Eventjes voorstellen.

Plaats reactie
Hair
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 juli 2017, 12:00

Eventjes voorstellen.

Bericht door Hair » 16 juli 2017, 12:15

Hey,
Ik ben de mama van een 9-jarig zoontje, ik ben intussen al 41 jaar en heb nog steeds een enorme kinderwens.
Mijn vriend en ik hebben een jaar geprobeerd om natuurlijk zwanger te worden, helaas zonder resultaat. Gezien mijn leeftijd, hebben we de stap gezet om hulp te vragen. Gisteren de eerste keer inseminatie gehad. Dit ging allemaal erg snel. Vrijdag had ik een follikelmeting, zaterdag al de inseminatie. Er waren twee eitjes aan een eierstok, waardoor er een kleine kans op een tweeling is. Als de inseminatie niet lukt, gaan we de volgende cyclus sowieso voor IVF. Is er nog iemand die zich in mijn verhaal herkent? Het zou fijn zijn hierover te kunnen chatten, en ervaringen/gevoelens/emoties te delen.
Dank je wel al voor de reacties.
Groetjes

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Eventjes voorstellen.

Bericht door irisbloem » 16 juli 2017, 23:24

Hallo Hair,

Zelf heb ik nog geen kinderen maar ik herken mezelf wel in jou aangezien ik enkele maanden geleden net 40 ben geworden en dus ook niet veel tijd meer te verliezen heb. Ik heb al 4 mislukte IUI's achter de rug in spontane cyclus. Bij mij gaat het ook telkens erg snel, ook bijna altijd eerste echo en volgende dag al inseminatie, ook heb ik al 3 van de 4 keer kans gemaakt op een tweeling, dus dat herken ik ook. Ik heb wel een lage AMH waarde, ik weet niet hoe dat zit bij jou, en daarom ga ik voorlopig verder doen met inseminatie. Ik overweeg misschien eens IVF te proberen in november maar mijn dokter verwacht als absolute maximum slechts 5 follikels met stimulatie wat mijn kansen dus ook niet zoveel groter maakt. Is allemaal moeilijk he.

Ik wens jou veel succes!

Hair
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 juli 2017, 12:00

Re: Eventjes voorstellen.

Bericht door Hair » 21 juli 2017, 13:22

Hallo Irisbloem,

Dank je voor je reactie!
Het starten met de inseminatie is ook best snel gegaan. Gezien mijn leeftijd raadt de gynaecoloog toch IVF aan. En als ik wou, mocht ik nu inseminatie proberen in afwachting van de opstart van IVF.
Ik heb vrijdagavond pregnyl ingespoten gekregen en zaterdag al de inseminatie gehad omdat ik volop aan het pieken was. S vrijdags zaten er 2 eitjes van 17mm klaar aan een kant, de andere kant zaten er ook maar kleiner.
Intussen zit ik op dag 6 na de inseminatie. Ik voel vanalles, maar dat zal wel door de pregnyl komen zeker?

Ik wens jou ook superveel succes!!!

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Eventjes voorstellen.

Bericht door irisbloem » 21 juli 2017, 18:52

Hair schreef:
21 juli 2017, 13:22
Hallo Irisbloem,

Dank je voor je reactie!
Het starten met de inseminatie is ook best snel gegaan. Gezien mijn leeftijd raadt de gynaecoloog toch IVF aan. En als ik wou, mocht ik nu inseminatie proberen in afwachting van de opstart van IVF.
Ik heb vrijdagavond pregnyl ingespoten gekregen en zaterdag al de inseminatie gehad omdat ik volop aan het pieken was. S vrijdags zaten er 2 eitjes van 17mm klaar aan een kant, de andere kant zaten er ook maar kleiner.
Intussen zit ik op dag 6 na de inseminatie. Ik voel vanalles, maar dat zal wel door de pregnyl komen zeker?

Ik wens jou ook superveel succes!!!
Dat je van alles voelt komt inderdaad door de pregnyl hoor. Jij hebt wellicht een normale AMH waarde vandaar dat ze IVF voorstellen voor jou. Ik hoop voor jou dat de IUI slaagt want IVF is wel een zwaarder traject. Ik heb morgen mijn eerste echo voor mijn 5de poging maar ben al enkele dagen aan het ovuleren en ik hoop dat ik niet te laat ga zijn, het is altijd zo stresserend krap pffff

Hair
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 juli 2017, 12:00

Re: Eventjes voorstellen.

Bericht door Hair » 27 juli 2017, 16:33

Dag Irisbloem,

Amai, je hebt dan al een hele weg afgelegd....ik duim voor je dat je toch snel bij de gelukkigen kan zijn.
Wij hebben vandaag helaas te horen gekregen dat we niet met IVF mogen beginnen deze cyclus omdat mijn hormoon waarden te hoog zijn. We moeten wachten tot de volgende cyclus.
Hier had ik echt niet op gerekend dat dit ook mogelijk was.

Groetjes

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Eventjes voorstellen.

Bericht door irisbloem » 28 juli 2017, 22:48

Hair schreef:
27 juli 2017, 16:33
Dag Irisbloem,

Amai, je hebt dan al een hele weg afgelegd....ik duim voor je dat je toch snel bij de gelukkigen kan zijn.
Wij hebben vandaag helaas te horen gekregen dat we niet met IVF mogen beginnen deze cyclus omdat mijn hormoon waarden te hoog zijn. We moeten wachten tot de volgende cyclus.
Hier had ik echt niet op gerekend dat dit ook mogelijk was.

Groetjes
Ja ik ken dat die teleurstellingen omdat je niet de nodige info hebt gekregen. Eerst ging ik mijn inseminaties doen met hormoonstimulatie, wat eigenlijk standaard is. Ik heb de gynaecoloog toen nog speciaal gevraagd wat de bijwerkingen konden zijn. Daarbij sprak ze over opvliegers, iets wat ik er nooit van heb gehad, maar niet dat er overstimulatie kon zijn of cystes. In december vorig jaar nam ik de eerste keer clomid, standaarddosis, en daarna zou ik mijn eerste IUI hebben. Deze ging niet door omdat ik teveel follikels had en mijn hormoonwaarden te hoog waren. Wat een teleurstelling was dat! Vooral omdat ze mij niet hadden verteld dat dit kon gebeuren. De boodschap werd ook nogal grof overgebracht en ik zat erg in de put toen. Heb er dan ook cystes aan overgehouden, moest daarvoor dan even aan de pil, echt een moeilijke tijd waarbij ik niet verder geraakte. Uiteindelijk heb ik gevraagd het in spontane cyclus te doen en zo ben ik ruim 3 maand later dan voorzien toch met mijn eerste inseminatie kunnen starten. Ik had maandag mijn 5de en het begint door te wegen pfff Met IVF heb ik geen ervaring maar heb wel al gelezen dat sommigen ook even aan de pil moeten om de hormoonwaarden op nul te brengen alvorens te kunnen starten met de stimulatie. Hebben ze jou dat niet voorgesteld?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast