Alleenstaande mama

Plaats reactie
vicky1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 augustus 2017, 17:23

Alleenstaande mama

Bericht door vicky1987 » 30 augustus 2017, 17:48

Hallo Allemaal,

Ik ben Vicky, 30 jaar, kleuterjuf, afkomstig uit Brugge.
Een tijdje geleden, na alweer een mislukte relatie heb ik voor mezelf beslist dat ik graag alleen voor een kindje zou willen gaan. Want mijn kinderwens is al sinds zoveel jaar echt groot, en met meer en meer zwangere collega's, kennissen, begon het gemis van zelf geen kans op zwangerschap te hebben telkens maar groter en groter.

Sinds deze week ben ik dan ook begonnen met de eerste gesprekken bij Dr. Demeyere (AZ St-Lucas Brugge) en woensdag mag ik alvast op bezoek bij de psycholoog (M. DeKlerck) die zal bepalen of mijn dossier al dan niet zal worden goedgekeurd (al kon de dokter van fertiliteit mij wel al meedelen dat hij geen reden zag waarom dit niet het geval zou zijn)

Dus met een beetje geluk, en hopelijk na goeie resultaten van psycholoog, bloed - en eileideronderzoek kan ik binnen 3 maand beginnen met insemineren ... HEEL spannend allemaal!

Ik hoop dat er hier nog BAM mama's aanwezig zijn om eens wat ervaringen uit te wisselen!

Vele groetjes
Vicky

Blommeke81
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 september 2017, 10:34

Re: Alleenstaande mama

Bericht door Blommeke81 » 22 september 2017, 10:40

Dag Vicky

Wat een spannende tijd ga je tegemoet!
Ik ben ook een alleenstaande mama en heb na wat omwegen intussen een prachtige zoon van 13 maanden.

Ik kan je maar 1 tip geven: als je zwanger wil worden zie je jezelf over een jaar al achter se kinderwagen lopen. Als dat wat langer duurt kan het super zwaar zijn en met name ook omdat er niemand in jouw omgeving is die die grote wens met je deelt.

Zorg ervoor dat je 1 of 2 mensen om je heen hebt met wie je alle moeilijke momenten kan delen...

Succes!

sweetbee
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 juni 2017, 23:23

Re: Alleenstaande mama

Bericht door sweetbee » 4 oktober 2017, 21:11

Hey,

Ik heb vorig jaar op 1 november ook de beslissing genomen om er alleen voor te gaan. Heb toen een aanvraag ingediend in het UZ Brussel. Er was een wachtlijst van 4 maanden vooraleer ik wist of ik op gesprek mocht gaan bij psy. Daarna nog eens 2 maanden wachten om op gesprek te mogen gaan. Onderzoeken zijn ondertussen allemaal achter de rug en ik hoop in november te starten met de eerste poging. De bedoeling is om 3 keer inseminatie te proberen en indien dit niet lukt wordt het in vitro. Ik hoop echt dat het lukt want droom al heel lang om mama te worden. Ondertussen ben ik 41 jaar en heb ik sinds 2010 diabetes type 1. Hierdoor heb ik heel hard moeten werken aan mijn bloedwaarden/suiker om te mogen starten e een insulinepomp moeten plaatsen. Binnen 14 dagen nieuwe bloedafname en als ik op 7 sta mag ik starten in november, andersvzal het december zijn. Dus duimen maar! Het doet echt pijn om geen mama te zijn.

sweetbee
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 juni 2017, 23:23

Re: Alleenstaande mama

Bericht door sweetbee » 4 februari 2018, 19:43

Ondertussen iemand gestart met de behandeling? Ik had deze morgen mijn 2de bloedafname en meting. Woensdag nieuwe afspraak op dag 12. Het gaat echt beginnen nu,... mijn eerste poging.

Elkevl
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 maart 2018, 13:46

Re: Alleenstaande mama

Bericht door Elkevl » 24 mei 2018, 20:29

Hey hallo,
Ik ben Elke en heb sinds december 2017 ook de stap gezet om BAM te worden!
Even mij voorstellen, ik ben ook kleuterleidster en ben in behandeling in AZ sint lucas gent. Ik heb er op 15/5 mijn eerste inseminatie gehad
Dus nu nog enkele dagen afwachten!
Leuk om te horen dat hier nog mensen zijn met dezelfde zorgen en plannen
Veel succes allemaal
8/2/2018 eerste afspraak bij fertiliteit
15/5/2018 eerste inseminatie met donorzaad (negatief)

ditte1011
Berichten: 12
Lid geworden op: 5 juli 2018, 18:35

Re: Alleenstaande mama

Bericht door ditte1011 » 22 augustus 2018, 10:55

Hallo Vicky,

Ik sta ook net op het punt om bam te worden, maar dan in sint-jan (al was dr demeyer lang geleden ook mijn gyn).
Ben je ondertussen al bam? Hoe is het allemaal gegaan?
Volgende week moet ik gaan voor schuimonderzoek en intake gesprek en dan volgende maand eerste poging... spannend.

Groetjes,
Judith

Juuul
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 september 2018, 16:17

Re: Alleenstaande mama

Bericht door Juuul » 10 september 2018, 10:46

Hallo judith
Hoe is het schuimonderzoek gegaan?
Viel het mee?
En deze maand je eerste poging.. spannend

ditte1011
Berichten: 12
Lid geworden op: 5 juli 2018, 18:35

Re: Alleenstaande mama

Bericht door ditte1011 » 12 september 2018, 13:40

Hallo Juuul,

Eerlijkgezegd pijnlijker dan verwacht, maar gelukkig is alles in orde en kan ik inderdaad deze maand starten :)
Leuk reactie te krijgen, ik begon een beetje te vrezen dat dit forum, of toch deze topic inactief is...
Is er een andere plaats op dit forum waar ik moet kijken? (Ik ken er niet veel van)

Ben jij ook (toekomstige) alleenstaande mama?

Groetjes,
Judith

Juuul
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 september 2018, 16:17

Re: Alleenstaande mama

Bericht door Juuul » 21 september 2018, 17:52

Hoi Ditte.
Ik begrijp ook nog niet zoveel van dit forum..
Ik heb geen bericht gekregen dat je op me had gereageerd.
De laatste keren heb ik vooral op andere gereageerd.
Ik ben geen alleenstaande mama.
Samen met mijn man al 3,5 jaar bezig met het proberen zwanger te worden.
Ben je ondertussen gestart?

ditte1011
Berichten: 12
Lid geworden op: 5 juli 2018, 18:35

Re: Alleenstaande mama

Bericht door ditte1011 » 24 september 2018, 10:44

Hey Juul,

Nee voila, ik krijg ook niet door dat jij reageert. Vreemd.
Ben net begonnen met m'n eerste cyclus... fingers crossed. Ook voor jou!

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten