Nieuwtje hier !

Plaats reactie
Ruthiejjjj
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 februari 2018, 18:51

Nieuwtje hier !

Bericht door Ruthiejjjj » 18 februari 2018, 19:03

Hey allemaal !

Ik ben Ruth, 28 zomers jong, 4jaar samen met mijn fantastische vriend.
Ik woon in België, regio Gent.
In juli 2016 besloten we samen dat "de pil" de vuilbak in mocht, whoehoewww ! Helaas na een jaar nog niet zwanger. Naar de gynaecologe gestapt, niets vreemd te zien, zaadjes van vriendlief ook dik in orde ! Toch werd er een laparoscopie gepland in september 2017. Een aantal dagen voor de operatie bleek ik plots een positieve test te hebben ! Dolblij ! Gebeld naar gynaecologe en we mochten al eens langs gaan (zou 5,5 weken zijn) helaas was er op echo helemaal niets te zien.. wat een donderslag.. hcg geprikt en was niet voldoende gestegen. Moet fout gegaan zijn bij het innestellen.. heel zwaar gehad met die miskraam maar hebben vrij snel weer doorgedaan. Januari dit jaar toch de laparoscopie gehad en hysteroscopie. Ook daarop was alles meer dan in orde.. 2 weken geleden plots weer een positieve test ! Totaal niet verwacht na die operatie ! Maar ook die blijdschap was van korte duur.. hcg maar 140 en kwam niet overeen met 5weken. Bloeding is 2dagen nadien begonnen. Miskraam nummer 2.. langs gegaan bij gynaecologe, en ze heeft voorgesteld om te starten met IUI om zo hopelijk het innestelen te kunnen "begeleiden".. 2 maart opnieuw naar gynaecologe om alles eens te bespreken..

Psychisch was de 2de miskraam echt te veel, maar de wens is nog groter voor een kleintje...

Liefs, Ruth

weblijveneringeloven
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 augustus 2017, 8:45

Re: Nieuwtje hier !

Bericht door weblijveneringeloven » 19 februari 2018, 21:44

Hey Ruth,

Ik herken je verhaal - zelf heb ik 3 vroege miskramen gehad. Ik dacht vroeger altijd dat zwanger worden en kindjes kijgen vanzelf zou gaan, maar voor best wel wat mensen is dat blijkbaar niet weg gelegd... Houd de moed erin!

Zelf zijn we een ganse testbatterij doorlopen en er is nooit iets gevonden, niet bij mij en niet bij mij man. Misschien gewoon "pech" of misschien staat de wetenschap nog niet ver genoeg om ons alle antwoorden te geven.

Wat ons hielp wat zo veel mogelijk leuke dingen plannen (uitstapjes, afspreken met vrienden, vakanties,...) en veel met elkaar blijven praten - hoewel ik soms dacht na zo veel tijd ben je er ook gewoon over uitgepraat. Zelf ben ik ook in Yin Yoga gaan volgen en heb ik geprobeerd zo gezond mogelijk te eten (cfr boek "zwanger worden en blijven").

9 IUI pogingen hebben bij ons helaas niet mogen baten, maar bij de eerste IVF poging was het wel raak ;-). Ondertussen 23 weken zwanger.

veel goede moed !!
2015: stop pil
2016 : 9*IUI --> mk 8 weken in rustmnd
2017 : 1ste IVF 3 "top" embryo's --> lege vruchtzak 1ste TP, gn innesteling 2de TP, biochemische zw bij rustmnd, zwanger bij 3de TP
2019: 2de ivf 2 top embryo's, zwanger bij 1ste TP

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten