Icsi behandeling en 2 terugplaatsingen achter de rug

Plaats reactie
CasneufJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 april 2018, 11:38

Icsi behandeling en 2 terugplaatsingen achter de rug

Bericht door CasneufJ » 12 april 2018, 11:44

Hey even kort mijn verhaal, ik ben 24 jaar en 1,6 jaar gestopt met men pil hierbij geen enkele maal natuurlijk mijn maandstonden gekregen. Eerste maand na stoppen met pil zelfs fout-positieve test gehad. Bleek hormonaal te zijn. dan maar Clomid genomen, dan gestart met puregon ook zonder resultaat. Hysteroscopie en laparascopie gehad waar ze dan linkereileider hebben weggehaald en lichte vorm van endometriose hebben vastgesteld dus overgeschakeld naar ivf hebben ze van de 15 eicellen 0 bevruchting van de 8 met ivf en 2 van de 7 met ixci kunnen bevruchten. Eerste maal met ovitrelspuit gedaan geen resultaat en nu mijn cryo teruggeplaatst gehad en op dag 9 na terugplaatsing omdat het al een blastocyst was van 6 dagen oud had ik hcg 28 in bloed dus zwanger maar was aan lage kant na 2 dagen hercontrole gezakt naar 16 dus een biochemisch miskraam. Nu opnieuw een ronde starten na nemen van pil met inspuitingen voor allemaal icsi te doen.. ik weet alleen heel moeilijk nog men hoop te vinden en hoop te lezen dat iemand met hetzelfde verhaal toch een goed einde gekend heeft.. ik ben bang dat dit nooit zal lukken want ze hebben geen verklaring voor deze 2 terugplaatsingen die nu mislukt zijn.. ik zit met fertiliteitsarts in Roeselare die samen werkt met UZ Gent. Ik ga ook pick up terug door deze artsen laten gebeuren omdat ik daar wel vertrouwen in heb tenslotte zijn artsen nooit goed als het niet lukt en enkel goed als het wel gelukt is uiteraard.. heeft het met het innestelen te maken of was er toevallig iets niet goed aan de embryo’s niemand die antwoord weet aan dat trek je je in godsnaam nog recht? Iemand ook ervaring met Jette of DR Decleer in Aalter?

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Icsi behandeling en 2 terugplaatsingen achter de rug

Bericht door Hope88 » 12 april 2018, 11:59

Geef de moed zeker niet op CasneufJ! Het feit dat je kort even zwanger bent geweest toont dat het iig lukt om in te nestelen he. Via IVF of ICSI brengen ze je al een pak verder in het proces, want er wordt een bevrucht eitje teruggeplaatst maar ook de rest moet goed zitten wil het lukken: dat eitje moet net op een goed plaatsje in je baarmoeder landen dat goed doorbloed is, het moet een goed eitje zijn, je hormonen moeten goed hun werk doen, enz. Dus ook al willen we het nog zo graag, soms duurt het jammer genoeg even voor het lukt.

Als het een hart onder de riem kan zijn: Ik heb 2 verse terugplaatsingen gehad die beiden negatief waren, nadien een cryo die ook al snel is afgebroken (een week na de eerste positieve bloedafname stond hcg maar op 5 meer), dan opnieuw een cryo die negatief was en nu 30 weken zwanger van onze 3de cryo terugplaatsing. Het kan dus zeker en vast, maar iedere keer dat je negatief nieuws krijgt is uiteraard een enorme teleurstelling. Neem de tijd om deze teleurstelling te verwerken, zodat je dan je moed terug kan bijeen rapen voor een volgende poging.

Veel succes! En hopelijk mag jij binnenkort ook je positieve nieuws hier delen. :wink:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

CasneufJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 april 2018, 11:38

Re: Icsi behandeling en 2 terugplaatsingen achter de rug

Bericht door CasneufJ » 12 april 2018, 12:47

Hope88 schreef:
12 april 2018, 11:59
Geef de moed zeker niet op CasneufJ! Het feit dat je kort even zwanger bent geweest toont dat het iig lukt om in te nestelen he. Via IVF of ICSI brengen ze je al een pak verder in het proces, want er wordt een bevrucht eitje teruggeplaatst maar ook de rest moet goed zitten wil het lukken: dat eitje moet net op een goed plaatsje in je baarmoeder landen dat goed doorbloed is, het moet een goed eitje zijn, je hormonen moeten goed hun werk doen, enz. Dus ook al willen we het nog zo graag, soms duurt het jammer genoeg even voor het lukt.

Als het een hart onder de riem kan zijn: Ik heb 2 verse terugplaatsingen gehad die beiden negatief waren, nadien een cryo die ook al snel is afgebroken (een week na de eerste positieve bloedafname stond hcg maar op 5 meer), dan opnieuw een cryo die negatief was en nu 30 weken zwanger van onze 3de cryo terugplaatsing. Het kan dus zeker en vast, maar iedere keer dat je negatief nieuws krijgt is uiteraard een enorme teleurstelling. Neem de tijd om deze teleurstelling te verwerken, zodat je dan je moed terug kan bijeen rapen voor een volgende poging.

Veel succes! En hopelijk mag jij binnenkort ook je positieve nieuws hier delen. :wink:
Hope88 schreef:
12 april 2018, 11:59
Geef de moed zeker niet op CasneufJ! Het feit dat je kort even zwanger bent geweest toont dat het iig lukt om in te nestelen he. Via IVF of ICSI brengen ze je al een pak verder in het proces, want er wordt een bevrucht eitje teruggeplaatst maar ook de rest moet goed zitten wil het lukken: dat eitje moet net op een goed plaatsje in je baarmoeder landen dat goed doorbloed is, het moet een goed eitje zijn, je hormonen moeten goed hun werk doen, enz. Dus ook al willen we het nog zo graag, soms duurt het jammer genoeg even voor het lukt.

Als het een hart onder de riem kan zijn: Ik heb 2 verse terugplaatsingen gehad die beiden negatief waren, nadien een cryo die ook al snel is afgebroken (een week na de eerste positieve bloedafname stond hcg maar op 5 meer), dan opnieuw een cryo die negatief was en nu 30 weken zwanger van onze 3de cryo terugplaatsing. Het kan dus zeker en vast, maar iedere keer dat je negatief nieuws krijgt is uiteraard een enorme teleurstelling. Neem de tijd om deze teleurstelling te verwerken, zodat je dan je moed terug kan bijeen rapen voor een volgende poging.

Veel succes! En hopelijk mag jij binnenkort ook je positieve nieuws hier delen. :wink:


Dankjewel voor jouw antwoord ☺️.
De fertiliteitsarts zeid dat er pas een innesteling is rond 6 weken dus dat het nog niet ingenesteld kon zijn.. maar arts zei ook als er hcg waarde aanwezig is is het teken dat er wel iets geweest is.. ik weet ook wel dat het zen teken zal zijn dat er nog iets niet goed zal geweest zijn met het embryo maar het was 5CC dus het had van kwaliteit en dan nog niet goed dus is zo een teleurstelling waarom het nu nog steeds niet blijven aanhouden is..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten