Zwanger worden

Plaats reactie
Guest
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 maart 2018, 11:53

Zwanger worden

Bericht door Guest » 18 maart 2018, 12:23

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op deze forum en ik zal even mijn verhaal vertellen. Ik hoop dat er iemand even de tijd neemt om mijn lang verhaal te lezen.
Ik ben vorig jaar in augustus gestopt met mijn pil en ik heb een cyclus gehad van iets meer dan 100 dagen. Ik dacht echt er iets mis maar langs de andere kant dacht ik het zullen mijn hormonen wel zijn die hun weg zijn aan het zoeken. Uitendelijk dan de menstruatie gehad voor 5 dagen en dan terug een lange cyclus van 88 dagen circa.

Ik dacht ik ga een zwangerschapstest doen omdat ik toch pijnlijke borsten heb en op 5 maart teste ik positief. Ik en mijn partner in de wolken omdat het eindelijk gelukt was om zwanger te worden na zo’n onregelmatige cyclus, Bloed laten trekken bij mijn huisarts en vermoedelijk ben ik rond 7 a 8 weken zwanger met HCG hormoon van meer dan 16000.
Nu 16 maart dan naar gynaecoloog geweest voor eerste echo nu rond 9 weken zwanger, wat bleek een lege vruchtzak of blighted ovum (windei). Er is nooit een embryo geweest maar mijn lichaam heeft zich wel klaargemaakt voor een zwangerschap daarvan de zwangerschapssymptomen. 2 weken hebben wij op een roze wolk geleefd en al zo gefantaseerd over ons baby’tje en de eerste echo maar dan krijg je dit slechte nieuws dat is even een smak in the face en voelen wij ons zo verloren. Mijn gynaecoloog zei het enige lichtpuntje is dat je wel hebt bewezen dat je zwanger kan worden dat heb je bewezen en dat er met mij een mijn partner niets mis is. Nu inderdaad een bittere troost 😔

Nu heeft mijn gynaecoloog 2 opties voorgesteld:
Optie 1: wachten dat ik begin te bloeden wat sowieso uitdraait op een miskraam maar dan ga ik hevig kunnen bloeden met hevige buikpijn.
Optie 2: curretage om de lege vruchtzak weg te halen want anders blijft een deel van mijn lichaam denken dat ik zwanger ben en blijf ik dit HCG hormoon aanmaken. Ik heb voor optie 2 gekozen dat ik alles weg wil en letterlijk met een propere lei wil beginnen om opnieuw zwanger te kunnen worden, we kunnen nu al niet meer wachten want ons verlangen is zo groot geworden nu ik dit heb mogen ervaren.
Ik zit met een paar vragen: is het moeilijker om na curretage zwanger te worden?
Wat met mijn onregelmatige cyclus want ik wil sowieso starten na 1 maand na curretage met medicatie om mijn menstruatie op te wekken zodat ik terug een regelmatige cyclus heb en goed weet wanneer ik vruchtbaar ben.
Sommige mensen zeggen je bent extra vruchtbaarder na curretage? Heeft iemand hier ook helaas ervaring mee?

Vele groetjes.

SummerB
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 maart 2018, 13:26

Re: Zwanger worden

Bericht door SummerB » 18 maart 2018, 13:45

Waarschijnlijk kunnen hier heel veel verschillende antwoorden op komen. Ik heb zelf helaas geen positief antwoord. Ik ben 1.5 jaar geleden bevallen van mijn overleden kindje en normaal gesproken ben je na een bevalling ook extra vruchtbaar maar ik ben tot op heden niet zwanger. Ik denk echt dat dit van persoon tot persoon verschilt.
Veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat het voor jou wel snel goed komt!

Guest
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 maart 2018, 11:53

Re: Zwanger worden

Bericht door Guest » 18 maart 2018, 19:33

je hebt gelijk maar soms zoek je hopeloos naar antwoorden. Dat moet verschrikkelijk zijn voor jou en zeker omdat je al bevallen bent. Maar hoe raar het ook klinkt we mogen de hoop eigenlijk niet opgeven maar we zijn uiteindelijk ook maar mensen die onze gevoelens hebben en soms radeloos zijn.
Ik hoop ook het beste voor jou en enorm bedankt voor je reactie.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten