AMH laag

Plaats reactie
Puck1212
Berichten: 49
Lid geworden op: 9 februari 2018, 17:36

Re: AMH laag

Bericht door Puck1212 » 16 mei 2018, 11:36

Ik ben me ook bewust van het geluk van mijn zwangerschap. In 3 pogingen. Sorry... het moet voor jullie ook wel heel vervelend zijn om te lezen misschien. Al zolang proberen en dat het dan nog steeds niet mag lukken lijkt me verschrikkelijk. Misschien kan ik beter van dit forum af? Ik gun het jullie allemaal enorm en hoop echt van harte dat het mag lukken allemaal.

Liefs en een knuffel van mij.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 16 mei 2018, 13:10

Puck1212 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik ben me ook bewust van het geluk van mijn zwangerschap. In 3 pogingen. Sorry... het moet voor jullie ook wel heel vervelend zijn om te lezen misschien. Al zolang proberen en dat het dan nog steeds niet mag lukken lijkt me verschrikkelijk. Misschien kan ik beter van dit forum af? Ik gun het jullie allemaal enorm en hoop echt van harte dat het mag lukken allemaal.

Liefs en een knuffel van mij.
Jij moet je niet schuldig voelen over je geluk, het is je van harte gegund, maar inderdaad zouden sommigen van ons die al zooooo lang bezig zijn ook graag eens dat geluk voelen. Moesten we die zekerheid hebben dat het komt en wij gewoon wat langer geduld moeten hebben dan zou ik dat helemaal niet erg vinden maar die zekerheid is er niet, ik begin mij er stilaan op voor te bereiden dat het voor mij een onvervulde wens zal blijven ....

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: AMH laag

Bericht door MomSoon » 17 mei 2018, 1:57

Dat was zeker niet negatief bedoeld ofzo hoor Puck. Ik vind het juist enorm tof voor jullie! Wij hebben ook meer dan geluk gehad bij ons dochtertje hoor. Omdat het zo snel ging bij haar, is het nu ergens een levensles dat het allemaal niet zo evident is.
Irisbloem :( *knuffel*
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: AMH laag

Bericht door MomSoon » 17 mei 2018, 9:04

Confused. Telkens gaat mijn temp stilletjes naar beneden 2-3 dagen voor NOD. Om dan de dieperiek in te duiken dag van NOD. 2 dagen op rij daling gehad dus ook gestopt met utrogestan eergisteren savonds. Deze morgen wat buikkrampen en temperatuurstijging. Hoger dan hoogste punt in mijn cyclus. Weet niet zo goed wat ik er moet van denken. Heb dat nog nooit gehad. Indien morgen (dag NOD) nog steeds hoog, toch eens testen. (Wat maakt nen mens hem toch zelf iets wijs hé).. :roll:
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 17 mei 2018, 12:18

MomSoon schreef:
1 januari 1970, 1:00
Confused. Telkens gaat mijn temp stilletjes naar beneden 2-3 dagen voor NOD. Om dan de dieperiek in te duiken dag van NOD. 2 dagen op rij daling gehad dus ook gestopt met utrogestan eergisteren savonds. Deze morgen wat buikkrampen en temperatuurstijging. Hoger dan hoogste punt in mijn cyclus. Weet niet zo goed wat ik er moet van denken. Heb dat nog nooit gehad. Indien morgen (dag NOD) nog steeds hoog, toch eens testen. (Wat maakt nen mens hem toch zelf iets wijs hé).. :roll:
Van temperaturen ken ik niets, nooit gedaan, maar was het verstandig plots met je utrogestan te stoppen alvorens zeker te weten dat het niet gelukt is? want nu gaan je hormonen echt een plotse verandering maken he

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: AMH laag

Bericht door MomSoon » 17 mei 2018, 12:42

irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
MomSoon schreef:
1 januari 1970, 1:00
Confused. Telkens gaat mijn temp stilletjes naar beneden 2-3 dagen voor NOD. Om dan de dieperiek in te duiken dag van NOD. 2 dagen op rij daling gehad dus ook gestopt met utrogestan eergisteren savonds. Deze morgen wat buikkrampen en temperatuurstijging. Hoger dan hoogste punt in mijn cyclus. Weet niet zo goed wat ik er moet van denken. Heb dat nog nooit gehad. Indien morgen (dag NOD) nog steeds hoog, toch eens testen. (Wat maakt nen mens hem toch zelf iets wijs hé).. :roll:
Van temperaturen ken ik niets, nooit gedaan, maar was het verstandig plots met je utrogestan te stoppen alvorens zeker te weten dat het niet gelukt is? want nu gaan je hormonen echt een plotse verandering maken he
Mss niet 8) maar was er echt van overtuigd dat het negatief was aangezien utrogestan artificieel uw temp hoog houdt en zelfs met utrogestan mijn temp aan het dalen was. Komt erbij dat ik dat echt een smerig gedoe vind. Ik krijg heel veel jeuk, pijn en brandend gevoel van die utrogestan. Was vorige cyclus ook zo, en nu net hetzelfde. Ondanks vnl gebruik van tampon nu. dus van terugloop kan het bijna niet geweest zijn. Kben er blijkbaar niet zo goed mee, kvraag ook aan gyn bij volgende IUI om iets anders te mogen nemen (of niets natuurlijk). Ik moest dat nemen omdat ik met Clomid stimulatie te dun baarmoederslijmvlies had. In natuurlijke cyclus ga ik ervan uit dan mijn baarmoederslijmvlies wel voldoende is, dus eigenlijk niet echt utrogestan nodig dan? Enfin, kwou het toch een kans geven.
Dus hopelijk in nieuwe cyclus voor IUI andere stimulatie medicatie dat mijn baarmoederslijmvlies niet aantast, en dan geen utrogestan meer nodig.
Alé, hopelijk gewoon een positieve test in handen morgen :)
Ik ga ook enkel test doen morgen als temp hoog gebleven is. Als hij morgen plots terug een stuk lager is dan weet ik dat mijn menstruaties eraan komen.. die testen kosten op zich ook al genoeg é
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 17 mei 2018, 16:02

MomSoon schreef:
1 januari 1970, 1:00
irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
MomSoon schreef:
1 januari 1970, 1:00
Confused. Telkens gaat mijn temp stilletjes naar beneden 2-3 dagen voor NOD. Om dan de dieperiek in te duiken dag van NOD. 2 dagen op rij daling gehad dus ook gestopt met utrogestan eergisteren savonds. Deze morgen wat buikkrampen en temperatuurstijging. Hoger dan hoogste punt in mijn cyclus. Weet niet zo goed wat ik er moet van denken. Heb dat nog nooit gehad. Indien morgen (dag NOD) nog steeds hoog, toch eens testen. (Wat maakt nen mens hem toch zelf iets wijs hé).. :roll:
Van temperaturen ken ik niets, nooit gedaan, maar was het verstandig plots met je utrogestan te stoppen alvorens zeker te weten dat het niet gelukt is? want nu gaan je hormonen echt een plotse verandering maken he
Mss niet 8) maar was er echt van overtuigd dat het negatief was aangezien utrogestan artificieel uw temp hoog houdt en zelfs met utrogestan mijn temp aan het dalen was. Komt erbij dat ik dat echt een smerig gedoe vind. Ik krijg heel veel jeuk, pijn en brandend gevoel van die utrogestan. Was vorige cyclus ook zo, en nu net hetzelfde. Ondanks vnl gebruik van tampon nu. dus van terugloop kan het bijna niet geweest zijn. Kben er blijkbaar niet zo goed mee, kvraag ook aan gyn bij volgende IUI om iets anders te mogen nemen (of niets natuurlijk). Ik moest dat nemen omdat ik met Clomid stimulatie te dun baarmoederslijmvlies had. In natuurlijke cyclus ga ik ervan uit dan mijn baarmoederslijmvlies wel voldoende is, dus eigenlijk niet echt utrogestan nodig dan? Enfin, kwou het toch een kans geven.
Dus hopelijk in nieuwe cyclus voor IUI andere stimulatie medicatie dat mijn baarmoederslijmvlies niet aantast, en dan geen utrogestan meer nodig.
Alé, hopelijk gewoon een positieve test in handen morgen :)
Ik ga ook enkel test doen morgen als temp hoog gebleven is. Als hij morgen plots terug een stuk lager is dan weet ik dat mijn menstruaties eraan komen.. die testen kosten op zich ook al genoeg é
Ik zit nu volledig in kunstmatige cyclus omdat mijn natuurlijke niet standvastig genoeg is om tp te doen dus ik moet wel medicatie nemen. Vraag naar crinone ipv utrogestan. Van utrogestan had ik net hetzelfde als jij, de eerste keren viel het mee maar na enkele keren kreeg ik ook veel jeuk en branderigheid, ik denk dat het van dat omhulsel komt. Crinone zit in een plastieken omhulsel dat je inbrengt als een tampon en je knijpt dan het product eruit, wel terugvloei maar geen plakkerige capsule. Tevens moet je dit maar 1 keer per dag doen ipv 3 keer. Nadeel is wel dat het duur is want het wordt niet terugbetaald door de ziekenkas. Een doos van 15 stuks kost 50€. Ik hoop echter dat je ze niet nodig zal hebben en het positief zal zijn!
Ik hoor van veel mensen dat hun baarmoederslijmvlies te dun is door de clomid. Daar had ik geen probleem mee integendeel, de tweede keer was ik een cyclus begonnen met een zware buikgriep waardoor ik niet direct respons kreeg maar ik kon niet langer nemen om alsnog follikels te laten groeien omdat mijn baarmoederslijmvlies al te dik was. Ik heb het wel maar enkele keren gebruikt want ik kreeg er cystes van. Heb dan IUI gedaan in natuurlijke cyclus tot mijn FSH plots eens 100 stond, dus totaal niet meer betrouwbaar :(

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: AMH laag

Bericht door MomSoon » 17 mei 2018, 18:12

Hoe verschillend onze lichamen toch allemaal zijn hè. En dan moeten die dokters maar perfect weten wat ze met ons moeten aanvangen!? :)
Een FSH van 100 klinkt helemaal niet goed. Maar dat kunnen ze nu onder controle houden in kunstmatige cyclus?
Wanneer heb jij terugplaatsing? Ik duim echt keihard mee dat het jou, na zo’n lange weg, toch nog mag lukken!
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

Puck1212
Berichten: 49
Lid geworden op: 9 februari 2018, 17:36

Re: AMH laag

Bericht door Puck1212 » 18 mei 2018, 15:15

irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Puck1212 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik ben me ook bewust van het geluk van mijn zwangerschap. In 3 pogingen. Sorry... het moet voor jullie ook wel heel vervelend zijn om te lezen misschien. Al zolang proberen en dat het dan nog steeds niet mag lukken lijkt me verschrikkelijk. Misschien kan ik beter van dit forum af? Ik gun het jullie allemaal enorm en hoop echt van harte dat het mag lukken allemaal.

Liefs en een knuffel van mij.
Jij moet je niet schuldig voelen over je geluk, het is je van harte gegund, maar inderdaad zouden sommigen van ons die al zooooo lang bezig zijn ook graag eens dat geluk voelen. Moesten we die zekerheid hebben dat het komt en wij gewoon wat langer geduld moeten hebben dan zou ik dat helemaal niet erg vinden maar die zekerheid is er niet, ik begin mij er stilaan op voor te bereiden dat het voor mij een onvervulde wens zal blijven ....
Oke, ik vind het alleen zo verschrikkelijk voor je dat het allemaal zo enorm tegenzit. Ik gun het je van harte ook.
Die zekerheid zou wat dat betreft inderdaad wel heel fijn zijn. Als je al zo lang probeert.
Dikke knuffel vanaf hier!

Puck1212
Berichten: 49
Lid geworden op: 9 februari 2018, 17:36

Re: AMH laag

Bericht door Puck1212 » 18 mei 2018, 15:18

MomSoon schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dat was zeker niet negatief bedoeld ofzo hoor Puck. Ik vind het juist enorm tof voor jullie! Wij hebben ook meer dan geluk gehad bij ons dochtertje hoor. Omdat het zo snel ging bij haar, is het nu ergens een levensles dat het allemaal niet zo evident is.
Irisbloem :( *knuffel*
Nee , dat weet ik... het is ook mijn eigen gevoeligheid denk ik. Ben wat labiel zo nu en dan.
Ik duim voor jullie beide!

Hoe gaat het nu met je? heb je al een test gedaan??

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: AMH laag

Bericht door MomSoon » 18 mei 2018, 23:48

Niet getest. Deze ochtend keldering van de temp, dan weetk al genoeg. Dus hopelijk morgenochtend ongesteld. Maandag VM (jawel op feestdag) afspraak om aanpak volgende IUI te bespreken. Spannend :-) We starten terug met veel goeie moed hoor.. Ik ga wel al mijn vragen noteren want eens ter plaatse vergeet ik de helft te vragen anders.
Puck : aftellen naar die echo ze. Laat zeker iets weten hé. Hoe voel je je?
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

Puck1212
Berichten: 49
Lid geworden op: 9 februari 2018, 17:36

Re: AMH laag

Bericht door Puck1212 » 19 mei 2018, 12:03

MomSoon schreef:
1 januari 1970, 1:00
Niet getest. Deze ochtend keldering van de temp, dan weetk al genoeg. Dus hopelijk morgenochtend ongesteld. Maandag VM (jawel op feestdag) afspraak om aanpak volgende IUI te bespreken. Spannend :-) We starten terug met veel goeie moed hoor.. Ik ga wel al mijn vragen noteren want eens ter plaatse vergeet ik de helft te vragen anders.
Puck : aftellen naar die echo ze. Laat zeker iets weten hé. Hoe voel je je?
Balen! Vol goede moed .. Op naar de volgende poging 💪🏽

Ik voel me goed. Nog 3 dagen en dan de echo. Tuurlijk laat ik dat weten als jullie dat leuk vinden 🙈.
Straks eerst even een paar dagen uitwaaien.
Gelukkig nog niet echt misselijk. Alleen best wel moe steeds. Maar dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg hihi. Vandaag alweer 6 weken en 5 dagen zwanger.

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: AMH laag

Bericht door MomSoon » 21 mei 2018, 23:04

Deze ochtend afspraak gehad in Gent. Inwendige echo zag er goed uit. Andere medicatie : clomid werkt mijn baarmoederslijmvlies tegen. Dus deze avond eerste spuit menopur gezet. Gelukkig speelt mijn man een goeie verpleger :-) Volgende maandag opvolg echo.. Spannend. En veel zin in deze poging.
Hoe ist met jou irisbloem? Veel succes op echo Puck!
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

Puck1212
Berichten: 49
Lid geworden op: 9 februari 2018, 17:36

Re: AMH laag

Bericht door Puck1212 » 22 mei 2018, 9:32

MomSoon schreef:
1 januari 1970, 1:00
Deze ochtend afspraak gehad in Gent. Inwendige echo zag er goed uit. Andere medicatie : clomid werkt mijn baarmoederslijmvlies tegen. Dus deze avond eerste spuit menopur gezet. Gelukkig speelt mijn man een goeie verpleger :-) Volgende maandag opvolg echo.. Spannend. En veel zin in deze poging.
Hoe ist met jou irisbloem? Veel succes op echo Puck!
Dat klinkt heel positief 😀 wat bedoel je met opvolg echo? Kijken wat je lichaam gedaan heeft met de medicijnen?

Dank je wel.. ik vind het echt heel spannend. Nog 4 uurtjes geduld hebben en hopelijk kunnen we dan het hartje zien/horen 😍 💖💙 ben zo nieuwsgierig. Hopelijk is het allemaal goed...

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: AMH laag

Bericht door MomSoon » 22 mei 2018, 12:19

Puck1212 schreef:
1 januari 1970, 1:00
MomSoon schreef:
1 januari 1970, 1:00
Deze ochtend afspraak gehad in Gent. Inwendige echo zag er goed uit. Andere medicatie : clomid werkt mijn baarmoederslijmvlies tegen. Dus deze avond eerste spuit menopur gezet. Gelukkig speelt mijn man een goeie verpleger :-) Volgende maandag opvolg echo.. Spannend. En veel zin in deze poging.
Hoe ist met jou irisbloem? Veel succes op echo Puck!
Dat klinkt heel positief 😀 wat bedoel je met opvolg echo? Kijken wat je lichaam gedaan heeft met de medicijnen?

Dank je wel.. ik vind het echt heel spannend. Nog 4 uurtjes geduld hebben en hopelijk kunnen we dan het hartje zien/horen 😍 💖💙 ben zo nieuwsgierig. Hopelijk is het allemaal goed...
Ja, om effect van medicatie op te volgen. Ik heb nogal een vroege eisprong met stimulatie (vorige cyclus op D10), dus nu op D8 al op controle om zeker eisprong niet te missen.

Oh super spannend zeg! Ik duim keihard mee dat alles perfect inorde is bij de echo. En dan kun je eindelijk een beetje gaan wennen aan het idee dat je echt zwanger bent :D
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten