Ik ben Sofie, 26 jaar en samen met mijn vriend zijn we nu enkele maanden in behandeling op de fertiliteit in het UZA.
Om even de situatie te schetsen:
Ik wist reeds al dat ik endometriose en pco had en na een HSG in juli heeft de dokter gezien dat een van mijn eierstokken ontoegankelijk is.
Uit de bloedonderzoeken kwam uit dat ik drager ben van het muco-gen en dat ik teveel vrouwelijk hormoon aanmaak.
Gelukkig is bij mijn vriend alles in orde.
We hebben nu 3 rondes IUI achter de rug zonder hormonen (wel met pregnyl) maar zonder resultaat.
nu hebben we nog eenmaal de kans gehad om via IUI met hormonen (menopur) zwanger te geraken. 21 december ben ik geïnsemineerd en als dit niet lukt wil de gynaecoloog overstappen op ivf.
Eerlijk gezegd weet k niet goed hoe ik mijn gevoel moet omschrijven.
Ik ben zo teleurgesteld in mijn lichaam en voel me echt een mislukkeling.
Het lijkt ook of alle mensen die ik ken (familie, vrienden, kennissen,...) nu opeens zwanger worden alsof het niets is... het vreet aan mij. Ik ben heel blij voor hen maar wens het ons ook zo toe. De grootste gevoelens die ik momenteel ken zijn frustratie en verdriet....en ik ben het toch zo beu om iedere dag met een fake smile rond te lopen en vriendelijk te zijn tegen iedereen terwijl ik gewoon in mijn bed wil blijven liggen of eens schreeuwen tegen het eerste het beste slachtoffer.
Ook heb ik het gevoel dat mijn vriend totaal niet begrijpt wat die behandeling emotioneel met mij doet. Hij geeft me het gevoel dat ik de mensen hun geluk niet gun en jaloers ben terwijl dat zo niet is. Ook maakt hij grapjes dat mijn eitjes zijn zaad niet willen wat dus betekent dat ik zijn kindjes niet wil. Ik lach mee en grap terug maar vanbinnen kwetst dat wel want ik hunker naar een baby'tje.
Zijn deze gevoelens normaal of word ik gek?
Ik heb lang getwijfeld om iets te posten maar heb het even nodig om een uitlaatklep te hebben. En waar beter even stoom aflaten dan bij mensen die hetzelfde meemaken?