Even voorstellen: ik ben net 30 geworden en we zijn nu 11 maanden aan het proberen, zonder resultaat.
Twee jaar geleden in een vorige relatie hebben we 14 maanden geprobeerd, ook zonder resultaat. Nog nooit zwanger geworden.
Elke maand heb ik bij het begin van mijn regels veel pijn. Vaak zo erg dat ik pijnstillers moet nemen, beef en soms bijna flauwval. Na 3 dagen is dat volledig gedaan.
Vorige week verwees de gynaecoloog mij naar de fertiliteitsarts. Ze had tijdens de controle in zowel de linker als rechter eierstok een cyste gezien.
Die fertiliteitsarts zag de cystes ook die volgens hem waarschijnlijk endometriose cystes zijn. Wat zou kloppen gezien de maandelijkse pijn.
Ik zag het zitten, ik dacht top! Actie! Komt goed.
Toen zei hij dat als die onderzoeken niks negatiefs aantonen, we nog een half jaartje verder moeten proberen
Vooral omdat ik lees dat endometriose zorgt voor slechts 10% kans per maand. Dan lijkt mij dat zo nutteloos..
Hij zei ook dat momenteel toch “zo goed als alle” fertiliteitscentra gesloten zijn door Corona. Toen ik vroeg “alle..?” Zei hij “toch bijna allemaal”.
Ik weet dat ik geduld moet hebben en mensen moet vertrouwen maar dat zijn nu net mijn twee slechtste eigenschappen
Zijn deze eerste onderzoeken standaard?
Zijn echt alle fertiliteitscentra gesloten?
Nog iemand cystes op beide eierstokken?
Ben verder geen controlefreak hoor ahum