Voorstelling

Plaats reactie
StephanieM
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 januari 2022, 11:07

Voorstelling

Bericht door StephanieM » 24 januari 2022, 11:43

Dag allemaal

Tijdens de zomer van 2017 besloot ik samen met mijn man (toen nog vriend) om te stoppen met de nuvaring.
Op dat moment was ik 28 jaar en mijn partner 29. Ik nam al 13 jaar anticonceptie en vreesde dat het wel even zou duren voor al die rommel uit mijn lichaam zou zijn.

We besloten om er niet teveel mee bezig te zijn, bij beide was toen al onze kinderwens groot. Maar het zou wel komen.
Een jaar later waren we nog steeds niet zwanger, maar heel onverwachts ging mijn partner in de zomer van 2018 op zijn knie en vroeg hij mij ten huwelijk. We besloten om snel te trouwen, want we waren toen al een tijdje samen en gingen het even voorzichtig aan doen zodat ik niet met een dikke buik zou zitten op onze trouwdag.

Begin 2019 besloten we dan toch om terug te starten, want hoe leuk zou het wel niet zijn om op onze trouwdag te kunnen delen met onze familie en vrienden dat we zwanger zijn. Tijdens een bezoek bij de gynaecoloog vertelde ik dat we al even aan het proberen zijn. Ondertussen was ik al 30 en kreeg ik te horen dat mijn vruchtbaarste jaren al voorbij zijn, ze stelde voor om enkele onderzoeken te doen. Gewoon om zeker te zijn.

Ze onderzochten mijn eileiders, dat zag er goed uit. Ze waren volledig vrij, niets om ons zorgen over te maken.
Daarna gingen ze met een camera in mijn baarmoeder en ook dat zag er goed uit. Voor de rest heb ik een heel regelmatige cyclus en ook het zaad van mijn man was perfect in orde, sterker nog het was van zeer goede kwaliteit, boven het gemiddelde. Ze merkte tijdens een uitstrijkje wel afwijkende cellen, maar na een staal van de baarmoeder wand bleek dat er niet onmiddellijk iets was om ons zorgen over te maken.
Met een opgelucht hart stelde onze gynaecoloog dan ook voor om een te starten met inseminatie.

Vol goede moed gingen we eind 2019 van start, ondertussen als man en vrouw.
Na drie pogingen zonder zwangerschap besloot onze gynaecoloog onmiddellijk om over te schakelen naar IVF.
En dat deden we ook, want het verlangen was ondertussen al zo groot. Als oudste van mijn neefjes en nichtjes hebben ze mij ondertussen al allemaal voorbij gestoken, ook in onze vriendenkring zijn we één van de laatste.

Begin 2020 start ik met een hormonenkuur eentje dat ik zwaar onderschat heb. Alle bijwerkingen die je kan hebben, had ik. Misselijk, diarree, om nog maar te zwijgen over hoe depressief ik mij voelde, maar het is voor een goed doel.

Nu zijn we ondertussen drie pickups verder en 7 terugplaatsingen, zowel via IVF als ICSI.

Enkele weken geleden kregen we te horen dat de dokters het zelf niet meer weten. Ze zitten met hun handen in het haar. Twee gezonden mensen, die in theorie zwanger kunnen worden, maar waarbij het gewoon niet lukt. We praten over draagmoeders en adoptie. Dat viel in als een bom. Ondertussen ben ik 33 en mijn man 34, we zien onze kans jaar na jaar verkleinen.

Waarom lukt het niet? Alles ziet er altijd goed uit en de embryo's zijn steeds van goede kwaliteit.
Moeten we al opgeven of nog even verder gaan?
Ik kan je vertellen, mijn lichaam is op. Ons leven staat al sinds 2017 on hold, want alles wat we deden was in teken van een kind.

Ik hoop hier lotgenoten te vinden, mijn ervaringen te kunnen delen.
Want niemand begrijpt wat je meemaakt, als je het zelf niet hebt moeten doorstaan.

Groetjes!

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: Voorstelling

Bericht door Jeanneke » 24 januari 2022, 12:22

Dag Stephanie,

Sluit je gerust aan bij het ICSI-clubje. Een redelijk actief groepje!
Ik weet jammer genoeg wat het is om alles door te maken.
Jullie hebben nu drie PU achter de rug? In welk ZH zitten jullie?
Verandering van labo kan wonderen doen al is het geen zekerheid.
Wij zijn na 3 PU van Gent naar Jette gegaan. Daar ook 3 PU's, zonder succes.
Maar het bij veel mensen is dit wel een succesfactor!
Ik vind het echt vroeg om na 3 PU's te spreken van donaties en draagmoederschap.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

StephanieM
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 januari 2022, 11:07

Re: Voorstelling

Bericht door StephanieM » 31 januari 2022, 12:17

Dag Jeanneke

Ja klopt, we hebben drie PU achter de rug, allemaal in Sint-Jan te Brugge.
Nu willen we het graag nog eens proberen in Jette, maar het lukt me al enkele dagen niet om er binnen te geraken.
En volgens de geruchten lopen de wachttijden daar serieus op.

Hopelijk krijg ik er snel iemand te pakken.

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: Voorstelling

Bericht door Jeanneke » 31 januari 2022, 21:00

Je moet inderdaad af en toe wat geduld hebben maar dat weegt voor mij niet op. Hoe langer in het traject, hoe meer nood ik heb aan de wachttijd tussen de pogingen. Ik merk dat mijn lichaam minder snel recupereert. Je leest op Facebookgroepen en fora vaak enkel de mensen die mistevreden zijn. Je kan bv. in de wachttijd blijven bellen met Jette om te luisteren als er een plek vrij is. Zeker de moeite om de overstap te wagen!
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten