Nieuw op het forum.

CindyVA
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 maart 2018, 17:31

Nieuw op het forum.

Bericht door CindyVA » 18 maart 2018, 17:57

Hey,

Ik ben nieuw op dit forum.
Kort wil ik even mijn situatie schetsen.
Momenteel zijn mijn vriend en ik al bijna een jaar aan het proberen om zwanger te geraken.
Na 6 maand te stoppen met mijn pil bleven mijn maandstonden uit en gingen we er dus van uit dat ik zwanger was.
Maar helaas... Na enkele testen bleek ik niet zwanger te zijn.
Dan zijn we maar bij mijn gynaecoloog gegaan en die wist te vertellen dat ik een zware vorm van PCOS heb. Wat we allemaal heel raar vinden want de grootste oorzaak hiervan is overgewicht. Dit terwijl ik nooit overgewicht heb gehad.
Dit is zo laat opgemerkt omdat de uitwerking van mijn pil dit syndroom onderdrukte.
Ik ben momenteel bezig aan mijn 3e cyclus met clomid pillen. Vorige maand sloegen deze niet meer aan en heb ik menopur spuiten gekregen. Deze cyclus kreeg ik een verhoogde dosis clomid maar er blijkt opnieuw weinig reactie te zijn bij mijn follikels...
De gynaecoloog heeft voorgesteld om te starten met IUI.
Dus wanneer de medicatie zal aanslaan deze cyclus starten we met IUI.
Ik vind het allemaal nogal overdonderend wat er komen gaat. (Ook al omdat ik niet graag naar dokters en ziekenhuizen ga. Maar dat kan nu niet anders meer...)

Heeft er al iemand ervaring met IUI?
Of heeft iemand tips om PCOS te verminderen?

Cindy

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Nieuw op het forum.

Bericht door kaboutertje92 » 18 maart 2018, 20:37

CindyVA schreef:
18 maart 2018, 17:57
Hey,

Ik ben nieuw op dit forum.
Kort wil ik even mijn situatie schetsen.
Momenteel zijn mijn vriend en ik al bijna een jaar aan het proberen om zwanger te geraken.
Na 6 maand te stoppen met mijn pil bleven mijn maandstonden uit en gingen we er dus van uit dat ik zwanger was.
Maar helaas... Na enkele testen bleek ik niet zwanger te zijn.
Dan zijn we maar bij mijn gynaecoloog gegaan en die wist te vertellen dat ik een zware vorm van PCOS heb. Wat we allemaal heel raar vinden want de grootste oorzaak hiervan is overgewicht. Dit terwijl ik nooit overgewicht heb gehad.
Dit is zo laat opgemerkt omdat de uitwerking van mijn pil dit syndroom onderdrukte.
Ik ben momenteel bezig aan mijn 3e cyclus met clomid pillen. Vorige maand sloegen deze niet meer aan en heb ik menopur spuiten gekregen. Deze cyclus kreeg ik een verhoogde dosis clomid maar er blijkt opnieuw weinig reactie te zijn bij mijn follikels...
De gynaecoloog heeft voorgesteld om te starten met IUI.
Dus wanneer de medicatie zal aanslaan deze cyclus starten we met IUI.
Ik vind het allemaal nogal overdonderend wat er komen gaat. (Ook al omdat ik niet graag naar dokters en ziekenhuizen ga. Maar dat kan nu niet anders meer...)

Heeft er al iemand ervaring met IUI?
Of heeft iemand tips om PCOS te verminderen?

Cindy
Hoihoi. Ik heb ook pcos en geen overgewicht... blijkbaar is dit zeer afhankelijk van persoon tot persoon. Ik ben nu ook bezig aan de 3de ronde clomid. De eerste keer had ik wel een eitje, de tweede keer niet en nu moet ik clomid 100 nemen. Vrijdag mag ik voor een echo. Tips heb ik niet echt. Maar ik kreeg wel een voedingssupplement, inofolic die blijkbaar zou helpen om zwanger te worden bij pcos. Daar zit foliumzuur in en nog iets anders... kun je gewoon bij de apotheek halen. Hopelijk wordt je kinderwens snel vervuld... want ik weet hoe je je voelt... hier is er ook een groot verlangen!!!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

CindyVA
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 maart 2018, 17:31

Re: Nieuw op het forum.

Bericht door CindyVA » 27 maart 2018, 16:40

Hey,
Bedankt voor je reactie!
Ik hoop dat jouw kinderwens ook snel vervuld mag worden.

Bij mij was er deze maand helaas geen succes...
Mijn eitje was 'verdwenen' op de consultatie voor we aan de IUI konden beginnen.
Bleek dat mijn eisprong voor 1 keer supersnel is gekomen...
Geen IUI dus en een maand wachten om te kijken hoe het verder verloopt :( (krijg ik mijn maandstonden of niet... en zou ik dan toch op natuurlijke wijze zwanger geraakt zijn...)

Ik heb ook voedingssupplementen gekregen, iets nieuw op de markt: Gametix.

Hopelijk doet het allemaal iets uit...
Emotioneel begint het heel zwaar te wegen. Zeker ook doordat ik op mijn werk iedere dag met 5 zwangere vrouwen geconfronteerd word...

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Nieuw op het forum.

Bericht door kaboutertje92 » 27 maart 2018, 20:56

CindyVA schreef:
27 maart 2018, 16:40
Hey,
Bedankt voor je reactie!
Ik hoop dat jouw kinderwens ook snel vervuld mag worden.

Bij mij was er deze maand helaas geen succes...
Mijn eitje was 'verdwenen' op de consultatie voor we aan de IUI konden beginnen.
Bleek dat mijn eisprong voor 1 keer supersnel is gekomen...
Geen IUI dus en een maand wachten om te kijken hoe het verder verloopt :( (krijg ik mijn maandstonden of niet... en zou ik dan toch op natuurlijke wijze zwanger geraakt zijn...)

Ik heb ook voedingssupplementen gekregen, iets nieuw op de markt: Gametix.

Hopelijk doet het allemaal iets uit...
Emotioneel begint het heel zwaar te wegen. Zeker ook doordat ik op mijn werk iedere dag met 5 zwangere vrouwen geconfronteerd word...
Hoi hoi. Ik moet nu nog een laatste keer proberen met clomid 150 na een reeksje duphastun om mijn regels op te wekken. En anders is het starten met menopur. Wie weet is het nu gelukt... je weet nooit e. Ja, ik werk in een kinderopvang dus veel zwangere vrouwen iedere dag... ik weet hoe moeilijk het is... ik heb het er ook super moeilijk mee iedere dag opnieuw... dikke knuffel!!!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

CindyVA
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 maart 2018, 17:31

Re: Nieuw op het forum.

Bericht door CindyVA » 27 maart 2018, 21:06

Ik heb in mijn 2e cyclus 2 maal Clomid moeten nemen omdat het niet aansloeg. Daarna 6 dagen menopur spuiten gekregen en daar reageerde ik wel goed op. Dan had ik 3 eitjes.
Ik duim mee voor jou dat het lukt met de spuiten!
Ik ben leerkracht dusja... ik kom ook dagelijks in contact met jonge kinderen. Maar het geeft ook wel veel afleiding. Die is ook af en toe welkom.:)

Knuffel!

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Nieuw op het forum.

Bericht door kaboutertje92 » 27 maart 2018, 21:59

CindyVA schreef:
27 maart 2018, 21:06
Ik heb in mijn 2e cyclus 2 maal Clomid moeten nemen omdat het niet aansloeg. Daarna 6 dagen menopur spuiten gekregen en daar reageerde ik wel goed op. Dan had ik 3 eitjes.
Ik duim mee voor jou dat het lukt met de spuiten!
Ik ben leerkracht dusja... ik kom ook dagelijks in contact met jonge kinderen. Maar het geeft ook wel veel afleiding. Die is ook af en toe welkom.:)

Knuffel!
Ja, dat gevoel heb ik ook. Het ene moment denk ik verdorie wat doe ik hier en aan de andere kant ga ik op een nog positievere en liefdevollere manier met hen om nu. Ja, de eerste keer reageerde ik wel op 50. De tweede keer niet en deze keer op de 100 ook niet... Dus laatste poging 150 nu... laat iets weten e nog! Ik duim!!!
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

Mariee
Berichten: 16
Lid geworden op: 5 maart 2018, 8:27

Re: Nieuw op het forum.

Bericht door Mariee » 9 april 2018, 8:26

Hallo

Ik herken me in jouw situatie. Wij zijn ondertussen een jaar aan het proberen met zwanger worden. Mijn menstruatie bleef ook uit van april 2017 tot september 2017 (wanneer het werkt opgewekt met Duphaston). Momenteel ben ik aan mijn derde kuur clomid bezig (eerste 2x 50, nu 100 mg). Deze week moet ik normaal gaan voor een follikelmeting. Vorig kuur was er niets te zien en is er ook geen eisprong geweest. Hopelijk deze maand meer succes.. en hoeven we niet verder te gaan met andere behandelingen :)

Hopelijk wordt jullie kinderwens snel vervuld !

Groetjes

CindyVA
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 maart 2018, 17:31

Re: Nieuw op het forum.

Bericht door CindyVA » 9 april 2018, 10:05

Hallo,

We zijn deze maad ook een jaar aan het proberen.
In maart had ik een follikel maar die was plots verdwenen... uit bloedonderzoek bleek dat mijn eisprong misschien al geweest was. Momenteel ben ik nog steeds aan het wachten of mijn ms er zal doorkomen...
Binnen 2 weken opnieuw op onderzoek als er nog geen veranderingen zijn. :s

Ik hoop ook dat die kinderwens snel vervuld zal worden. Het wordt er niet gemakkelijker op vind ik.
Ik hoop ook dat jouw kinderwens snel vervuld mag worden.

Veel succes!

Mariee
Berichten: 16
Lid geworden op: 5 maart 2018, 8:27

Re: Nieuw op het forum.

Bericht door Mariee » 9 april 2018, 15:56

Dag Cindy

Ik heb vooral ook het probleem dat mijn menstruatie er niet spontaan doorkomt. Ik moet ook elke maand Duphaston nemen wil ik een menstruatie krijgen. Op de derde dag moet ik dan met Clomid starten. Zelf met de Duphaston krijg ik amper een menstruatie. Hopelijk heb ik deze keer wel follikel klaarzitten, maar vorige keer was het ook niets (en ook niet gemist - ik doe namelijk ook ovulatietestjes en die gaven niets positief aan).

Hopelijk komt jouw ms erdoor en heb je snel een goede eisprong !

Groetjes

Mariee
Berichten: 16
Lid geworden op: 5 maart 2018, 8:27

Re: Nieuw op het forum.

Bericht door Mariee » 10 april 2018, 12:53

Ik mag morgen gaan voor een follikelmeting. Hopelijk krijg ik positief nieuws en zit er nu wel een follikel klaar..
Hoe is de situatie ondertussen bij jou, Cindy?

CindyVA
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 maart 2018, 17:31

Re: Nieuw op het forum.

Bericht door CindyVA » 10 april 2018, 13:09

Goed nieuws dat je morgen mag gaan voor een follikelmeting.

Ik ben nog steeds wachtende op mijn MS.
Soms heb ik wat last in mijn buik en denk ik dat ze erdoor komen maar uiteindelijk nog geen resultaat.
Vrijdag heb ik een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief.
Volgende week zit ik in de 4e week waarbij ik moest 'afwachten'. Als er tegen dan nog geen resultaat is moet ik terug op consultatie om te zien wat er verder moet gebeuren...
Ik veronderstel dat ik dan terug vanaf 0 moet beginnen met Duphaston en clomid.
Maar liever dat dan altijd maar moeten afwachten...

Ik hoop voor jou dat er een goede follikel zit!
Laat je iets weten?

kaboutertje92
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 december 2017, 20:02

Re: Nieuw op het forum.

Bericht door kaboutertje92 » 10 april 2018, 14:34

CindyVA schreef:
10 april 2018, 13:09
Goed nieuws dat je morgen mag gaan voor een follikelmeting.

Ik ben nog steeds wachtende op mijn MS.
Soms heb ik wat last in mijn buik en denk ik dat ze erdoor komen maar uiteindelijk nog geen resultaat.
Vrijdag heb ik een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief.
Volgende week zit ik in de 4e week waarbij ik moest 'afwachten'. Als er tegen dan nog geen resultaat is moet ik terug op consultatie om te zien wat er verder moet gebeuren...
Ik veronderstel dat ik dan terug vanaf 0 moet beginnen met Duphaston en clomid.
Maar liever dat dan altijd maar moeten afwachten...

Ik hoop voor jou dat er een goede follikel zit!
Laat je iets weten?
Hoi hoi. Ik krijg ook enkel mijn regels met die duphastun. Nu gestart met clomid 150... heb maar 1 keer reactie gehad en dat was de eerste keer met 50... als er nu geen reactie is, zal het spuitjes worden. Dinsdag naar de gynaecoloog... We zullen voor elkaar duimen 😉
kinderwens mei 2016
Feb 2017: pcos
8/19: ivf 2.3 positief 😊
4/20: geboorte dochter
4/21: start baby 2
4/22: icsi 4: 12 cryo
5/22: tp 4.1 positief :D

CindyVA
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 maart 2018, 17:31

Re: Nieuw op het forum.

Bericht door CindyVA » 12 april 2018, 11:07

Hey,

Ik heb gisteren gebeld naar de gynaecoloog of ik deze week niet mocht komen.
Aangezien ik leerkracht ben zou het niet zo goed overkomen moest ik na 2 weken vakantie al terug afwezig zijn.
Ik ben dan deze ochtend mogen gaan.
Het was alweer een andere dokter, iemand die ik nog niet gezien had.
Deze wist mij te vertellen dat ik helemaal geen eisprong gehad heb en dat ik dus ook geen MS moest verwachten...
Het tegenovergestelde van de vorige keer dus...
Ik mag vanaf vandaag terug starten met Duphaston aangezien ze niet weten waar ik zit in mijn cyclus.
23 april mag ik terug op consultatie. Of vroeger als mijn MS er al is doorgekomen. Tegen dan gaan ze beslissen of ik met Clomid verder moet doen, of met de spuiten (Menopur) moet starten.

Ik hou jullie op de hoogte :)

Mariee
Berichten: 16
Lid geworden op: 5 maart 2018, 8:27

Re: Nieuw op het forum.

Bericht door Mariee » 23 april 2018, 15:14

Hallo

Woensdag 11/4 geweest voor de follikelmeting, maar helaas was er niets te zien. Enkel in beide eierstokken een heleboel blaasjes. De gynea gaf me 3 opties: of nog een keer proberen met clomid 150, nu in combinatie met Metformine of een kijkoperatie ondergaan om de blaasjes die er zijn weg te branden of met spuitjes beginnen (dichtste gyneacologisch centrum half uur rijden).
Ik heb beslist om voor de eerste optie te gaan, zodat ik na volgende cyclus (150 mg) de clomid kan uitsluiten mocht die niet aanslaan. Krijg ik volgende cyclus geen eisprong, zal het een kijkoperatie worden bij mij. Ik zie er wel wat op tegen, maar mijn gynea verzekerde me dat dit wel een effectieve ingreep is. Opnieuw afwachten dus..
Donderdag opnieuw met duphaston starten.

Hopelijk bij jullie meer geluk !

Mariee
Berichten: 16
Lid geworden op: 5 maart 2018, 8:27

Re: Nieuw op het forum.

Bericht door Mariee » 23 april 2018, 15:16

kaboutertje92 schreef:
1 januari 1970, 1:00
CindyVA schreef:
1 januari 1970, 1:00
Goed nieuws dat je morgen mag gaan voor een follikelmeting.

Ik ben nog steeds wachtende op mijn MS.
Soms heb ik wat last in mijn buik en denk ik dat ze erdoor komen maar uiteindelijk nog geen resultaat.
Vrijdag heb ik een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief.
Volgende week zit ik in de 4e week waarbij ik moest 'afwachten'. Als er tegen dan nog geen resultaat is moet ik terug op consultatie om te zien wat er verder moet gebeuren...
Ik veronderstel dat ik dan terug vanaf 0 moet beginnen met Duphaston en clomid.
Maar liever dat dan altijd maar moeten afwachten...

Ik hoop voor jou dat er een goede follikel zit!
Laat je iets weten?
Hoi hoi. Ik krijg ook enkel mijn regels met die duphastun. Nu gestart met clomid 150... heb maar 1 keer reactie gehad en dat was de eerste keer met 50... als er nu geen reactie is, zal het spuitjes worden. Dinsdag naar de gynaecoloog... We zullen voor elkaar duimen 😉
Kaboutertje, hoe ging het bij jou?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten