Starten traject BAM

Plaats reactie
Zita88
Berichten: 1
Lid geworden op: 3 september 2022, 13:55

Starten traject BAM

Bericht door Zita88 » 3 september 2022, 14:10

Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om het traject als BAM te starten, en aangezien er blijkbaar toch wat wachtlijsten zijn, heb ik besloten om alvast op consultatie te gaan om meer info in te winnen en stilaan het traject ook effectief aan te gaan. Ik heb namelijk geen idee aan wat voor wachttijd ik me moet verwachten.

Zijn er nog vrouwen die zich in die fase bevinden? Of die er onlangs aan begonnen zijn?

Ik twijfel nog wat aan het ziekenhuis en heb zowel in het UZ Leuven als UZ Gent een eerste afspraak gemaakt, zodat ik de trajecten kan vergelijken. Of is dit iets dat jullie niet doen?

Ik had gelezen dat er op dit forum een speciaal hoekje zou zijn voor het BAM-thema, maar ik vind het niet direct terug. :)

Reuzespannend vind ik het, en ongelofelijk blij dat ik deze website en forum heb ontdekt!

san19
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 augustus 2020, 8:28

Re: Starten traject BAM

Bericht door san19 » 24 september 2022, 14:51

Hallo,

Ik heb me in de zomer van 2020 aangemeld voor het BAM traject, ook bij twee ziekenhuizen. Ik dacht: hoe sneller ik kan beginnen, hoe beter. Uiteindelijk kreeg ik twee positieve reacties na de gesprekken bij psycholoog/psychiater en ben ik toen verder gegaan met het ziekenhuis waar ik het snelst kon starten. Dus ik vind het niet vreemd dat je dit ook deed.

Je schreef jouw bericht enkele weken geleden: indien je nog geen antwoorden gevonden hebt, mag je reageren op mijn bericht en dan help ik je graag verder waar het nodig is.

Ik ken iemand die bij één van jouw ziekenhuizen zich dit jaar gemeld heeft en waarbij het vlot is gegaan. Dus hopelijk is dat bij jou intussen ook het geval.

Sandra
Onduidelijke foamtest op vlak van conditie eileiders
Voorstel gynaecologe: drie pogingen IUI
IUI 1: 12 november 2020
uitgerekend voor 2 augustus 2021
zoontje geboren op 9 augustus 2021

Eba
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 december 2022, 15:35

BAM wensmama

Bericht door Eba » 17 december 2022, 11:02

Ik ben een BAM wensmama en ben ik maart 2021 gestart met het traject in Genk. Mijn eerste inseminatie is in september 2021 geweest. Zitten best wat maanden tussen, maar in die tussentijd zijn er ook wel heel wat onderzoeken en gesprekken geweest. Ik zou vooral ook kiezen voor een ziekenhuis waar je je goed bij voelt. Bij mij was Genk een evidente keuze, omdat dit ziekenhuis het kortste bij lag. Voor andere fertiliteitsklinieken moest ik best een eindje rijden. En aangezien ik onlangs mijn 60ste ziekenhuisbezoekje gehad heb, ben ik blij dat ik voor een ziekenhuis gekozen heb dat 'in de buurt lag' en waar ik me goed voel.

Ergens hoop ik wat aansluiting te vinden bij vrouwen die ook als BAM voor dit traject zijn gegaan. Ik begon daar vol goede moed aan en wist ook dat daar waarschijnlijk wat tijd overheen zou gaan. Maar intussen duurt het lang. Ik heb 6 inseminatiepogingen gehad en 3 terugplaatsingen, allemaal zonder resultaat.

Zijn er nog BAM wensmama's die hun verhaal willen delen?
Inseminatie 1-6: nooit zwanger geweest
IVF ronde 1, terugplaatsing 1: niet zwanger
IVF ronde 1, terugplaatsing 2: niet zwanger
IVF ronde 1, terugplaatsing 3: niet zwanger

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: BAM wensmama

Bericht door mich75 » 17 december 2022, 13:16

Eba schreef:
17 december 2022, 11:02
Ik ben een BAM wensmama en ben ik maart 2021 gestart met het traject in Genk. Mijn eerste inseminatie is in september 2021 geweest. Zitten best wat maanden tussen, maar in die tussentijd zijn er ook wel heel wat onderzoeken en gesprekken geweest. Ik zou vooral ook kiezen voor een ziekenhuis waar je je goed bij voelt. Bij mij was Genk een evidente keuze, omdat dit ziekenhuis het kortste bij lag. Voor andere fertiliteitsklinieken moest ik best een eindje rijden. En aangezien ik onlangs mijn 60ste ziekenhuisbezoekje gehad heb, ben ik blij dat ik voor een ziekenhuis gekozen heb dat 'in de buurt lag' en waar ik me goed voel.

Ergens hoop ik wat aansluiting te vinden bij vrouwen die ook als BAM voor dit traject zijn gegaan. Ik begon daar vol goede moed aan en wist ook dat daar waarschijnlijk wat tijd overheen zou gaan. Maar intussen duurt het lang. Ik heb 6 inseminatiepogingen gehad en 3 terugplaatsingen, allemaal zonder resultaat.

Zijn er nog BAM wensmama's die hun verhaal willen delen?
Ik ben geen BAM wensmama maar wel in Genk ik behandeling geweest omdat het het dichtstbijzijnde b centrum was, maar voor ons nog altijd min 45min rijden.

Ik heb er ook wel wat bezoekjes gedaan, maar nog veel meer tijd verloren door hun slechte organisatie om nog maar te zwijgen van hun onkunde.

Wij hebben gelukkig de overstap naar Jette gemaakt anders waren we nu nog steeds kinderloos.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

titin5
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 november 2022, 23:11

Re: Starten traject BAM

Bericht door titin5 » 26 december 2022, 18:08

Hallo,

Ik heb in april mijn aanvraag gedaan in Jette voor BAM.

In het verleden had ik met partner al vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan in Genk, daar was geen zwangerschap uit gevolgd en ik had ook niet echt een klik met het ziekenhuis.
Daarom dat ik nu voor Jette ben gegaan.
Het is verder rijden maar ik voel me er tot nu toe beter bij + ik mag tussentijdse bloedafnames of echo's ook bij mijn plaatselijke ziekenhuis doen.

Ik heb PCOS en totaal geen cyclus van mezelf dus inseminatie was hier geen optie. Ik ben nu gestart met IVM, ongeveer hetzelfde als IVF maar nu nemen ze mijn eicellen nog onrijp weg en worden ze gerijpt in het labo.
Afgelopen week had ik de eerste pick-up en hieruit zijn 4 goede embryo's gevolgd die nu zijn ingevroren.

Binnen 2-3 weken heb ik normaal mijn eerste terugplaatsing.

Eba, zit je al in een facebookgroep van bam? Er is ook eentje van provincie Limburg. Een groot deel daarin is echter al mama dus het gaat voor mij vaak nog over dingen waar ik nog niet aan toe ben.

Sandra, ben jij ondertussen mama geworden?
35j - BAM - PCOS

12/'22 - pick-up IVM --> 4 embryo's ingevroren
01/'23 - TP1 - neg
03/'23 - TP2 - neg

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten