Even voorstellen

Plaats reactie
eliendw
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 april 2018, 18:23

Even voorstellen

Bericht door eliendw » 23 april 2018, 18:32

Hallo,

Ik ben Elien en nieuw op dit forum.
Ik ben nu 4 jaar ongewenst kinderloos.
Nog niet in de zin van fertiliteitsproblemen maar omwille van een zware depressie.
We probeerden 2 jaar geleden 6 maanden.
Nu terug aan het proberen na afbouw van de medicatie.
Ik heb het door die afbouw echter emotioneel heel zwaar.
Ik mag waarschijnlijk niet klagen (ik las nog niet alle berichtjes) maar het is toch heel zwaar.
Plots is er een babyboom in mijn directe omgeving (familie, heel dichte vrienden). Ik gun ze één voor één alle geluk, daar gaat het zeker niet om. Maar toen ik er 4 jaar geleden reeds naar verlangde, was er nog niemand mee bezig.
Het maakt me gewoon met momenten heel verdrietig.
Het is erg om te zeggen maar ik weende vandaag voor de TV, omdat Kate Middleton is bevallen.
Ik herken mezelf niet echt meer. De ratio is met momenten ver weg.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Even voorstellen

Bericht door irisbloem » 23 april 2018, 22:34

eliendw schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo,

Ik ben Elien en nieuw op dit forum.
Ik ben nu 4 jaar ongewenst kinderloos.
Nog niet in de zin van fertiliteitsproblemen maar omwille van een zware depressie.
We probeerden 2 jaar geleden 6 maanden.
Nu terug aan het proberen na afbouw van de medicatie.
Ik heb het door die afbouw echter emotioneel heel zwaar.
Ik mag waarschijnlijk niet klagen (ik las nog niet alle berichtjes) maar het is toch heel zwaar.
Plots is er een babyboom in mijn directe omgeving (familie, heel dichte vrienden). Ik gun ze één voor één alle geluk, daar gaat het zeker niet om. Maar toen ik er 4 jaar geleden reeds naar verlangde, was er nog niemand mee bezig.
Het maakt me gewoon met momenten heel verdrietig.
Het is erg om te zeggen maar ik weende vandaag voor de TV, omdat Kate Middleton is bevallen.
Ik herken mezelf niet echt meer. De ratio is met momenten ver weg.
Hallo Elien,
Ik heb vroeger ook nog medicatie moeten nemen voor depressie en het is zeker niet gemakkelijk om er weer uit te geraken en ervoor te zorgen dat je niet hervalt bij de afbouw van je medicatie. Ik heb ook nog steeds een onvervulde kinderwens, en de tijd dringt bij mij, ben al anderhalf jaar bezig met behandelingen en heb al vele teleurstellingen te verwerken gekregen en het is dan extra moeilijk als je weer iemand die je kent tegen komt die zwanger is of net een kindje heeft (heb het gisteren nog meegemaakt), ik begrijp jou dus volkomen maar nu is het belangrijk dat je positief blijft, jouw kinderwens is er niet bij gebaat als je weer zou hervallen. Probeer van alle leuke momenten die jou worden aangeboden te genieten, jouw tijd komt zeker en ik hoop voor jou dat het spontaan lukt zonder behandelingen. En het is zeker oke dat je eens weent, dat moet ook, je mag je gevoelens niet opkroppen want dat zorgt weer voor depressie, alleen door je gevoelens toe te laten kan je alles verwerken, maar je moet daar ook grenzen in stellen en zeggen van oke ik heb nu eens goed geweend nu ga ik mij weer focussen op iets anders. Ook al is er een gemis probeer toch gelukkig te zijn, dat probeer ik ook.
Ik wens jou het allerbeste!

eliendw
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 april 2018, 18:23

Re: Even voorstellen

Bericht door eliendw » 25 mei 2018, 13:17

Hallo Iris,

Bedankt voor je mooie reactie.
Het lukte me even niet om die nog te beantwoorden maar ik heb er wel veel aan gehad.
Ik duim echt van harte voor jou!!
Liefs

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten