AMH laag

Plaats reactie
Puck1212
Berichten: 49
Lid geworden op: 9 februari 2018, 17:36

Re: AMH laag

Bericht door Puck1212 » 2 mei 2018, 10:04

Goedemorgen,

Hoe gaat het met iedereen?

Ik wilde even laten weten dat ik gister een test heb gedaan en ZWANGER ben!!!! :D :D :D . Voelde me best raar afgelopen dagen maar had wel ongesteldheidsgevoel maar nadat die 2 dagen uitbleef hebben we een test gedaan. Ik kan het nog niet geloven!!
Mijn AMH test hadden ze ook herhaald en deze was nu 1,4. Het kan dus echt dat het door steeds of zo komt.

Ik hoop dat er bij jullie ook snel positief nieuws komt.

Liefs Puck

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: AMH laag

Bericht door Sterrie » 2 mei 2018, 15:45

Amai Puck, zo'n goed nieuws, dikke proficiat!!
Ben je na inseminatie zwanger geworden of toch natuurlijk?

Raar dat je amh-waarde plots veel hoger is, wist niet dat dit kon? Wat zei je arts hierover?
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 2 mei 2018, 16:32

Puck1212 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Goedemorgen,

Hoe gaat het met iedereen?

Ik wilde even laten weten dat ik gister een test heb gedaan en ZWANGER ben!!!! :D :D :D . Voelde me best raar afgelopen dagen maar had wel ongesteldheidsgevoel maar nadat die 2 dagen uitbleef hebben we een test gedaan. Ik kan het nog niet geloven!!
Mijn AMH test hadden ze ook herhaald en deze was nu 1,4. Het kan dus echt dat het door steeds of zo komt.

Ik hoop dat er bij jullie ook snel positief nieuws komt.

Liefs Puck
Proficiat! ben blij voor jou dat het gelukt is. Inderdaad raar dat je AMH nu plots heel anders is hebben ze op een ander moment in je cyclus getest? want dit kan wel een verschil maken. Het juiste moment zou op dag 3 van je cyclus zijn.

O ja ik heb enkele weken geleden weer negatief nieuws gekregen zoals gewoonlijk en ben nu bezig met een volgende poging, hopelijk is dit de goede

Puck1212
Berichten: 49
Lid geworden op: 9 februari 2018, 17:36

Re: AMH laag

Bericht door Puck1212 » 2 mei 2018, 19:08

Dit was de 3e inseminatie. De 2e keer heb ik pregnyl gespoten en deze 3e keer is in mijn normale cyclus gebeurd ☺️. Het prikken van AMH is redelijk gelijk in de cyclus geprikt. Ze gaven aan dat iedereen wel eens een mindere cyclus heeft. Maar of dit nou inhoudt dat daardoor mijn AMH toen laag was weet ik niet. Ik ben in ieder geval wel blij dat het nu weer redelijk normaal is voor mijn leeftijd. De spannende tijd gaat nu komen. Ben best onzeker en zenuwachtig. Hoop dat het allemaal goed mag gaan.

@irisbloem, wat ontzettend rot voor je dat je weer slecht nieuws hebt gekregen. Ik hoop zo voor je dat het straks een keer positief mag zijn. Zet hem op 😚.

Hoe is het met momsoon?

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: AMH laag

Bericht door MomSoon » 8 mei 2018, 10:40

Ooh wat een super nieuws Puck1212! Zooooo ontzettend blij voor je!

Ik heb negatief getest na 1e IUI. Nu zitten we in natuurlijke cyclus te proberen, even lichaam op adem laten komen (die hormonen doen wel wat met mij).
Volgende maand 2e IUI.
Gisteren ook in Jette op intake gegaan. Ze raden aan 3 IUI's in totaal te proberen verder in Gent. Indien nog negatief starten we onmiddellijk met IVF in Jette.
Dr Blockeel zei nogal geruststellend ' ik zie liever iemand van jou leeftijd binnenkomen met een AMH van 0.3 dan iemand van 40 jaar met een amh van 1.3'.
Dus weer wat positiever ingesteld.. het lukt ons wel :-)

Irisbloem: Zo jammer voor jou. Op naar de volgende poging met hopelijk wel goed nieuws. Soms vraag ik me wel af hoeveel slecht nieuws een mens aankan.
Ik denk niet dat wij tot het uiterste zullen gaan, hoewel ik ook altijd gezegd heb ' als de natuur beslist dat ik geen kinderen kan/mag krijgen. Dan is dat zo' .. en zie nu :?
Het scheelt ook wel dat we al een fantastische dochter van bijna 3 hebben. We zijn op zich wel heel gelukkig, alleen willen we zo graag een brusje voor onze meid.
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 8 mei 2018, 12:39

MomSoon schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ooh wat een super nieuws Puck1212! Zooooo ontzettend blij voor je!

Ik heb negatief getest na 1e IUI. Nu zitten we in natuurlijke cyclus te proberen, even lichaam op adem laten komen (die hormonen doen wel wat met mij).
Volgende maand 2e IUI.
Gisteren ook in Jette op intake gegaan. Ze raden aan 3 IUI's in totaal te proberen verder in Gent. Indien nog negatief starten we onmiddellijk met IVF in Jette.
Dr Blockeel zei nogal geruststellend ' ik zie liever iemand van jou leeftijd binnenkomen met een AMH van 0.3 dan iemand van 40 jaar met een amh van 1.3'.
Dus weer wat positiever ingesteld.. het lukt ons wel :-)

Irisbloem: Zo jammer voor jou. Op naar de volgende poging met hopelijk wel goed nieuws. Soms vraag ik me wel af hoeveel slecht nieuws een mens aankan.
Ik denk niet dat wij tot het uiterste zullen gaan, hoewel ik ook altijd gezegd heb ' als de natuur beslist dat ik geen kinderen kan/mag krijgen. Dan is dat zo' .. en zie nu :?
Het scheelt ook wel dat we al een fantastische dochter van bijna 3 hebben. We zijn op zich wel heel gelukkig, alleen willen we zo graag een brusje voor onze meid.
Ik had gisteren normaal gezien een tp van een cryo maar in het ziekenhuis aangekomen hoorde ik dat het niet goed werd ontdooit, slechts 1 kans op 10 dat dat gebeurt en toch heb ik die pech :( heb het even moeilijk nu. Wel verwonderlijk dat die dokter dat zegt. In Gent willen ze bij mij geen ivf meer doen met mijn eigen eicellen, maar mijn AMH is dan ook 0,14 en ik heb al 1 keer een FSH van 100 gehad

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: AMH laag

Bericht door Sterrie » 8 mei 2018, 16:51

Puck1212, hoe is het met jou, niet te veel kwaaltjes? Al een eerste echo gehad? Hopelijk kan je wat genieten van je zwangerschap!

Oh Irisbloem, wat een kutnieuws :( Dan kijk je uit naar een terugplaatsing en gaat die toch niet door, is normaal dat je het moeilijk hebt dan! Je hebt jouw portie ongeluk ook al wel gehad, ik blijf keihard duimen dat jij binnenkort ook goed nieuws hebt!

Jammer dat de eerste IUI niet gelukt is Momsoon, hopelijk kan je het even laten bezinken in de rustmaand. En goed van je tweede opinie in Jette, dat je er weer wat positiever door ingesteld bent. Leeftijd speelt inderdaad een grote rol, dat zei mijn arts ook. Want mijn waarden waren verre van ideaal (AMH 0,3 en FSH tussen 15 en 20), maar omdat ik nog jong ben wou ze het zeker nog een kans geven en wou ze ook meteen met IVf aan de slag om alles uit de kast te halen. Ik ben haar dus heel dankbaar dat ze zo snel de juiste diagnose gesteld heeft en meteen IVF opgestart heeft. Dus wel een goed plan om niet te lang in de IUI te blijven hangen denk ik. Je hebt al een dochtertje lees ik? Is zij er op natuurlijke wijze gekomen? Toen was er nog geen sprake van laag AMH? Want wij zouden volgend jaar ook wel willen gaan voor een brusje, maar weten natuurlijk niet of we nog eens zoveel geluk gaan hebben... Waarschijnlijk eerst toch even spontaan proberen en dan weer over naar IVF. Weer die hele medische molen, pfff, het is inderdaad zwaar he!

Geniet nog van het mooie weer dames!
Sterrie
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: AMH laag

Bericht door MomSoon » 8 mei 2018, 23:32

Ons dochtertje is er gekomen na jarenlang pil gebruik en 4 jaar spiraal. spiraal verwijderd , 4 weken later positieve test in handen. Sneller dan snel dus , geheel natuurlijk. Daarom was het ook zo schrikken voor ons dat er plots toch iets ad hand was. Maar dat speelt ook allemaal mee waarom gyn's nu nog zo positief zijn. Dus dat zijn wij ook (voorlopig nog).
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

Puck1212
Berichten: 49
Lid geworden op: 9 februari 2018, 17:36

Re: AMH laag

Bericht door Puck1212 » 12 mei 2018, 23:10

Sterrie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Puck1212, hoe is het met jou, niet te veel kwaaltjes? Al een eerste echo gehad? Hopelijk kan je wat genieten van je zwangerschap!

Oh Irisbloem, wat een kutnieuws :( Dan kijk je uit naar een terugplaatsing en gaat die toch niet door, is normaal dat je het moeilijk hebt dan! Je hebt jouw portie ongeluk ook al wel gehad, ik blijf keihard duimen dat jij binnenkort ook goed nieuws hebt!

Jammer dat de eerste IUI niet gelukt is Momsoon, hopelijk kan je het even laten bezinken in de rustmaand. En goed van je tweede opinie in Jette, dat je er weer wat positiever door ingesteld bent. Leeftijd speelt inderdaad een grote rol, dat zei mijn arts ook. Want mijn waarden waren verre van ideaal (AMH 0,3 en FSH tussen 15 en 20), maar omdat ik nog jong ben wou ze het zeker nog een kans geven en wou ze ook meteen met IVf aan de slag om alles uit de kast te halen. Ik ben haar dus heel dankbaar dat ze zo snel de juiste diagnose gesteld heeft en meteen IVF opgestart heeft. Dus wel een goed plan om niet te lang in de IUI te blijven hangen denk ik. Je hebt al een dochtertje lees ik? Is zij er op natuurlijke wijze gekomen? Toen was er nog geen sprake van laag AMH? Want wij zouden volgend jaar ook wel willen gaan voor een brusje, maar weten natuurlijk niet of we nog eens zoveel geluk gaan hebben... Waarschijnlijk eerst toch even spontaan proberen en dan weer over naar IVF. Weer die hele medische molen, pfff, het is inderdaad zwaar he!

Geniet nog van het mooie weer dames!
Sterrie
@sterre

Hier gaat het erg goed. Ik heb wat lichte krampjes en mijn darmen zijn lekker bezig maar verder niet misselijk. Alleen wat weeeig. Moe ben ik veel steeds meer en mijn borsten beginnen ook wat gevoeliger te worden hihi.

Verder ben ik best wel heel zenuwachtig zo nu en dan. Ik ben nu 5 weken en 5 dagen zwanger ongeveer. Dinsdag 22 mei heb ik de eerste echo. Met 7 weken dus. Dat is wel heel fijn.

Puck1212
Berichten: 49
Lid geworden op: 9 februari 2018, 17:36

Re: AMH laag

Bericht door Puck1212 » 12 mei 2018, 23:17

@irisbloem, Wat onwijs rot voor je. Dat je dat nou ook precies moet treffen. Gatsie! Ik snap dat je het even heel zwaar hebt. Jezelf maar even goed verwennen en dan op naar de volgende poging. Zet hem op meid!

@momsoon, heerlijk dat je zo positief kan zijn :-) . Hoe oud ben jij (als ik vragen mag) omdat ze na 3 pogingen met IVF willen starten?

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 12 mei 2018, 23:32

Puck1212 schreef:
1 januari 1970, 1:00
@irisbloem, Wat onwijs rot voor je. Dat je dat nou ook precies moet treffen. Gatsie! Ik snap dat je het even heel zwaar hebt. Jezelf maar even goed verwennen en dan op naar de volgende poging. Zet hem op meid!

@momsoon, heerlijk dat je zo positief kan zijn :-) . Hoe oud ben jij (als ik vragen mag) omdat ze na 3 pogingen met IVF willen starten?
Ja het is inderdaad rot omdat mijn man afgelopen dinsdag verjaart is en ik vandaag en dan was het wel leuk geweest als het nu zou gelukt zijn, ik zou mij geen mooier verjaardagscadeau kunnen wensen hebben maar het mocht inderdaad niet zijn. We starten een nieuwe poging en misschien valt deze wel samen met onze huwelijksverjaardag, misschien brengt dat meer geluk. Ik hoop dat bij jou alles goed mag blijven gaan

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 12 mei 2018, 23:34

Puck1212 schreef:
1 januari 1970, 1:00
@irisbloem, Wat onwijs rot voor je. Dat je dat nou ook precies moet treffen. Gatsie! Ik snap dat je het even heel zwaar hebt. Jezelf maar even goed verwennen en dan op naar de volgende poging. Zet hem op meid!

@momsoon, heerlijk dat je zo positief kan zijn :-) . Hoe oud ben jij (als ik vragen mag) omdat ze na 3 pogingen met IVF willen starten?
Ja het is inderdaad rot temeer omdat mijn man afgelopen dinsdag verjaart is en ik vandaag en dan was het wel leuk geweest als het nu zou gelukt zijn, ik zou mij geen mooier verjaardagscadeau kunnen wensen hebben maar het mocht inderdaad niet zijn, we mochten zelfs niet proberen. We starten een nieuwe poging en misschien valt deze wel samen met onze huwelijksverjaardag, misschien brengt dat meer geluk. Ik hoop dat bij jou alles goed mag blijven gaan

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: AMH laag

Bericht door MomSoon » 13 mei 2018, 23:49

Ik word 32. Zowel in Gent als Jette zouden ze maar 3x IUI proberen en dan onmiddellijk IVF doen met mijn waarden. Nu zitten we in een 'rust'maand (zonder stimulatie , maar wel goed geklust). Ik temperatuur steeds. Op D12 mooi eisprong gehad en D19 temperatuursdip en paar vegen bruin/slijm verlies. D20 temp terug mooi in de hoogte. Alles wijst op innesteling. Dan maar toch terug met utrogestan begonnen op eigen initiatief (wel met tampon erbij, ik vind die terugvloeing verschrikkelijk vies). Nu D23. Superspannend .. Dond testen .. You never know. :D
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

Puck1212
Berichten: 49
Lid geworden op: 9 februari 2018, 17:36

Re: AMH laag

Bericht door Puck1212 » 14 mei 2018, 9:08

irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Puck1212 schreef:
1 januari 1970, 1:00
@irisbloem, Wat onwijs rot voor je. Dat je dat nou ook precies moet treffen. Gatsie! Ik snap dat je het even heel zwaar hebt. Jezelf maar even goed verwennen en dan op naar de volgende poging. Zet hem op meid!

@momsoon, heerlijk dat je zo positief kan zijn :-) . Hoe oud ben jij (als ik vragen mag) omdat ze na 3 pogingen met IVF willen starten?
Ja het is inderdaad rot temeer omdat mijn man afgelopen dinsdag verjaart is en ik vandaag en dan was het wel leuk geweest als het nu zou gelukt zijn, ik zou mij geen mooier verjaardagscadeau kunnen wensen hebben maar het mocht inderdaad niet zijn, we mochten zelfs niet proberen. We starten een nieuwe poging en misschien valt deze wel samen met onze huwelijksverjaardag, misschien brengt dat meer geluk. Ik hoop dat bij jou alles goed mag blijven gaan
Nee, snap ik! Dat was super geweest. Dan heel hard duimen voor een mooi huwelijksverjaardagscadeau 😀.

Puck1212
Berichten: 49
Lid geworden op: 9 februari 2018, 17:36

Re: AMH laag

Bericht door Puck1212 » 14 mei 2018, 9:11

MomSoon schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik word 32. Zowel in Gent als Jette zouden ze maar 3x IUI proberen en dan onmiddellijk IVF doen met mijn waarden. Nu zitten we in een 'rust'maand (zonder stimulatie , maar wel goed geklust). Ik temperatuur steeds. Op D12 mooi eisprong gehad en D19 temperatuursdip en paar vegen bruin/slijm verlies. D20 temp terug mooi in de hoogte. Alles wijst op innesteling. Dan maar toch terug met utrogestan begonnen op eigen initiatief (wel met tampon erbij, ik vind die terugvloeing verschrikkelijk vies). Nu D23. Superspannend .. Dond testen .. You never know. :D
Oke, utrogestan ken ik niet 🙈 en en bijwerkingen dus ook niet 😬. Hoe voel je je nu? Spannend hoor!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten