Azoospermie

Plaats reactie
kimmyysa
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2017, 14:40

Azoospermie

Bericht door kimmyysa » 11 mei 2017, 14:47

Hallo,

Ik en mijn vriend (24j) zijn al een jaar bezig om kinderen te krijgen. Omdat onze huisarts vond dat het wat lang duurde, liet ik mij onderzoeken alles leek normaal.
Dus lieten we mijn vriend zijn sperma onderzoeken wat bleek 0.0 zaadcellen onze wereld storten in. Meteen lieten we een echo nemen en bloed. Alles bleek normaal dus stelde de dokter terug een sperma controle te doen, daaruit bleek dat er 4 zaadcellen waren 3 onbewegelijke en 1 goede. Wij heel blij natuurlijk.. Vandaag kregen we telefoon dat ze het staaltje nog eens controleerde maar nu met een machine en daaruit bleek dat er toch geen zaadcellen waren :( We weten nu niet meer wat doen..

iemand ervaring mee?

Carootje
Berichten: 293
Lid geworden op: 15 juli 2015, 19:57

Re: Azoospermie

Bericht door Carootje » 13 mei 2017, 22:51

Wij hebben een kleine 2 jaar geleden hetzelfde te horen gekregen. En ja, dan zakt de grond onder je voeten gewoon weg. :( het beste wat je kan doen is zo snel mogelijk een afspraak maken bij een fertiliteitscentrum en het liefst een goei. Persoonlijk zou ik uz Brussel in jette aanraden. Daar heeft mijn vriend een tese ondergaan. Hierbij gaan ze in de teelballen prikken of snijden en zo opzoek naar zaadcellen. Ze hebben dan bij hem een zeer kleine hoeveelheid gevonden en daarmee hebben ze dan icsi gedaan. En daarvan ben ik nu 11 weken zwanger.
Ik snap wel niet goed hoe ze eerst 4 zaadcellen hadden en er dan plots niks meer zou zijn. Beetje rare uitleg vind ik persoonlijk.
Azoospermie bij vriend bevestigd/ tese negatief UZA
02/16 start KID, 3 iui: 1 neg, 1 bioch., 1 Pos. Mk 7 weken, 08/16 start ivf, ivf 1 escape iui, ivf 1 bis: bioch., ivf 2 neg
12/16 overstap jette, tese positief!! Ivf 3: zwanger!!!

kimmyysa
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2017, 14:40

Re: Azoospermie

Bericht door kimmyysa » 2 juni 2017, 12:40

Hallo,

Dankje voor u antwoord!
Ja ze hadden testen op de zaadcellen gedaan..
De bloedonderzoeken zijn ook binnen.
Zijn fsh is te hoog 19 derest lh en testosteron waren goed..
5 juli weten we of we in aanmerking komen voor een tese.. Maar we vrezen voor positief nieuws aangezien zijn fsh aan de hoge kans is..

Groetjes

kimmyysa
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2017, 14:40

Re: Azoospermie

Bericht door kimmyysa » 2 juni 2017, 12:42

En alvast dikke proficiat met je zwangerschap!

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: Azoospermie

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 2 oktober 2017, 13:29

Hallo kimmyysa,

Ik wil allereerst mijn volledige begrip tonen voor jullie situatie.
Wij hebben namelijk na een jaar proberen met begeleiding via de gynaecoloog ook de diagnose gekregen van Azoospermie.

Onze wereld was/is volledig ingestort. Er zijn al heel veel tranen gevloeid...

Wij werden ook doorverwezen naar Brussel voor verdere begeleiding, maar daar konden wij pas eind november 2017 terecht. Wij hebben dan via via een naam gekregen van een psycholoog in Sint Augustinus (Antwerpen) om daar alvast naartoe te gaan. In samenspraak met de psycholoog hebben wij dan ook beslist om toch onze verdere begeleiding te laten doen in Antwerpen ipv Brussel.

Nu hebben 2 weken geleden onze eerste afspraak gehad bij de gynaecoloog in Sint Augustinus.
Deze heeft klinisch alvast wat bekeken bij mij en bij mijn vriend. Dat zag er alvast allemaal normaal uit.

Wij moeten nu verdere onderzoeken laten doen (bloed, echo, tweede zaadstaal).
Maar verder weten wij dus nog niets. Wij worden nog altijd gek van geen antwoorden te hebben op al onze vragen.
Wat wij ook begrijpen dat ze die nog niet kunnen geven...

Nu hoop ik via deze weg al een paar vragen beantwoordt te hebben...

Hoe verloopt een verder traject en wat zijn de termijnen ongeveer?

En ik hoop uit de grond van mijn hart dat je ondertussen positief nieuws hebt gekregen... :)

Groetjes

Joke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten