Toekomstig voorlopig BAP

Plaats reactie
livino71

Toekomstig voorlopig BAP

Bericht door livino71 » 29 juni 2017, 22:15

Hallo,

ik ben een man van 45 met kinderwens, maar voorlopig zonder vaste relatie. (Neen, ik zie dit niet als een datingsite ;-) )

Een goede vriendin van mij heeft voorgesteld om draagmoeder te zijn. We moeten het er nog uitgebreider over hebben, maar dat ze een kindje zou dragen dat biologisch van ons beiden is, is zeker een optie. Met dien verstande dat ik het kind dan zou opvoeden.

Ik ben geneigd dit grondiger uit te zoeken, omdat ik merk dat ik -in het 'zoeken' naar een nieuwe partner- vooral kijk naar vrouwen die nog jong genoeg zijn om zonder problemen kinderen te krijgen. En daardoor kijk ik een beetje beperkt.

Dus dacht ik dat ik, als ik al een kind heb, daar minder rekening mee moet houden.

Natuurlijk is dit allemaal niet zo simpel en besef ik dat er een paar degelijke gesprekken aan vooraf moeten gaan en dat ik mezelf een aantal vragen moet stellen, vooraleer ik zo'n stap zet.

Als daar zijn:

- wat als het kind aan het begin van de puberteit (of eerder) vragen begint te stellen over zijn/haar moeder?
- wat als mijn vriendin haar biologische kind bij mij ziet opgroeien (ze heeft al een puberzoon)?
- de meer praktische kant als opvang edm moet ik uiteraard ook grondig overwegen vooraf

Uiteraard besef ik dat er de nodige medische screenings moeten zijn (de vriendin is ook al 40)...

Kennen jullie gelijkaardige situaties?
Zijn er volgens jullie nog zaken die ik ernstig in overweging moet nemen?
Vergeet ik nog dingen? (Vast wel. Het is een tamelijk nieuw idee...)

Livino

Plaats reactie