Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

AnneSophie123
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 december 2017, 14:38

Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

Bericht door AnneSophie123 » 9 december 2017, 14:56

Hallo lieve lotgenoten!

Ik ben reeds jaren op dit forum aan het lezen, maar heb nooit eerder iets gepost.
Ook onze kinderwens in helaas nog niet in vervulling. We zijn in april 3 jaar aan het proberen (clomid, etc.) en sinds maart dit jaar bezig met IVF (kijkoperatie : beide eileiders volledig ontstoken en verstopt - geen toegang mogelijk!)
we zijn intussen aan onze 2de verse poging maar aangezien ik een high responder ben en heel fel reageer op de medicatie heb ik veel cryo's ( we hebben er nu 14 in de vriezer!!)
De keerzijde van het verhaal is dat ik wel 2 keer overgestimuleerd ben en een week in de kliniek gelegen heb.
we zijn intussen 7 terugplaatsingen verder en hoewel de dokter zegt dat we 'TOPEMBRYO'S' hebben willen ze zich maar niet innestelen :? . Ik heb ook nog geen miskraam gehad.

Ik weet dat we hoop moeten blijven hebben en ik heb er ook het volste vertrouwen in dat het ooit zal lukken, maar het is toch zo'n zware weg. Ik voel me vaak alleen. Gelukkig heb ik een schat van een partner en een schat van een moeder die me heel hard steunen.
Mensen zeggen vaak dat ik er té veel mee bezig ben, maar ik moet bijna dagelijks spuiten zetten, medicatie nemen, vaak naar de dokter voor bloedafnames en echo's; dan ben je er toch automatisch mee bezig!? ik wou dat ik me er een beetje kon over zetten, die klik in je hoofd volgens sommigen... Hebben jullie tips om te ontspannen? Ik doe aan Yin Yoga en dit helpt me enorm om even mijn hoofd leeg te maken.

Ik heb nu afgelopen maandag 2 cryo's laten terugplaatsen dus die moeten nu ongeveer innestelen!!! weer een bange wachtperiode voor de boeg. Er is toch altijd hoop dat het eens zou lukken.
In ieder geval, ik wens iedereen die in hetzelfde geval als mij zit heel veel moed, doorzetting, en vooral bakken vol GELUK! De aanhouder wint??? Blijven proberen, we weten waarvoor we het doen he!

Tot snel met meer nieuws!
Prettig weekend Xx
Anne-Sophie

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

Bericht door kaboutertje92 » 9 december 2017, 22:07

ik duim voor je!! wij zijn al bezig van in juni 2016! maar ik wou nog even wachten met medicatie! maar nu na onze trouw en een cyste op mijn eierstok hebben we toch beslist om met medicatie te starten! en je kunt inderdaad niet anders dan ermee bezig zijn.. dat is normaal denk ik... hou me op de hoogte of het gelukt is of niet!! fingers crossed!!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

AnneSophie123
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 december 2017, 14:38

Re: Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

Bericht door AnneSophie123 » 13 december 2017, 8:49

Hey kaboutertje92,
dank je om te duimen, ik duim ook voor jullie!!!
Heb je ook PCOS? ik heb ook cystes op mijn eierstokken. in het begin dachten we dat dit de reden was dat het niet meteen lukte, dus dan ben ik begonnen met clomid. Dr. Decleer zei dat ik 4 cyclussen met clomid en pregnyl spuiten moest proberen en als ik dan niet zwanger zou zijn, stelde hij een kijkoperatie voor. Aangezien ik dus niet zwanger was hebben we (gelukkig) de kijkoperatie gedaan, waaruit bleek dat de cystes niet het enige probleem waren. Ik hoop dat het bij jullie enkel de cystes zijn waardoor het langer duurt voor een zwangerschap! Ben je nu begonnen met Clomid?
Veel succes allesinds! Hou me ook op de hoogte! :wink:

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

Bericht door kaboutertje92 » 13 december 2017, 19:29

Hallo 😊
Ja. Ik heb ook pcos. Kheb moeten wachten met starten met clomid omdat ik een grote cyste had op mijn eierstok. Ik moet starten met clomid eind deze maand als ik tegen dan geen regels gehad heb, na een zwangerschapstest. Want ze zag vorige week dat ik misschien een eisprong ging krijgen spontaan... de eerste in een jaar en een half. Dus misschien lukt het nog zo! Ben jij ondertussen al zwanger? Vele groetjes!!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

AnneSophie123
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 december 2017, 14:38

Re: Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

Bericht door AnneSophie123 » 15 december 2017, 8:12

Hallo!
Nee ik heb momenteel 2 ingevroreren embryo's in mij dus ik leef op hoop. Morgen moet ik naar de dokter voor bloedafname en in de namiddag weten we het resultaat!! Ik durf niet teveel hopen, want dan is de ontgoocheling weer zo groot als het negatief is, maar je hebt natuurlijk altijd wel een beetje hoop... Ik voel momenteel niks abnormaal, dus ik vrees ervoor. ik heb wel wat buikpijn, maar dat heb ik iedere keer. Wrs door de medicatie. Vanavond eindelijk mijn laatste spuit.
Wauw, dat zou fantastisch zijn mocht het toch zo lukken! een vriendin van mij had precies als jou 1 eisprong gedurende 2 jaar en voila, het is haar zoontje geworden. 1 lucky shot!! Het kan!! Na haar zwangerschap heeft haar lichaam zichzelf herstelt en is ze snel natuurlijk zwanger geworden van haar 2de zoontje.
Ik wens het je van harte toe. Ik duimmmm!!!!

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

Bericht door kaboutertje92 » 15 december 2017, 21:30

Laat me zeker weten hoe het ging bij de dokter. Ik hou jou ook op de hoogte!!!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

AnneSophie123
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 december 2017, 14:38

Re: Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

Bericht door AnneSophie123 » 18 december 2017, 9:02

hey,
Zaterdagochtend moest ik voor bloedafname gaan en 's avonds belde de dokter met het resultaat.
Ik kan het nog steeds niet vatten, maar het resultaat is positief!!! Ik wil niet teveel hopen, want er kan nog vanalles mislopen. Volgende week donderdag mogen we voor de eerste keer op echo!!! Als dan alles oké is zal ik iets geruster zijn, maar nu lijkt het nog zo onrealistisch. Na al die tijd toch eens positief resultaat, dat doet zoveel deugd.
Heb jij al nieuws? Weet je intussen of je een eisprong hebt gehad? Veel succes!!! groetjes

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

Bericht door kaboutertje92 » 18 december 2017, 16:50

AnneSophie123 schreef:
18 december 2017, 9:02
hey,
Zaterdagochtend moest ik voor bloedafname gaan en 's avonds belde de dokter met het resultaat.
Ik kan het nog steeds niet vatten, maar het resultaat is positief!!! Ik wil niet teveel hopen, want er kan nog vanalles mislopen. Volgende week donderdag mogen we voor de eerste keer op echo!!! Als dan alles oké is zal ik iets geruster zijn, maar nu lijkt het nog zo onrealistisch. Na al die tijd toch eens positief resultaat, dat doet zoveel deugd.
Heb jij al nieuws? Weet je intussen of je een eisprong hebt gehad? Veel succes!!! groetjes
Ooh Super!!! Hou me zeker op de hoogte. Ik moet nog even geduld hebben. Kmoet een zwangerschapstest doen 30 december... Dus het is nog afwachten. Ik duim zoooo voor jou!! 😊
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

AnneSophie123
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 december 2017, 14:38

Re: Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

Bericht door AnneSophie123 » 19 december 2017, 11:28

Amaaai zo spannend! 30 december een test... dat zou nogal een nieuwjaarscadeau zijn!!
Ik ben heel afwachtend. ik deed de afgelopen maanden telkens acupunctuur om de IVF pogingen te bevorderen ( ze brengen dan je baarmoeder in ontspanning vlak voor de terugplaatsing). Nu heb ik gebeld naar mijn acupuncturist en ik ga zaterdag naar haar om de innesteling te bevorderen. Ik weet niet of het helpt, maar je kan maar alles proberen he.
ik ga nu donderdag toch nog eens voor de zekerheid naar de huisarts voor een bloedtest. Mijn HCG zou tegen dan flink moeten gestegen zijn. Alleen ben ik vergeten vragen aan de arts hoeveel het nu vorige zaterdag was... Ik was zodanig overdonderd toen hij zei : doe maar een fles champagne open! Ik heb zoveel gemengde gevoelens. ik wil blij zijn maar ben bang dat het misloopt! stiekem heb ik al heel het internet afgezocht om leuke aankondigingsideeën enzo. Het zou leuk zijn om het op kerstavond en kerstmis en nieuwjaar aan onze familie te vertellen, maar anderzijds misschien wat riskant aangezien we nog niet veel zekerheid hebben... Wat denk jij? Ik heb ook pas volgende week donderdag de eerste echo, en kerstavond is nu zondag al... Ik ben zo opgewonden dat ik het al zou willen zeggen, maar ik twijfel!
Ik duim duim duim dat je spontaan zanger geworden bent! Hou je in ieder geval rustig want de baby is zich nu ongeveer aan het innestelen. Wat zou het mooi zijn; 1 eisprong en een lucky shot!!! de wonderen zijn de wereld nog niet uit. ik hoop het zo voor jou!

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

Bericht door kaboutertje92 » 19 december 2017, 23:13

AnneSophie123 schreef:
19 december 2017, 11:28
Amaaai zo spannend! 30 december een test... dat zou nogal een nieuwjaarscadeau zijn!!
Ik ben heel afwachtend. ik deed de afgelopen maanden telkens acupunctuur om de IVF pogingen te bevorderen ( ze brengen dan je baarmoeder in ontspanning vlak voor de terugplaatsing). Nu heb ik gebeld naar mijn acupuncturist en ik ga zaterdag naar haar om de innesteling te bevorderen. Ik weet niet of het helpt, maar je kan maar alles proberen he.
ik ga nu donderdag toch nog eens voor de zekerheid naar de huisarts voor een bloedtest. Mijn HCG zou tegen dan flink moeten gestegen zijn. Alleen ben ik vergeten vragen aan de arts hoeveel het nu vorige zaterdag was... Ik was zodanig overdonderd toen hij zei : doe maar een fles champagne open! Ik heb zoveel gemengde gevoelens. ik wil blij zijn maar ben bang dat het misloopt! stiekem heb ik al heel het internet afgezocht om leuke aankondigingsideeën enzo. Het zou leuk zijn om het op kerstavond en kerstmis en nieuwjaar aan onze familie te vertellen, maar anderzijds misschien wat riskant aangezien we nog niet veel zekerheid hebben... Wat denk jij? Ik heb ook pas volgende week donderdag de eerste echo, en kerstavond is nu zondag al... Ik ben zo opgewonden dat ik het al zou willen zeggen, maar ik twijfel!
Ik duim duim duim dat je spontaan zanger geworden bent! Hou je in ieder geval rustig want de baby is zich nu ongeveer aan het innestelen. Wat zou het mooi zijn; 1 eisprong en een lucky shot!!! de wonderen zijn de wereld nog niet uit. ik hoop het zo voor jou!
Ooh. Ik hoop het zo voor jou!! Wel moeilijk wat je moet doen met het vertellen. Misschien kun je wachten tot oudejaarsavond, dan ben je al naar de dokter geweest en ben je zelf ook al wat zekerder. Maar ik begrijp je wel, ik zou het ook direct aan iedereen willen vertellen. Ik hoop dat het hier ook lukt!! Echt leuk dat we elkaar gevonden hebben om elkaar te steunen!! Je bent echt een grote hulp voor mij!!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

AnneSophie123
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 december 2017, 14:38

Re: Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

Bericht door AnneSophie123 » 20 december 2017, 11:43

Hey, ja ik ben ook blij. Ik zit al zo lang op dit forum te lezen, maar durfde nooit zelf iets schrijven.
Ik heb maandag een urinetest gedaan en die was lichtjes positief. Mijn vriend wilde per se dat ik vanochtend weer eentje deed en deze was negatief!!! Ik ben nu zo bang!!! ik heb meteen gebeld naar dr. decleer en ik mag morgenochtend voor een nieuwe bloedtest gaan. Ik ben nu nog meer onzeker. pffff! ze zei wel dat ze al vaker vertekende resultaten hebben gehad met zwangerschapstesten en dat de bloedtest uiteindelijk het zekerst is. afwachten dus. Morgenavond zal ik dan telefonisch resultaat krijgen van bloed en hcg waarden weten.
jij nog 10 dagen wachten! Misschien kan je al vroeger proberen testen met een early test. maar als je kan wachten zou ik toch wachten, dan is het resultaat zekerder. ik zal vanavond 2 kaarsjes branden; eentje voor jou en eentje voor mij :wink: succes met het wachten. je bent niet alleen! groetjes x

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

Bericht door kaboutertje92 » 20 december 2017, 18:54

AnneSophie123 schreef:
20 december 2017, 11:43
Hey, ja ik ben ook blij. Ik zit al zo lang op dit forum te lezen, maar durfde nooit zelf iets schrijven.
Ik heb maandag een urinetest gedaan en die was lichtjes positief. Mijn vriend wilde per se dat ik vanochtend weer eentje deed en deze was negatief!!! Ik ben nu zo bang!!! ik heb meteen gebeld naar dr. decleer en ik mag morgenochtend voor een nieuwe bloedtest gaan. Ik ben nu nog meer onzeker. pffff! ze zei wel dat ze al vaker vertekende resultaten hebben gehad met zwangerschapstesten en dat de bloedtest uiteindelijk het zekerst is. afwachten dus. Morgenavond zal ik dan telefonisch resultaat krijgen van bloed en hcg waarden weten.
jij nog 10 dagen wachten! Misschien kan je al vroeger proberen testen met een early test. maar als je kan wachten zou ik toch wachten, dan is het resultaat zekerder. ik zal vanavond 2 kaarsjes branden; eentje voor jou en eentje voor mij :wink: succes met het wachten. je bent niet alleen! groetjes x
Hoi hoi. Ja, ik heb ook al eens gehoord dat er iemand was waarop de urine test negatief was maar de bloedtest positief! Ja.. hier ook wel wat bezorgdheid... sedert deze namiddag wat bruinverlies... volgens de dokter kan dit door de innesteling zijn... Dit weekend toch al eens een earlytest doen... kben veel te benieuwd. Ik zal net hetzelfde doen!! Hier zullen ook 2 kaarsjes branden!! Hou me op de hoogte morgen!!! Ik duim!!! X
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

AnneSophie123
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 december 2017, 14:38

Re: Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

Bericht door AnneSophie123 » 22 december 2017, 8:06

Hey Kaboutertje92!
Mijn voorgevoel klopte. Gisterenavond belde de dokter met de resultaten van mijn bloed en de waarden zijn helemaal gedaald. ik heb dus een miskraam. Pffff.. op naar volgend jaar zeker? Veel succes voor jou allesinds. ik blijf duimen voor je. Hopelijk heb jij meer geluk. laat het mij zeker weten!!!!

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

Bericht door kaboutertje92 » 22 december 2017, 21:44

AnneSophie123 schreef:
22 december 2017, 8:06
Hey Kaboutertje92!
Mijn voorgevoel klopte. Gisterenavond belde de dokter met de resultaten van mijn bloed en de waarden zijn helemaal gedaald. ik heb dus een miskraam. Pffff.. op naar volgend jaar zeker? Veel succes voor jou allesinds. ik blijf duimen voor je. Hopelijk heb jij meer geluk. laat het mij zeker weten!!!!
Oh nee... dat meen je Niet??? Ik doe morgen al een vroege test... kan niet meer wachten!! Maar ik heb weinig hoop. Hoe gaat het nu verder met jou?

Dikke knuffel
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

AnneSophie123
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 december 2017, 14:38

Re: Ik ben nieuw en wil graag mijn verhaal met jullie delen

Bericht door AnneSophie123 » 26 december 2017, 12:00

Ik heb sinds gisteren mijn regels, dus ik kan opnieuw verdergaan met de cryo's.
Heb jij al meer nieuws??
ik blijf duimen!!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast