6 jaar bezig en gaan we verder?

Plaats reactie
Annick89
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 december 2024, 14:28

6 jaar bezig en gaan we verder?

Bericht door Annick89 » 2 april 2025, 12:37

Hallo

ik stel me even voor, ik ben Annick, 35 jaar en ben op 2019 als alleenstaande begonnen met mijn kinderwens met donorsperma. zonder succes, blijkt dat ik een enorm lage ovariele reserve heb.. Maar toch doorgedaan, 6 inseminaties en 3 IVF pogingen, niets. Helaas door mijn lage reserve, heb ik ook maar telkens 1 eicel die bevrucht werd, waardoor ik telkens een terugbetaling verloor. Dit deed ik allemaal in Chirec Delta.
In 2022 heb ik mijn vriend leren kennen en heb dan natuurlijk een pauze ingelassen, maar 6 maanden later kwam hij mee naar het ziekenhuis en probeerden we het tesamen. Ook zonder succes.
We zijn nu overgestapt naar eiceldonatie, 2 embryo's zijn daar uit gevloeid, en vnd het telefoontje gekregen dat ik weer niet zwanger was van de 2 e terugplaatsing.
Nu zijn we weer bij af, ik heb 1 terugbetaling van de mutualiteit over, ik voel me mentaal volledig verloren, en ik weet nu even niet meer wat doen.
Heb een beetje research gedaan over Instituto Bernabue in Alicante, zou ik die overstap wagen? het gaat over enorm veel geld, en vooral wat als het weer niet lukt?
zijn er nog mensen die het even niet meer weten? Ik speel zelfs met de gedachte om volledig te stoppen, want die teleurstellingen beginnen op me te wegen..
6 IUI
5 IVF
Eiceldonatie => 2 embryos - geen resultaat

mich75
Berichten: 3083
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 6 jaar bezig en gaan we verder?

Bericht door mich75 » 2 april 2025, 21:48

Jammer dat je al een heel parcours hebt afgelegd zonder resultaat.

Misschien eens overwegen om naar Jette te gaan of privé bij dr De Brucker in Halle (werkt samen met Jette).

Ik heb eerst 3 pogingen in Genk gedaan waarvan 1 zonder eicellen, dus officieel maar 2.
Dan dan naar Jette overgestapt naar Jette, daar meer eicellen en na de 3e pu (officieel 5e) zwanger. Daarna laatste poging voor een brusje, maar niet gelukt.

Dan ecd bij dr DB, ik had 11 embryo's en daarvan hebben we 3 kindjes.

Spanje is een pak duurder en in ook veel meer geregel, verlof nemen,....

Ik zou eerst hier nog voor een 2nd opinion gaan, voor je Spanje gaat overwegen.

Volledig stoppen is vaak moeilijk, voor mij was het geen optie, maar veel respect als je het kan.

Als je meer info wil, mag je me een pb sturen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

jesse99
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 maart 2024, 11:25

Re: 6 jaar bezig en gaan we verder?

Bericht door jesse99 » 26 april 2025, 9:29

mich75 schreef:
2 april 2025, 21:48
Jammer dat je al een heel parcours hebt afgelegd zonder resultaat.

Misschien eens overwegen om naar Jette te gaan of privé bij dr De Brucker in Halle (werkt samen met Jette).
Agario
Ik heb eerst 3 pogingen in Genk gedaan waarvan 1 zonder eicellen, dus officieel maar 2.
Dan dan naar Jette overgestapt naar Jette, daar meer eicellen en na de 3e pu (officieel 5e) zwanger. Daarna laatste poging voor een brusje, maar niet gelukt.

Dan ecd bij dr DB, ik had 11 embryo's en daarvan hebben we 3 kindjes.

Spanje is een pak duurder en in ook veel meer geregel, verlof nemen,....

Ik zou eerst hier nog voor een 2nd opinion gaan, voor je Spanje gaat overwegen.

Volledig stoppen is vaak moeilijk, voor mij was het geen optie, maar veel respect als je het kan.

Als je meer info wil, mag je me een pb sturen.
Wat heeft jou uiteindelijk geholpen om zwanger te raken na al die pogingen, en hoe was jouw ervaring met Dr. De Brucker in Halle?

mich75
Berichten: 3083
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 6 jaar bezig en gaan we verder?

Bericht door mich75 » 27 april 2025, 15:19

In Genk zeiden ze al voor start dat mijn leeftijd en laag amh het probleem waren. Na de eerste poging (zonder bevruchtingen) waren ze helemaal zeker en raadden ze ecd aan. Wij waren hier nog niet klaar voor en hebben dan nog 2 pogingen daar gedaan, maar onderzochten wel de mogelijkheden is Spanje.

Ik ondervond steeds meer en meer dat het in Genk niet liep zoals het moest en dan naar Jette, daar had ik met quasi dezelfde medicatie plots meer eicellen, maar ook geen enkele bevruchting. Volgens hen lag het aan het zaad en er werd aangeraden om met donorzaad te werken.

Volgende poging met donorzaad, 4 rijpe eicellen en uiteindelijk 4 blasto's, maar allen negatief. Volgende poging 3 rijpe eicellen en 3 embryo's, 2 vers teruggeplaatst en een dochter. De 3e cryo was negatief. Dan nog een laatste poging net voor mijn 43e verjaardag, 2 vers dit was negatief en nog 2 cryo's. Dan ben ik bij dr De Brucker (mijn behandelende arts in Jette) op consult geweest om de volgende stappen en opties te bespreken.
Hij stelde ecd voor omdat ik geen terugbetaalde pogingen had en ook 43 zou zijn bij een volgende poging en dus de kansen enorm naar beneden gingen, maar hij gaf die 2 laatste embryo's zeker nog een kans.
Uiteindelijk is dit een uitgedraaid op een biochemische zwangerschap.

Dan naar dr De Brucker zijn privé praktijk in Halle overgestapt en dat verliep allemaal supervlot. 1e afspraak in augustus, tp in september en zwanger van een tweeling. Toen was er nog geen wachttijd, nu hoor ik dat het 4-6 maanden is.

De communicatie loopt niet altijd even vlot, maar eens je de dr wat kent en zijn manier van communiceren kent dan is er geen probleem.

Als je een afspraak wil maken dan doe je dat best telefonisch, daarna verloopt het meestal via mail.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast