Nieuw op het forum

Plaats reactie
KristienFA
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 maart 2018, 17:27

Nieuw op het forum

Bericht door KristienFA » 31 maart 2018, 17:47

hallo

Ik ben Kristien (48j).

Vorig jaar werd mijn jaarlijkse afspraak bij de gynaecoloog verzet. Omdat ik op dat moment niet veel tijd had (was op mijn werk als ik de telefoon kreeg), koos ik er snel een datum uit. Ik vermijd immers om naar de gynaecoloog te gaan als mijn maandstonden daar zijn. Maar vorig jaar waren ze begonnen de dag van de controle. De gynaecoloog vond dat die nogal heftig waren, maar ik zei hem dat ik het altijd zo gewoon was. Verder had ik ook niet veel last, alleen van menstruatiepijn (maar wie heeft dat nu niet ?). Hij raadde me aan om eens bloed te laten trekken of ik geen ijzer tekort had, anders zou ik ijzer moeten slikken. Uiteindelijk 3 keer bloed getrokken (ook voor een andere medische reden) en het ijzergehalte stond goed.

Dit jaar begon ik wel meer last te krijgen van vermoeidheid na een drukke werkdag. Maar gezien ik lange dagen maak, dacht ik dat het kwam omdat ik 'ouder' wordt.

20 maart moest ik terug op de controle bij de gyneacoloog. Ik zei hem dat de menstruatie nog steeds hevig was en hij voerde de controle uit. HIj zei me dat hij me geen meenemen naar de echo omdat hij een vermoeden had. Een inwendige echo werd genomen. Daar stelde hij vast dat er in mijn baarmoeder endometriose zit. Ik moet dat er nu binnenkort operatief laten uithalen in de dagkliniek. Daarnaast moet ik starten met een hormonenbehandeling op de 5de dag van mijn cyclus.

Ik moet zeggen dat dit wel verschieten was. Ik had nog niet over endometriose gehoord. In mijn omgeving ken ik niemand die het heeft.

Als ik achteraf ben beginnen lezen over endrometriose moest ik dan ook vaststellen dat de menstrutatiepijn en de vermoeidheid afkomstig waren van de endometriose.


Groetjes

Kristien

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten