Even voorstellen... morgen start onze 1ste behandeling

Plaats reactie
Kristeldp
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 mei 2017, 20:15

Even voorstellen... morgen start onze 1ste behandeling

Bericht door Kristeldp » 17 mei 2017, 20:53

Hallo,

Mijn naam is Kristel (32 jaar). Ondertussen laten we de natuur al meer dan 2 jaar zijn gang gaan in de hoop dat dit tot een zwangerschap leidde maar tot nu toe zonder succes. Verschillende onderzoeken (meerdere bloedonderzoeken, endometriumbiopsie, HSG, post-coïtumtest, spermaonderzoek (2x)...) later en de overstap van gynaecoloog uit ziekenhuis in de buurt naar ARG van UZ Gent, is de voorlopige conclusie dat ze geen verklaring vinden voor het uitblijven van een zwangerschap. Het te horen krijgen dat de resultaten 'goed' of 'normaal' of 'uitstekend' zijn, zorgt ondertussen eerder voor teleurstelling dan opluchting (al zijn we telkens ook wel beetje opgelucht, zeker toen hypothese van genetische afwijking (fragiel x-syndroom) van tafel werd geveegd). Nu worden we in de groep van onverklaarbare infertiliteit geplaatst. Advies: starten met inseminatie. Indien 6 pogingen mislukken, alsnog kijkoperatie en dan IVF of variant.
En morgen is het zo ver: onze 1ste poging. Er gaan heel wat gemengde gevoelens door mij heen momenteel. En blijkbaar gaf dit mij het duwtje om mij toch te registreren op dit forum waarop ik af en toe al berichten las. Lezers met gelijkaardig verhaal?
Jan '15: stop pil
Aug '16-April '17: na verschillende onderzoeken diagnose: onverklaarbare subfertiliteit
Mei-Juli-Aug '17: IUI 1/2/3 - negatief
Sept '17: IVF/ICSI 1 - negatief
Jan '18: ICSI 2 - negatief

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Even voorstellen... morgen start onze 1ste behandeling

Bericht door Sterrie » 18 mei 2017, 11:22

Dag Kristel,

Ik heb geen gelijkaardig verhaal, maar ik wil je veel succes wensen met je eerste behandeling! Hopelijk geraak je op deze manier snel(ler) zwanger, want al 2 jaar proberen is toch ook niet niks.

Groetjes,
Sterrie
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Jokebren
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 april 2017, 17:42

Re: Even voorstellen... morgen start onze 1ste behandeling

Bericht door Jokebren » 19 mei 2017, 22:06

Hey Kristel!

Hier een gelijkaardig verhaal.
3 jaar aan het proberen en in januari eindelijk beslist om hulp te zoeken.
Eerste testen bij zowel mijn man als ik is alles positief maar inderdaad het niet vinden van een oorzaak zorgt eerder voor frustraties dan voor opluchting :roll:
Deze week HyFoSytest gekregen ( op mijn verjaardag want mijn cyclus kon geen betere dag uitkiezen :roll: ) en eileiders zijn in orde. Maandag het vervolggesprek om te kijken wat er nu nog gaat volgen... Het niet weten wat er nog kan gebeuren maakt me wat onzeker :?

Hopelijk Krijg je binnenkort leuk nieuws! We duimen allesinds :D

More
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2017, 7:51

Re: Even voorstellen... morgen start onze 1ste behandeling

Bericht door More » 20 mei 2017, 8:05

Hey Kristel,
Hier ook van dat.. 5 jaar proberen. 4 miskramen en 1 buitenbaarmoederlijke. In 2013 gestart met ivf... van de eerste keer hadden we prijs. Nu bijna 3 jaar later proberen we voor een 2de mirakeltje te gaan. Maar ook zonder succes. Ik zot nu in mijn wachttijd van onze eerste isci. Morgen (zondag) bloedafname en dan pas maandag resultaat.

Ik wens je heel veel succes. En ik hoop echt dat de ooievaar snel de weg naar jullie vindt.

Groetjes
More

radiokamer
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 juni 2017, 19:38

Re: Even voorstellen... morgen start onze 1ste behandeling

Bericht door radiokamer » 13 juni 2017, 19:48

Hey,

Ik zal mij eventjes voorstellen. Ik ben een 32 jarige plusmama van drie geweldige plusdochters. Door de plotse uitbreiding van mijn gezin met deze drie fantastische meisjes is mijn persoonlijk kinderwens ook gegroeid.
Eén groot obstakel mijn partner was gesterilliseerd. 30 januari heeft hij een hersteloperatie ondergaan. Problemen van de baan dachten we toen, maar dat bleek wat voorbarig. De opertie op zich is geslaagd, maar hij maakt te veel antistoffen aan waardoor hij immunologisch onvruchtbaar is. Zwanger worden op de natuurlijke wijze zal zo goed als zeker niet lukken.
We hebben vrijdag aanstaande een afspraak in het Middelheim om de mogelijke verdere stappen te bespreken. Ik ben zo benieuwd!!!

Lieve groetjes

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: Even voorstellen... morgen start onze 1ste behandeling

Bericht door dahlia » 16 juni 2017, 14:38

Welkom, Kristel!

Wij kennen de oorzaak van onze onvruchtbaarheid, maar de rest is allemaal wel heel herkenbaar. Heel veel succes met de wachtweken...
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

ElineD
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 juli 2017, 10:51

Re: Even voorstellen... morgen start onze 1ste behandeling

Bericht door ElineD » 19 juli 2017, 18:24

Kristeldp schreef:
17 mei 2017, 20:53
Hallo,

Mijn naam is Kristel (32 jaar). Ondertussen laten we de natuur al meer dan 2 jaar zijn gang gaan in de hoop dat dit tot een zwangerschap leidde maar tot nu toe zonder succes. Verschillende onderzoeken (meerdere bloedonderzoeken, endometriumbiopsie, HSG, post-coïtumtest, spermaonderzoek (2x)...) later en de overstap van gynaecoloog uit ziekenhuis in de buurt naar ARG van UZ Gent, is de voorlopige conclusie dat ze geen verklaring vinden voor het uitblijven van een zwangerschap. Het te horen krijgen dat de resultaten 'goed' of 'normaal' of 'uitstekend' zijn, zorgt ondertussen eerder voor teleurstelling dan opluchting (al zijn we telkens ook wel beetje opgelucht, zeker toen hypothese van genetische afwijking (fragiel x-syndroom) van tafel werd geveegd). Nu worden we in de groep van onverklaarbare infertiliteit geplaatst. Advies: starten met inseminatie. Indien 6 pogingen mislukken, alsnog kijkoperatie en dan IVF of variant.
En morgen is het zo ver: onze 1ste poging. Er gaan heel wat gemengde gevoelens door mij heen momenteel. En blijkbaar gaf dit mij het duwtje om mij toch te registreren op dit forum waarop ik af en toe al berichten las. Lezers met gelijkaardig verhaal?
Dag kristel,

Wij zitten in exact hetzelfde schuitje met 1 maand verschil ;)! Ook al 2 jaar aan het proberen, deze maand eerste maal iui gehad, maandag 24/7 mag ik testen. Bij ons alles ook normaal en onverklaarbare subfertiliteit... En ik begrijp heel goed het gevoel bij het feit dat ik steeds mooie eisprongen heb en mijn man uitstekend zaad... Zucht... Wanneer mag je opnieuw?
09/2015: verwijderen mirena
05/2016: MK op 8 wkn
09/07/2017: eerste IUI

Kristeldp
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 mei 2017, 20:15

Re: Even voorstellen... morgen start onze 1ste behandeling

Bericht door Kristeldp » 29 juli 2017, 21:47

Dag Eline,

Op 07/07 tweede inseminatie gehad, maar geen zwangerschap. Sinds gisteren terug met ovulatietesten begonnen dus deze week waarschijnlijk 3e poging. Volgende week sowieso terug op consult in UZ.
Wat is jouw verhaal? Waar gaan jullie voor behandeling?

Groetjes, Kristel

P.s.: Ik kijk maar af en toe op het forum (vooral rond de periode van eisprong/IUI valt mij op) vandaar de late reactie.
Jan '15: stop pil
Aug '16-April '17: na verschillende onderzoeken diagnose: onverklaarbare subfertiliteit
Mei-Juli-Aug '17: IUI 1/2/3 - negatief
Sept '17: IVF/ICSI 1 - negatief
Jan '18: ICSI 2 - negatief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast