Even voorstellen ervaring delen

Plaats reactie
SuperChar
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 december 2017, 14:52

Even voorstellen ervaring delen

Bericht door SuperChar » 12 december 2017, 16:08

Hoi Allemaal,

Ook ik ben nieuw hier en hieronder kort mijn verhaal.

Wij zijn sinds augustus 2015 bezig en na een jaar zelf proberen kwamen we erachter dat mijn eileiders niet goed waren en beide verwijderd zijn. We hebben inmiddels een aantal IVF pogingen achter de rug.

De 1e poging (gonal f 150) had ik overstimulatie dus die moesten we afbreken.
poging 1 deel 2: (gonal f 100) hadden ze 6 folikelen en maar drie eitjes. 1 verse TP helaas.
Poging twee heb ik punctie onder narcose laten dien. Ik raad echt iedereen dit aan het was zo fijn, geen pijn en heel snel weer thuis. Ze hadden 11 folikelen aangeprikt en maar 4 eicellen gevonden.....waarschijnlijk had de pregnyl 5000 zijn werk niet goed gedaan... Ook deze tweede punctie is mislukt omdat bovenop de slechte oogst de schil van mijn eicellen losliet en het embryo uit elkaar is gevallen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik word zo verdrietig van al die teleurstellingen en vind het heel moeilijk om positief te blijven. En steeds de moed en energie weer opbrengen wanneer je weer opnieuw start. Ik wordt zo moe van al die antwoorden in het ziekenhuis ''ja we weten het niet''ja het is toch maar proberen'' en je moet bijna zelf fertiliteitsarts zijn en erg veel vragen en voorstellen anders doen ze gewoon het normale riedeltje zonder ook maar iets van proactief te zijn en zelf met ideeën te komen! Zo frustrerend! Verhalen lezen van andere helpt dus ik denk ik ga zelf ook mijn verhaal online zetten.

Ik wil nu naar een ander ziekenhuis en MENOPUR gaan spuiten (omdat ik het zelf aangaf...). Hier lees ik ook graag ervaringen over. Ik begreep namelijk dat Menopur vooral de kwaliteit van de eicel bevorderd? Heeft iemand ervaringen die ze wil delen?

Zijn er mensen die ervaring hebben met het St. Elisabeth ziekenhuis in Tilburg?

Groetjes Char

Oona00
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 juni 2017, 11:33

Re: Even voorstellen ervaring delen

Bericht door Oona00 » 18 december 2017, 19:25

Hey Char,

Ik heb geen ervaring met de dingen die je opsomt. Maar onze 'timeline' loopt zowat gelijk met die van jullie (zie mijn post van net) en het gevoel dat je beschrijft klinkt zo bekend...

Wat ik je wel wil meegeven is om inderdaad een ander zkh te proberen als je je niet goed of niet begrepen voelt bij de huidige artsen. Het is super belangrijk om je op je gemak te voelen, gesteund/ondersteund, en voldoende uitleg te krijgen. Deze periode is al moeilijk genoeg op zich.

Wij zijn in behandeling in Leuven (URG Life, niet gasthuisberg) en zijn echt enorm blij met zowel de artsen als de verpleegkundigen daar. Maar dat zal voor jou mss te ver zijn..?

Alvast heel veel moed (die hier ook ver te zoeken is) xx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten