Overstap ander centrum

Plaats reactie
Hope1
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 juni 2017, 21:50

Overstap ander centrum

Bericht door Hope1 » 22 juni 2017, 22:19

Wij zijn in behandeling bij Life Leuven. 1 ste poging was ik zwanger via IVF en ICSI, maar spijtig genoeg missed abortion op 7 weken. Tweede poging, andere medicatie omdat ik de eerste poging maar 5 eicellen had en er maar 1 cryootje was. Poging 2: 10 follikels MAAR maar 1 eicel die niet bevrucht werd (mei 2017, ook cryo niet overleefd). Tot op heden, geen enkel antwoord gekregen over wat er misgelopen is of hoe de volgende poging anders zal aangepakt worden, enkel dat het heel uitzonderlijk is. Ik krijg mijn gynaecologe ook op geen enkele manier meer te pakken hoewel ze beloofde dit uitvoerig te bespreken. Ik word aan het lijntje gehouden door de secretaresse. Ondertussen 3 weken terug aan de pil, voordien 12 dagen, mijn nieuwe schema zou opgestuurd worden, weet nog steeds van niets. Huisarts raadt ons aan over te stappen naar ander centrum. Ik lees veel positieve reacties over Jette, wat voor mij niet bij de deur is. Ik vraag mij af hoe lang de wachttijd is bij een overstap. Wij willen zo vlug mogelijk verder en deze keer met een gynaecologe die niet enkel aan haar portefeuille denkt. Iemand raad?

mich75
Berichten: 3005
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Overstap ander centrum

Bericht door mich75 » 22 juni 2017, 22:30

Bel eens naar Jette dan weet je gelijk wat de wachttijd is en je kan altijd eens horen voor een second opinion.

Afstand is een hindernis, maar als je lang in de mmm zit is die afstand van veel minder belang als er voor. Ik weet niet van waar je bent maar voor mij liggen Leuven en Jette niet zo super ver uit elkaar.

Wij hebben ook een tijdje gewacht (vanwege de afstand) om de overstap naar Jette te maken.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Overstap ander centrum

Bericht door Sterrie » 23 juni 2017, 9:05

Dag Hope,

Wel erg dat ze je zo slecht begeleiden in Life Leuven. Het is al zo'n moelijk traject dus zo moeten wachten op uitleg kan je wel missen dan... Ik snap dus dat je van centrum wil wisselen, want vertrouwen hebben in je arts en de vroedvrouwen is toch ook belangrijk he.

Een overstap naar Jette is zeker een goede optie, want ze staan toch hoog aangeschreven, maar als je dat te ver vindt, kan je ook naar UZ Leuven (Gasthuisberg) gaan. Daar is ook een groot centrum en ik ben daar heel goed begeleid geweest. Mijn gynaecoloog en onderzoeken waren wel in Diest, maar voor de punctie en terugplaatsing moest ik naar Leuven. Ook de opvolging gebeurde steeds door de vroedvrouwen van Leuven en die waren altijd supervriendelijk. Dus je kan eens bellen naar zowel Jette als naar Leuven voor meer informatie over de wachttijden?

Veel succes ermee!
Sterrie
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

benetton
Berichten: 159
Lid geworden op: 6 november 2014, 12:05

Re: Overstap ander centrum

Bericht door benetton » 24 juni 2017, 8:23

Ik zou overstappen...

Jette is voor mij 1 uur en 20 minuten rijden... en toch ist waard...


Ik bdn onlangs overgestaot, wachttijd 2 weken....
2014 aanmelding

Baia1975
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 juni 2017, 18:52

Re: Overstap ander centrum

Bericht door Baia1975 » 28 juni 2017, 11:44

Hoi,
Geen aanraders in de buurt van Antwerpen?
IK heb deze vraag ook onder de topic "Welk centrum voor fertiliteitsbehandeling" (ik weet niet of dit mag, trouwens)...om zeker te zijn dat iemand mijn berichtje leest :wink:
Bedankt
xxx

Hope1
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 juni 2017, 21:50

Re: Overstap ander centrum

Bericht door Hope1 » 20 juli 2017, 16:14

Ondertss heb ik weer een poging in Leuven achter de rug met hetzelfde slechte resultaat: 7 follikels maar weer maar 1 eicel die niet bevrucht werd. Weer geen uitleg. Dus 2 pogingen zonder TP kwijt. Heb ondertss een afspraak in Jette gemaakt, kan pas eind september. Wordt dus weer maar is geduld uitoefenen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast