-
karla30
Bericht
door karla30 » 26 september 2017, 22:20
Hallo iedereen,
Ik ben namelijk nieuw op deze forum , ik heb al een flinke dochter van 8 jaar (spontane zwangerschap) . Al even heb ik een nieuwe vriend en zijn ondertussen al meer dan 2 jaar aan het proberen maar helaas lukt dit niet . Uiteindelijk alle info gekregen en onderzoeken gedaan in het ziekenhuis . Blijkt dat bij mij alles ok is maar de zaadcellen bij mijn vriend kwalitatief niet zo goed zijn . We besloten dan uiteindelijk voor IUI te gaan , ondertussen al 2de poging , 2de poging afgelopen zaterdag dus nu is het weer wachten . Na de 2 de keer had ik heel veel pijn in mijn buik, opgeblazen gevoel en constipatie en dit blijft aanhouden , herkennen jullie dit ook ? De eerste poging ging vrij vlot niet echt last maar nu wel . We willen al zo lang een kindje van ons samen , hopelijk lukt het deze keer wel

-
irisbloem
Bericht
door irisbloem » 26 september 2017, 22:48
karla30 schreef: ↑26 september 2017, 22:20
Hallo iedereen,
Ik ben namelijk nieuw op deze forum , ik heb al een flinke dochter van 8 jaar (spontane zwangerschap) . Al even heb ik een nieuwe vriend en zijn ondertussen al meer dan 2 jaar aan het proberen maar helaas lukt dit niet . Uiteindelijk alle info gekregen en onderzoeken gedaan in het ziekenhuis . Blijkt dat bij mij alles ok is maar de zaadcellen bij mijn vriend kwalitatief niet zo goed zijn . We besloten dan uiteindelijk voor IUI te gaan , ondertussen al 2de poging , 2de poging afgelopen zaterdag dus nu is het weer wachten . Na de 2 de keer had ik heel veel pijn in mijn buik, opgeblazen gevoel en constipatie en dit blijft aanhouden , herkennen jullie dit ook ? De eerste poging ging vrij vlot niet echt last maar nu wel . We willen al zo lang een kindje van ons samen , hopelijk lukt het deze keer wel
Ik heb ondertussen 6 inseminaties gehad en de eerste keer had ik 2 uur na de inseminatie erge buikpijn alsof ik mijn menstruatie ging krijgen. Dit kan komen van het vocht waarin ze de zaadcellen doen. Daarna heb ik daar geen last meer van gehad. Het opgeblazen gevoel en constipatie kunnen van de pregnyl komen. Ik moet wel zeggen dat ik een uur na de pregnylspuit al wat last krijg van mijn darmen maar ik heb dat niet van de IUI. De pregnyl kan diverse symptomen geven, ik ben er de ene keer al vermoeider van dan de andere keer, soms heb ik wat maaglast maar vaak ook niet, de ene keer doen mijn borsten verschrikkelijk pijn en de andere keer heb ik enkel wat steken, soms heb ik veel steken in mijn onderbuik en dan weer niet, de laatste keer heb ik de hele tijd duizelig gelopen (ik kreeg ook wat hoop omdat ik dat nog niet eerder had gehad); dus heel verschillend allemaal
Veel succes!
-
karla30
Bericht
door karla30 » 27 september 2017, 20:44
Al een hele weg afgelegd dus bij jou, telkens dat aftellen en uitkijken naar de volgende 2 weken . Het is alsof dit eindeloos duurt . Wat mij opgevallen was is dat de 2de maal niet zo vlot ging met de inseminatie . Normaal gaat dit vlot ( 1ste maal toch) maar de dokter die ik nu had had nogal moeite om in te brengen , meer pijn gehad dan wat anders en lichte bloeding door dat mijn baarmoederhals was geraakt . Nu afwachten dus , hopelijk lukt het voor jullie dan volgende maand , ze zeggen de moed niet verliezen maar is wel gemakkelijker gezegd dan gedaan . Bedankt voor jou berichtje , we duimen allemaal!!
-
irisbloem
Bericht
door irisbloem » 27 september 2017, 22:24
karla30 schreef: ↑27 september 2017, 20:44
Al een hele weg afgelegd dus bij jou, telkens dat aftellen en uitkijken naar de volgende 2 weken . Het is alsof dit eindeloos duurt . Wat mij opgevallen was is dat de 2de maal niet zo vlot ging met de inseminatie . Normaal gaat dit vlot ( 1ste maal toch) maar de dokter die ik nu had had nogal moeite om in te brengen , meer pijn gehad dan wat anders en lichte bloeding door dat mijn baarmoederhals was geraakt . Nu afwachten dus , hopelijk lukt het voor jullie dan volgende maand , ze zeggen de moed niet verliezen maar is wel gemakkelijker gezegd dan gedaan . Bedankt voor jou berichtje , we duimen allemaal!!
Oei van het inbrengen zelf heb ik tot nog toe niets gevoeld. De eerste 5 keer ging vrij vlot, de laatste keer was het iets moeilijker omdat hij een bocht moest maken maar heb daar geen last van gehad. Ik ga in het uz gent en had tot nog toe altijd dokter Dumortier, echt een heel erg goede dokter! Vrijdag heb ik mijn eerste echo en zijn we weer vertrokken voor de zoveelste keer pfff De eerste keren had ik echt hoop maar nu verwacht je al dat het weer negatief zal zijn. Ik hoop dat het bij jou vlug raak zal zijn want het is niet gemakkelijk zowel praktisch op werkvlak, als fysiek en emotioneel, op de duur voelt het allemaal wat uitzichtloos aan ...