuw en ongerust
-
Re: Nieuw en ongerust
Dag dagmar
Ik moet binnenkort ook een laparoscopie ondergaan, juist om endometriose op te sporen/uit te sluiten. Endometriose is baarmoederweefsel dat niet in de baarmoeder zit en voor continu "ontstoken toestand" in je kleine bekken kan zorgen, wat er voor kan zorgen dat geen innesteling kan plaatsvinden. Dus op die manier: mss is er dan toch een oorzaak waarom het niet onmiddellijk lukt.
Ik denk dat je gynaecoloog je wel meer info kan geven hierover!
Veel succes!
Ik moet binnenkort ook een laparoscopie ondergaan, juist om endometriose op te sporen/uit te sluiten. Endometriose is baarmoederweefsel dat niet in de baarmoeder zit en voor continu "ontstoken toestand" in je kleine bekken kan zorgen, wat er voor kan zorgen dat geen innesteling kan plaatsvinden. Dus op die manier: mss is er dan toch een oorzaak waarom het niet onmiddellijk lukt.
Ik denk dat je gynaecoloog je wel meer info kan geven hierover!
Veel succes!
-
Hallo,
Hopelijk gaat alles goed met je operatie! Nu bijna een week later heb ik er bijna geen last meer van, enkel wat "jeuk" aan de incidieplaatsen. Moet volgende maand naar de gynaecoloog op controle, hopelijk daar inderdaad meer antwoorden.
Hopelijk gaat alles goed met je operatie! Nu bijna een week later heb ik er bijna geen last meer van, enkel wat "jeuk" aan de incidieplaatsen. Moet volgende maand naar de gynaecoloog op controle, hopelijk daar inderdaad meer antwoorden.
Dagmar
-
welkom!
'waarom' is een vraag waar niet altijd een antwoord op klaar ligt....
bv mijn zus.
de eerste was van de eerste keer raak.
voor de 2de hebben ze een goeie 3 jaar moeten proberen.
alles was in orde,maar toch lukte het niet.
luie eierstokken had mijn mama ook,voor hun eerste hebben ze een goed jaar geprobeerd.
tante van mij idem.er zit 4.5 jaar tussen hun 2 kinderen omdat de 2de niet wou lukken,toch vonden ze niets die daar aanleiding kon toe geven.
zoiets komt wel meer voor,alleen wordt er niet vaak over gesproken.
hoe moeilijk ook,er weinig mee bezig zijn helpt wel,psychologisch bezorg je jezelf een stukje stress door constant bezig te zijn met zwanger te worden,en dat staat het soms letterlijk in de weg.
probeer vooral bij jezelf te blijven met het feit dat alles ok is,alles is getest.
dus vroeg of laat lukt het.probeer nog dingen te doen die je nu nog kan(als niet zwangere en niet mama),verzet je zinnen....
veel succes,en plots ga ook jij een positieve test in handen hebben hoor!daar vooral in blijven geloven!
'waarom' is een vraag waar niet altijd een antwoord op klaar ligt....
bv mijn zus.
de eerste was van de eerste keer raak.
voor de 2de hebben ze een goeie 3 jaar moeten proberen.
alles was in orde,maar toch lukte het niet.
luie eierstokken had mijn mama ook,voor hun eerste hebben ze een goed jaar geprobeerd.
tante van mij idem.er zit 4.5 jaar tussen hun 2 kinderen omdat de 2de niet wou lukken,toch vonden ze niets die daar aanleiding kon toe geven.
zoiets komt wel meer voor,alleen wordt er niet vaak over gesproken.
hoe moeilijk ook,er weinig mee bezig zijn helpt wel,psychologisch bezorg je jezelf een stukje stress door constant bezig te zijn met zwanger te worden,en dat staat het soms letterlijk in de weg.
probeer vooral bij jezelf te blijven met het feit dat alles ok is,alles is getest.
dus vroeg of laat lukt het.probeer nog dingen te doen die je nu nog kan(als niet zwangere en niet mama),verzet je zinnen....
veel succes,en plots ga ook jij een positieve test in handen hebben hoor!daar vooral in blijven geloven!