AMH laag

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: AMH laag

Bericht door MomSoon » 8 juni 2018, 23:43

Thog zo spannend zeg, zeker als je zoveel voelt.. Nog eventjes. Vandaag hier d10 na IUI, licht roze afzetting = innesteling? Ik heb precies altijd goeie cyclus, mooie follikel en rond d10 na eisprong licht bruin/roze vegen. Het is precies daarna dat het misloopt. Zou dat kunnen zijn door die lage amh = slechte kwaliteit ei, waardoor innesteling niet goed genoeg gebeurt of na innesteling afsterft?
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 9 juni 2018, 12:17

MomSoon schreef:
1 januari 1970, 1:00
Thog zo spannend zeg, zeker als je zoveel voelt.. Nog eventjes. Vandaag hier d10 na IUI, licht roze afzetting = innesteling? Ik heb precies altijd goeie cyclus, mooie follikel en rond d10 na eisprong licht bruin/roze vegen. Het is precies daarna dat het misloopt. Zou dat kunnen zijn door die lage amh = slechte kwaliteit ei, waardoor innesteling niet goed genoeg gebeurt of na innesteling afsterft?
Het kan inderdaad daardoor zijn dat de celdeling niet goed gaat. Ik weet zeker dat ik bij mijn 7 inseminatie's diverse keren een bevruchting had. Maar door de kwaliteit van mijn eicellen in combinatie met mijn leeftijd heb ik maar 5 procent kans dat het goed loopt. Nu heb ik een meer realistische kans maar nog geen zekerheid want mijn leeftijd is er en ook al is mijn baarmoederslijmvlies altijd perfect en staan mijn hormoonwaarden goed toch is het ook nog een kwestie van geluk.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 13 juni 2018, 17:43

Deze morgen weer negatief nieuws gekregen, 5de poging ook mislukt Er is nog een cryo waar ik nu voor ga gaan ALS het goed ontdooit want het vorige was ook niet goed ontdooit dus ik reken er niet al teveel op. Daarna gaat de dokter in verlof en neem ik ook een kleine pauze van een maand tot anderhalve maand. Zal eens deugd doen even zonder pillen, spuiten, echo's en bloedafnames.

Hoe gaat het bij jullie?

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: AMH laag

Bericht door MomSoon » 13 juni 2018, 23:07

Oh Irisbloem.. Ik had het je zo gegund! *knuffel* Hier, zoals gedacht , negatief getest na 2e IUI. Nog 1 IUI poging voor ons verlof. Indien negatief, IVF opstart in Jette in aug. Afspraak is al gemaakt, zodat we onmiddellijk kunnen starten. Hier geen hoop meer op 3e IUI. Ik denk dat de belangrijkste factor mijn slechte kwaliteit v eicellen is, telkens precies innesteling en dan loopt het fout. Ik heb hoop dat ze met IVF toch een beter zicht krijgen op wat mijn goeie eitjes/embryo's zijn. Enfin, we zien wel. Ik heb mijn metekindje van 5 weken oud eens extra geknuffeld vandaag. Maakt veel goed :-)
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 14 juni 2018, 13:03

MomSoon schreef:
1 januari 1970, 1:00
Oh Irisbloem.. Ik had het je zo gegund! *knuffel* Hier, zoals gedacht , negatief getest na 2e IUI. Nog 1 IUI poging voor ons verlof. Indien negatief, IVF opstart in Jette in aug. Afspraak is al gemaakt, zodat we onmiddellijk kunnen starten. Hier geen hoop meer op 3e IUI. Ik denk dat de belangrijkste factor mijn slechte kwaliteit v eicellen is, telkens precies innesteling en dan loopt het fout. Ik heb hoop dat ze met IVF toch een beter zicht krijgen op wat mijn goeie eitjes/embryo's zijn. Enfin, we zien wel. Ik heb mijn metekindje van 5 weken oud eens extra geknuffeld vandaag. Maakt veel goed :-)
Ik dacht dat ook dat alles aan mijn eicelkwaliteit lag vandaar ECD maar het schijnt ook niet te lukken ondanks telkens perfect baarmoederslijmvlies en goede hormoonwaarden. Jij hebt geluk dat ze nog een stimulatie willen/kunnen doen bij jou. Mijn AMH waarde is dacht ik een heel stuk lager dan de jouwe nl 0,142 en dat was anderhalf jaar geleden. Intussen heb ik al eens FSH van 100 gehad en daardoor zien ze een stimulatie bij mij helemaal niet meer zitten. En als ik zo lees wat vele jongere vrouwen met een normaal AMH soms maar uit een stimulatie halen van resultaat geloof ik wel dat het bij mij veel tijd en energie zou kosten voor zero kans op een resultaat dat mij een goede kans zou opleveren.

Puck1212
Berichten: 49
Lid geworden op: 9 februari 2018, 17:36

Re: AMH laag

Bericht door Puck1212 » 15 juni 2018, 16:05

Hey allemaal,

Hier even een update. Inmiddels alweer 2 echo's verder. Vorige week is het hartje gestopt (althans toen was er al geen hartactie meer) en afgelopen woensdag hebben ze een controle check gedaan. Inmiddels is er nog geen miskraam op gang gekomen en zijn we ons aan het voorbereiden om de natuur een handje te helpen. Dit wilde ik alleen zo graag zo lang mogelijk uitstellen. Maar ja... inmiddels ben ik alweer dik 10,5 week zwanger en zou het met 7 weken gestopt zijn. Best wel een lange periode ertussen. Na het weekend gaan we de definitieve knoop doorhakken :-(

Ik lees bij jullie ook geen positieve verhalen helaas. Jakkes meiden, wat kan het ook allemaal zo pittig zijn :-(.

Liefs en een knuffel voor jullie!

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 18 juni 2018, 14:32

Puck1212 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hey allemaal,

Hier even een update. Inmiddels alweer 2 echo's verder. Vorige week is het hartje gestopt (althans toen was er al geen hartactie meer) en afgelopen woensdag hebben ze een controle check gedaan. Inmiddels is er nog geen miskraam op gang gekomen en zijn we ons aan het voorbereiden om de natuur een handje te helpen. Dit wilde ik alleen zo graag zo lang mogelijk uitstellen. Maar ja... inmiddels ben ik alweer dik 10,5 week zwanger en zou het met 7 weken gestopt zijn. Best wel een lange periode ertussen. Na het weekend gaan we de definitieve knoop doorhakken :-(

Ik lees bij jullie ook geen positieve verhalen helaas. Jakkes meiden, wat kan het ook allemaal zo pittig zijn :-(.

Liefs en een knuffel voor jullie!
O nee ik had gehoopt hier positief nieuws te lezen, het leek er toch op dat het goed zou komen. Dit moet echt verschrikkelijk zijn :(

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 12 juli 2018, 12:48

Hoe gaat het met jullie? Hier 6de IVF poging ook mislukt, nu even een kleine pauze, mijn dokter gaat nu toch in vakantie en wanneer hij terug is ben ik met vakantie. Het zal eens deugd doen, geen medicatie, geen stress voor echo's en bloedafnames. Hopelijk bij jullie beter nieuws ...

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: AMH laag

Bericht door MomSoon » 13 juli 2018, 0:11

Onee Irisbloem :( zooo jammer terug! Een rustpauze kan idd eens goed doen, maar toch he. We honen gelijk op en ik mocht vandaag ook al testen, maar nog een dagje uitstellen hier. Morgen D-day dus, al voel ik aan alles dat het wel weer negatief is. We zullen zien.. Knuffel
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: AMH laag

Bericht door MomSoon » 13 juli 2018, 9:50

Zoals gedacht dus , negatief. Had het wel gedacht maar niet gehoopt. Niet veel zin om IVF te starten.. Het zij zo .. Tips, trics om nr IVF toe te leven?
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 15 juli 2018, 22:27

We moeten een hele weg afleggen om onze wens in vervulling te zien gaan he, en het is daarbij vaak door de zure appel heen bijten.

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: AMH laag

Bericht door Sterrie » 17 juli 2018, 11:12

Oh, zo stom om te lezen dat het voor jullie beide weer negatief was :(

Irisbloem, hopelijk kan je wat genieten van de rustpauze en je batterijen weer opladen om na je vakantie opnieuw te starten. Gaan ze misschien extra onderzoeken doen om te zien waarom er telkens geen innesteling is? Kan een scratching misschien iets helpen?

MomSoon, ik hoop dat je met IVF wel succes zal hebben8 De slaagkansen liggen sowieso al hoger dan bij IUI he. En dan hebben ze alvast een zicht op de eerste stap; de bevruchting. Mja, tips geven is nogal moeilijk denk ik, iedereen zal op haar eigen manier wel omgaan met zo'n IVF-behandeling... Ik probeerde vooral ook nog leuke dingen te doen naast de behandeling en verder ook wel wat te sporten en gezond te eten, omtoch het gevoel te hebben om iets van controle te hebben.

Ik duim voor jullie, hou me op de hoogte!
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

ValentineR
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 juli 2018, 18:14

lage AMH tijd dringt voor tweede kind

Bericht door ValentineR » 17 juli 2018, 19:51

Hallo lotgenoten,

Ik ben een vrouw van 29 jaar en zijn in maart ouders geworden van ons flink zoontje!
Dit na 4 ISCI pogingen en 1 IVF.
Bij de eerste IVF was het meteen gelukt.
Ondanks mijn lage AMH (0,41).
Nu heb ik een enorme drang om voor een tweede kindje te gaan. En dit meteen...
Ons zoontje is nu 4 maanden en ik vroeg onlangs aan mijn gyneocoloog haar mening over een tweede kindje en ze zei me (wat ik verwachtte te horen) dat het niet verstandig zou zijn om jaren te wachten... Maar er vrijwel meteen weer voor gaan met behandelingen.
Eén groot gevoelig issue... mijn man wilt bij 1 kindje blijven. Maar ik zit met zoo een sterk moedergevoel dat ik zo graag voor een tweede zou gaan. Het maakt dit nóg zo gevoelig dat als we voor een volgende zwangerschap zouden gaan dit ook vrij snel moet gebeuren aangezien de tijd alleen maar dringt.
Nu kaart ik het onderwerp hier thuis vaak aan tegen mijn man dat het heel gevoelig ligt bij me de tweede moederschapswens maar ik heb het gevoel dat hoe meer ik erover praat ik verder van huis raak.
Ik zou het meteen opnieuw doen de nodige behandelingen... het is het zo hard waard geweest.
Mocht ik kunnen zeggen dat mijn man nog jaren de tijd heeft om zich te bedenken dan zou dit het veel gemakkelijker maken, maar ik zit ergens met die tijdsdruk.
Het is psychologisch voor mij hard om te moeten geloven dat ik als jonge vrouw niet meer zwanger zou kunnen worden als mijn man er niet in wil meegaan.
En eicellen invriezen kost immens veel geld.
De kansen in het leven zijn zo oneerlijk verdeeld :s
Ik schreef al mijn gevoelens en gedachten al eens neer op papier over wat ik allemaal positief vind aan 2 kindjes om over een aantal weken eens aan mijn man te laten lezen. Ik probeer het onderwerp nu even te laten rusten.
Wie me raad kan geven, ik hoor het heel graag...

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: lage AMH tijd dringt voor tweede kind

Bericht door irisbloem » 17 juli 2018, 23:38

ValentineR schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo lotgenoten,

Ik ben een vrouw van 29 jaar en zijn in maart ouders geworden van ons flink zoontje!
Dit na 4 ISCI pogingen en 1 IVF.
Bij de eerste IVF was het meteen gelukt.
Ondanks mijn lage AMH (0,41).
Nu heb ik een enorme drang om voor een tweede kindje te gaan. En dit meteen...
Ons zoontje is nu 4 maanden en ik vroeg onlangs aan mijn gyneocoloog haar mening over een tweede kindje en ze zei me (wat ik verwachtte te horen) dat het niet verstandig zou zijn om jaren te wachten... Maar er vrijwel meteen weer voor gaan met behandelingen.
Eén groot gevoelig issue... mijn man wilt bij 1 kindje blijven. Maar ik zit met zoo een sterk moedergevoel dat ik zo graag voor een tweede zou gaan. Het maakt dit nóg zo gevoelig dat als we voor een volgende zwangerschap zouden gaan dit ook vrij snel moet gebeuren aangezien de tijd alleen maar dringt.
Nu kaart ik het onderwerp hier thuis vaak aan tegen mijn man dat het heel gevoelig ligt bij me de tweede moederschapswens maar ik heb het gevoel dat hoe meer ik erover praat ik verder van huis raak.
Ik zou het meteen opnieuw doen de nodige behandelingen... het is het zo hard waard geweest.
Mocht ik kunnen zeggen dat mijn man nog jaren de tijd heeft om zich te bedenken dan zou dit het veel gemakkelijker maken, maar ik zit ergens met die tijdsdruk.
Het is psychologisch voor mij hard om te moeten geloven dat ik als jonge vrouw niet meer zwanger zou kunnen worden als mijn man er niet in wil meegaan.
En eicellen invriezen kost immens veel geld.
De kansen in het leven zijn zo oneerlijk verdeeld :s
Ik schreef al mijn gevoelens en gedachten al eens neer op papier over wat ik allemaal positief vind aan 2 kindjes om over een aantal weken eens aan mijn man te laten lezen. Ik probeer het onderwerp nu even te laten rusten.
Wie me raad kan geven, ik hoor het heel graag...
Ik wou al veel eerder aan kinderen beginnen dan mijn man, hij was er nog niet klaar voor, en ik had altijd keurig mijn maandstonden, geen specifieke klachten en stond er dus niet bij stil dat het wel eens niet zou kunnen lukken op latere leeftijd. Ik heb mijn man nooit willen forceren en toen hij er klaar voor was bleek dat ik een zeer lage AMH heb en mijn kansen beperkt zijn. Mijn man had er ook niet bij stil gestaan en heeft daar nu wel spijt van. Jullie hebben natuurlijk al een kind dus de situatie ligt anders. Probeer uit te zoeken of hij er zeker geen meer wil of het eerder wil uitstellen. Misschien vindt hij dat jullie eerst de tijd moeten krijgen om samen van jullie baby te genieten en hem de nodige aandacht te kunnen geven alvorens weer het stressparcours van behandelingen te bewandelen. En jij moet jezelf ook de vraag stellen of jij er lichamelijk en mentaal ook alweer klaar voor bent. Ik begrijp jouw haast als geen ander maar probeer te genieten van wat je al hebt en bespreek met je gynaecoloog hoe snel jouw kansen dalen.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 17 juli 2018, 23:46

Sterrie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Oh, zo stom om te lezen dat het voor jullie beide weer negatief was :(

Irisbloem, hopelijk kan je wat genieten van de rustpauze en je batterijen weer opladen om na je vakantie opnieuw te starten. Gaan ze misschien extra onderzoeken doen om te zien waarom er telkens geen innesteling is? Kan een scratching misschien iets helpen?

MomSoon, ik hoop dat je met IVF wel succes zal hebben8 De slaagkansen liggen sowieso al hoger dan bij IUI he. En dan hebben ze alvast een zicht op de eerste stap; de bevruchting. Mja, tips geven is nogal moeilijk denk ik, iedereen zal op haar eigen manier wel omgaan met zo'n IVF-behandeling... Ik probeerde vooral ook nog leuke dingen te doen naast de behandeling en verder ook wel wat te sporten en gezond te eten, omtoch het gevoel te hebben om iets van controle te hebben.

Ik duim voor jullie, hou me op de hoogte!
Nee geen extra onderzoeken, de dokter blijft optimistisch, maar ik heb nog maar 1 terugbetaalde poging over … Mijn baarmoederslijmvlies is altijd perfect, mijn hormoonwaarden bieden goede slaagkansen en toch … soms denk ik dat het komt omdat ik zo'n druk leven heb, de stress, of dat mijn lichaam de vreemde cellen niet wil aanvaarden. Het is wel een grote teleurstelling, ik dacht dat het met jongere eicellen zou lukken maar nu twijfel ik, misschien moet ik toch geloven in mijn eigen lichaam hoe gering de kansen ook zijn. Ik laat daarom nu nog eens mijn AMH waarde onderzoeken, ik wil weten hoeveel ze gedaald is. Mijn kansen waren al maar heel klein maar niet onbestaande, ik wil weten of dit nog zo is of helemaal niet zodat ik weet welke stappen ik verder moet zetten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast