Morfologie zaadcellen

Plaats reactie
Liezewies1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 maart 2018, 14:57

Morfologie zaadcellen

Bericht door Liezewies1990 » 9 maart 2018, 15:13

Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum. Wij hebben een fantastische zoon van bijna vier. Een jaar geleden besloten we om voor een tweede kindje te gaan. Met onze eerste ging het supersnel dus dachten we dat dit ook weer het geval zou zijn. Bij de tweede poging was ik al enorm ontgoocheld. Stom, ik weet het, maar we dachten dat dit ook weer een walk in the park zou zijn. Na maanden van verdriet afgewisseld met hoop bij de gynaecoloog geweest (3 maanden wachttijd). Er werd een spermastaal voorgesteld omdat mijn cyclus zeer regelmatig verloopt. De resultaten zijn er. De gynaecoloog vond het vrij goed: voldoende aanwezigheid en beweeglijkheid van spermacellen. Enkel de morfologie ligt op 1,5%. Ze stelt inseminatie voor. Volgende maand hebben we een afspraak in de fertiliteitskliniek om dit te bespreken. Heeft iemand hier nog ervaring mee?
Ik hoop nog steeds om ondertussen natuurlijk zwanger te worden, zoals de eerste keer.

Kamieleke
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 januari 2018, 10:32

Re: Morfologie zaadcellen

Bericht door Kamieleke » 9 maart 2018, 17:28

Hoi Liezewies,

Hier ongeveer hetzelfde verhaal. We hebben een zoontje dat net 5 geworden is. Op een natuurlijke manier zwanger geraakt na een 9-tal maandjes. Ondertussen al meer dan een jaar aan het proberen voor een 2de maar het wil maar niet lukken. Zaadcellen van manlief waren qua beweeglijkheid en concentratie bovengemiddeld goed, enkel de morfologie was voor 99% afwijkend. Nog slechter dus dan dat van jouw man. Ikzelf ben ook heel regelmatig, cyclus van 28 dagen. Ik heb vandaag mijn eerste iui gehad... Fingers crossed dus!!! Emotioneel toch wel een domper om eraan toe te geven dat we het in ons eentje niet klaar krijgen maar dat heb ik ondertussen toch al langs mij neergelegd. Heel veel succes zou ik zeggen...!
IUI nr. 1 =>>> 9 maart 2018 =>>> negatief!
IUI nr. 2 =>>> 12 april 2018 =>>> negatief!
Eisprong gemist =>>> mei 2018 😞

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten