Zwaai, zwaai: Hallo allemaal!

Plaats reactie
Allynara
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 april 2018, 13:48

Zwaai, zwaai: Hallo allemaal!

Bericht door Allynara » 14 april 2018, 14:05

Hey allemaal!

Ik ben nieuw hier op het forum en dacht, laat ik me even snel voorstellen: Als 29-jarige getrouwde vrouw geniet ik volop van het leven. Reizen, hiken, lezen, naaien en breien zijn de zaken waar ik heel veel jolijt uit haal. En sinds een aantal weken is er nog een bron van vreugde bij gekomen: mijn zwangerschap. :lol: Intussen zijn we ook te weten gekomen dat we niet één, maar twéé spruiten verwachten! Het is een bewogen week geweest sinds we dit nieuws hebben vernomen, maar intussen genieten we er met volle teugen van.

Een kleine histoire over onze zwangerschapsreis tot hiertoe:

In 2017 zijn wij getrouwd. Omdat we reeds wisten dat we rond dezelfde tijd aan kindjes wilden beginnen, ben ik in september 2016 nog naar de gynaecoloog geweest voor een volledige controle. Alles was a-OK, dus besloot ik om te ontpillen. Misschien is dat niet echt nodig, maar na 10 jaar de pil te nemen, voelde ik me er goed bij om de pil uit mijn lichaam te laten verdwijnen alvorens we effectief zouden beginnen. De 4 maanden die volgenden heb ik ook gewoon netjes mijn regels gehad. Maar dan... In februari 2017 stopte ik met regels krijgen. Toen ik in juli 2017 naar de gynaecoloog ging, kreeg ik de diagnose van PCOS - Polycystisch Ovarisch Syndroom. Op dat moment was dat echt een zware klap voor mij. Ik voelde me er minder vrouw door, want ik was onvruchtbaar. Of zo voelde dat toch voor mij aan. Het was vooral zwaar omdat er met alle jaarlijkse controles die ik tot dan toe had gehad, niets aan de hand was. Mijn eierstokken zagen er perfect normaal uit, alles was in orde. Ook voordat ik aan de pil ging had ik een heel regelmatige cyclus. Niets aan de hand dus. Wegens langdurige en hoge stress op mijn vorige job is daar dus verandering in gekomen. Meteen ben ik allerlei info gaan opzoeken over PCOS en ben ik te weten gekomen wat ik allemaal kan doen om mijn hormonen terug in orde te krijgen.

In oktober kreeg ik dan ook voor de 1e keer op natuurlijke wijze mijn regels door. In december 2017 en eind januari 2018 nog eens. Op 5 maart 2018 had ik weer een ovulatie, dus halverwege maart zou ik terug mijn regels moeten krijgen. De zaterdag voordat ik mijn regels zou moeten krijgen, kon ik het echter niet meer laten. Een zwangerschapstest gedaan en deze was meteen duidelijk positief! Helemaal in de wolken natuurlijk. Allemaal op natuurlijke wijze, geen Clomid of andere medische ingrepen moeten ondergaan en toch zwanger geraakt. Het voelde echt aan als een overwinning voor mij!

Omdat ik in december 2017 reeds een afspraak bij een andere gynaecoloog had gemaakt voor begin april 2018, besloot ik om niet naar de huisdokter te gaan voor een bloedonderzoek enzo. Volgens mijn eigen calculatie (die spot-on bleek te zijn), was mijn verwachtte bevallingsdatum 26/11/2018. Intussen zijn we dus langs de gynaecoloog geweest en zijn we te weten gekomen dat we een eeneiige tweeling verwachten. Niet alleen het feit dat we een tweeling krijgen, verraste ons - het zit immers niet in mijn of mijn man zijn familie - , maar vooral dat het een eeneiige tweeling is. Ik had verwacht dat de gynaecoloog ging zeggen dat het een tweeëiige tweeling was omdat dit wel eens gemakkelijker kan voorvallen met PCOS. Maar in november 2018 mogen we dus 2 quasi-dezelfde spruiten verwelkomen :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten