de nodige moed gevonden

Plaats reactie
rooske4
Berichten: 6
Lid geworden op: 3 februari 2018, 14:18

de nodige moed gevonden

Bericht door rooske4 » 3 februari 2018, 14:43

Hallo,

Na lang twijfelen en zoeken naar de nodige moed, mezelf toch hier durven aanmelden.
Ons verhaal gaat als volgt:
In augustus is het 2 jaar geleden dat ik gestopt ben met de pil. Maar een jaar later bleken we nog niet zwanger te zijn.
Ikzelf heb hartproblemen, toen ik vorig jaar in juni veel last hiervan begon te krijgen, een bezoek gebracht aan mijn cardioloog. Toen ik vertelde van onze kinderwens, gingen er bij haar enkele alarmbelletjes af want de vraag was ineens " kan mijn hart wel een zwangerschap aan ?? ! " Na een hartkatheteralisatie waarbij ze een zwangerschap hebben nagebootst, kregen we groen licht met een MAAR erbij: mijn hart had d.m.v medicatie ondersteuning nodig tijdens een mogelijke zwangerschap, ik kon geen volledige zwangerschap uitdragen en moest zeer nauw opgevolgd worden. Om het met de woorden van mijn cardioloog te zeggen " u valt onder een hoog risico zwangerschap ". Na het verwerken van dit nieuws, de beslissing genomen om met fertiliteit te starten.

Na de nodige basisonderzoeken is gebleken dat er "problemen" zijn bij mijn man. Mijn man heeft toen hij klein was een operatie gehad ten gevolge van een teelbaltorsie. Nu blijkt dat dit nog de nodige gevolgen heeft.In 2 spermastalen zijn er geen enkele zaadcellen gevonden, dit was een grote schok voor ons. Mijn man heeft onlangs nog extra onderzoeken gehad en op 15 februari zal hij een TESE laten uitvoeren. Als hierbij zaadcellen worden gevonden, kan er gestart worden met IVF.

Het wachten op de resultaten van de voorbije onderzoeken en de beslissende TESE begint zijn tol te eisen. Beide hebben we een emotionele rollercoaster, sommige dagen gaat het goed en kijken we positief, andere dagen moet iedereen ons gerust laten en denken we " waaraan hebben we dit verdient, wordt het ons dan echt niet gegund ?? ".
Ikzelf heb ook nog eens overgewicht en ben een emotionele eter, dit alles komt mijn gewicht dan ook niet ten goede, terwijl ik net juist veel moet afvallen om meer slaagkansen te hebben bij de eventuele IVF.

Wij zijn in behandeling in het Sint Augustinus ziekenhuis o.l.v.: Dr Meeuwis en Dr de Loecker

Alvast bedankt om mijn verhaal te lezen
Hopelijk kan ik hier wat steun en informatie terugvinden tijdens ons traject van fertiliteit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten