AMH laag

Plaats reactie
ValentineR
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 juli 2018, 18:14

Re: lage AMH tijd dringt voor tweede kind

Bericht door ValentineR » 22 juli 2018, 21:41

irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
ValentineR schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo lotgenoten,

Ik ben een vrouw van 29 jaar en zijn in maart ouders geworden van ons flink zoontje!
Dit na 4 ISCI pogingen en 1 IVF.
Bij de eerste IVF was het meteen gelukt.
Ondanks mijn lage AMH (0,41).
Nu heb ik een enorme drang om voor een tweede kindje te gaan. En dit meteen...
Ons zoontje is nu 4 maanden en ik vroeg onlangs aan mijn gyneocoloog haar mening over een tweede kindje en ze zei me (wat ik verwachtte te horen) dat het niet verstandig zou zijn om jaren te wachten... Maar er vrijwel meteen weer voor gaan met behandelingen.
Eén groot gevoelig issue... mijn man wilt bij 1 kindje blijven. Maar ik zit met zoo een sterk moedergevoel dat ik zo graag voor een tweede zou gaan. Het maakt dit nóg zo gevoelig dat als we voor een volgende zwangerschap zouden gaan dit ook vrij snel moet gebeuren aangezien de tijd alleen maar dringt.
Nu kaart ik het onderwerp hier thuis vaak aan tegen mijn man dat het heel gevoelig ligt bij me de tweede moederschapswens maar ik heb het gevoel dat hoe meer ik erover praat ik verder van huis raak.
Ik zou het meteen opnieuw doen de nodige behandelingen... het is het zo hard waard geweest.
Mocht ik kunnen zeggen dat mijn man nog jaren de tijd heeft om zich te bedenken dan zou dit het veel gemakkelijker maken, maar ik zit ergens met die tijdsdruk.
Het is psychologisch voor mij hard om te moeten geloven dat ik als jonge vrouw niet meer zwanger zou kunnen worden als mijn man er niet in wil meegaan.
En eicellen invriezen kost immens veel geld.
De kansen in het leven zijn zo oneerlijk verdeeld :s
Ik schreef al mijn gevoelens en gedachten al eens neer op papier over wat ik allemaal positief vind aan 2 kindjes om over een aantal weken eens aan mijn man te laten lezen. Ik probeer het onderwerp nu even te laten rusten.
Wie me raad kan geven, ik hoor het heel graag...
Ik wou al veel eerder aan kinderen beginnen dan mijn man, hij was er nog niet klaar voor, en ik had altijd keurig mijn maandstonden, geen specifieke klachten en stond er dus niet bij stil dat het wel eens niet zou kunnen lukken op latere leeftijd. Ik heb mijn man nooit willen forceren en toen hij er klaar voor was bleek dat ik een zeer lage AMH heb en mijn kansen beperkt zijn. Mijn man had er ook niet bij stil gestaan en heeft daar nu wel spijt van. Jullie hebben natuurlijk al een kind dus de situatie ligt anders. Probeer uit te zoeken of hij er zeker geen meer wil of het eerder wil uitstellen. Misschien vindt hij dat jullie eerst de tijd moeten krijgen om samen van jullie baby te genieten en hem de nodige aandacht te kunnen geven alvorens weer het stressparcours van behandelingen te bewandelen. En jij moet jezelf ook de vraag stellen of jij er lichamelijk en mentaal ook alweer klaar voor bent. Ik begrijp jouw haast als geen ander maar probeer te genieten van wat je al hebt en bespreek met je gynaecoloog hoe snel jouw kansen dalen.
Bedankt voor jouw reactie... Het is fijn om er met andere mensen over te kunnen praten.

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: AMH laag

Bericht door Sterrie » 25 september 2018, 9:39

Even een berichtje voor MomSoon, want ik zag je bericht in het zwanger forum: proficiat met je zwangerschap! Wat een goed nieuws dat de eerste ivf meteen gelukt is en dat je zelfs cryo's hebt :) Ik duim voor een goede zwangerschap en schattig baby'tje over enkele maanden!

Hoe is het met de anderen hier?

Groetjes,
Sterrie
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: AMH laag

Bericht door MomSoon » 28 september 2018, 15:22

Sterrie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Even een berichtje voor MomSoon, want ik zag je bericht in het zwanger forum: proficiat met je zwangerschap! Wat een goed nieuws dat de eerste ivf meteen gelukt is en dat je zelfs cryo's hebt :) Ik duim voor een goede zwangerschap en schattig baby'tje over enkele maanden!

Hoe is het met de anderen hier?

Groetjes,
Sterrie
Dank je :-) We zijn superblij. Ook al voel ik mij alles behalve prima, wil ik alvast niet te veel klagen :D
Met lage amh toch prima zwanger geraakt (voorlopig). Geen idee wat ervoor fout liep, maar ICSI is dus onze redding geweest
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

Lus
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 april 2019, 15:16

Re: AMH laag

Bericht door Lus » 2 april 2019, 15:20

Dag iedereen.

Vandaag was ik bij mijn gynekoloog voor de uitslag van mijn bloed. Het schijnt dat ik te lage AMH heb (0.10).
Ik ben echt teleurgesteld, want ze zei dat ik heel weinig kans heb om zwarger te worden.
Kan iemand mij verder helpen ? Bij wie zijn jullie geweest en hoe is het uiteindelijk verlopen?

Alvast bedankt!

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 2 april 2019, 18:54

Lus schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag iedereen.

Vandaag was ik bij mijn gynekoloog voor de uitslag van mijn bloed. Het schijnt dat ik te lage AMH heb (0.10).
Ik ben echt teleurgesteld, want ze zei dat ik heel weinig kans heb om zwarger te worden.
Kan iemand mij verder helpen ? Bij wie zijn jullie geweest en hoe is het uiteindelijk verlopen?

Alvast bedankt!
Leeftijd en de waarde van je FSH speelt ook een rol in de behandelkeuze. Ik was 38 en had een AMH van 0,14 toen ik begon. Ik heb eerst geprobeerd met IUI alhoewel mijn kansen klein waren maar mijn cyclus en FSH waren nog goed. Ik heb 7 pogingen kunnen doen maar mijn cyclus begon raar te doen en mijn FSH was 1 keer serieus de hoogte in gegaan. Stimulatie met eigen eicellen zagen ze bij mij niet meer zitten en ik ben uiteindelijk in het traject van ECD beland. Na 7 keer ben ik even zwanger geweest maar kreeg een miskraam en nu ben ik terug gestart met de 8ste poging.

Lus
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 april 2019, 15:16

Re: AMH laag

Bericht door Lus » 2 april 2019, 21:05

Ik ben 24 mijn FSH is 22.4 wat volgens de gyneacolooh ook niet goed is.
Ik geef mijn hoop niet op, vanaf volgende week moet ik spuiten krijgen vanuit mijn buik, ik weet niet of dat gaat helpen om meer eicellen te laten groeien.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: AMH laag

Bericht door irisbloem » 2 april 2019, 23:09

Lus schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik ben 24 mijn FSH is 22.4 wat volgens de gyneacolooh ook niet goed is.
Ik geef mijn hoop niet op, vanaf volgende week moet ik spuiten krijgen vanuit mijn buik, ik weet niet of dat gaat helpen om meer eicellen te laten groeien.
Ik weet niet exact hoeveel je fsh mag staan voor een stimulatie. Op jouw leeftijd maak je wel nog een kans met eigen eicellen denk ik. Ik hoop voor jou dat het lukt.

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: AMH laag

Bericht door Sterrie » 8 april 2019, 9:01

Dag Lus,

Zo jammer dat je ook te horen hebt gekregen dat je een lage AMH hebt, zeker op zo'n jonge leeftijd.

Ik was 28 jaar toen bleek dat ik een AMH had van 0.3 en FSH rond 16 - 18. We zijn meteen met IVF gestart, ik had 3 eicellen maar gelukkig twee bevrucht en zwanger geworden van de terugplaatsing van eentje. Dus het kan wel! Ik mocht wel enkel starten met de spuitjes als mijn FSH onder de 20 stond aan het begin van de cyclus, anders moest ik een maand (of langer) overslagen. Jouw waarden zijn nog iets lager(AMH)/hoger(FSH), maar ik zou zeker toch eens proberen met IVF. Je zal waarschijnlijk weinig reactie hebben op de spuitjes, maar als de kwaliteit van je eicellen goed is, kan het nog, zeker omdat je nog zo jong bent. Maar er is dus haast bij!

Ik las dat je met spuitjes zou beginnen, dus je bent nu dan bezig met een poging? Waar ben je in behandeling?

Ik duim voor jou!
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Miratje
Berichten: 9
Lid geworden op: 7 januari 2018, 20:40

Re: AMH laag

Bericht door Miratje » 8 april 2019, 14:34

Lus schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik ben 24 mijn FSH is 22.4 wat volgens de gyneacolooh ook niet goed is.
Ik geef mijn hoop niet op, vanaf volgende week moet ik spuiten krijgen vanuit mijn buik, ik weet niet of dat gaat helpen om meer eicellen te laten groeien.
Dag lus,
Ik was ook 24 town ik hoorde van mijn Lage amh waardeen hoge fsh
En nu heb ik een dochter van 6maand.
icsi 1 negatief
Cyro mk 5weken
icsi 2 mk 6weken

Lus
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 april 2019, 15:16

Re: AMH laag

Bericht door Lus » 29 april 2019, 0:06

Sterrie schreef:
8 april 2019, 9:01
Dag Lus,

Zo jammer dat je ook te horen hebt gekregen dat je een lage AMH hebt, zeker op zo'n jonge leeftijd.

Ik was 28 jaar toen bleek dat ik een AMH had van 0.3 en FSH rond 16 - 18. We zijn meteen met IVF gestart, ik had 3 eicellen maar gelukkig twee bevrucht en zwanger geworden van de terugplaatsing van eentje. Dus het kan wel! Ik mocht wel enkel starten met de spuitjes als mijn FSH onder de 20 stond aan het begin van de cyclus, anders moest ik een maand (of langer) overslagen. Jouw waarden zijn nog iets lager(AMH)/hoger(FSH), maar ik zou zeker toch eens proberen met IVF. Je zal waarschijnlijk weinig reactie hebben op de spuitjes, maar als de kwaliteit van je eicellen goed is, kan het nog, zeker omdat je nog zo jong bent. Maar er is dus haast bij!

Ik las dat je met spuitjes zou beginnen, dus je bent nu dan bezig met een poging? Waar ben je in behandeling?

Ik duim voor jou!

Bedankt voor uw reactie!

Ik ben sinds zaterdag begonnen met Gonal F injecties.
Nu even afwachten wat de resultaat zal zijn.

Groetjes

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: AMH laag

Bericht door Sterrie » 29 april 2019, 9:53

Oh super Lus, hopelijk groeien er toch wat eitjes!
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten