BAM moeder vindt partner?

Plaats reactie
Anna78
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2018, 11:29

BAM moeder vindt partner?

Bericht door Anna78 » 21 mei 2018, 12:43

Hallo,

Kennen jullie BAM-moeders die na het krijgen van hun kindje een partner vinden?

Ik ben net 40 en stel me al een paar jaar de vraag of ik alleenstaande moeder zou worden (ABM, alleenstaande bewuste moeder :wink: ). Het liefst was ik een leuke man tegengekomen maar dat is helaas (nog) niet gelukt.
Ik heb bewondering voor alleenstaande moeders, ze weten heel goed wat ze willen en zijn helemaal voor het ouderschap gegaan.
Maar hoe ziet het relationele leven eruit als je kindje ouder is? Is er (nog) ruimte voor een relatie? Zijn BAM moeders aantrekkelijk voor mannen? Of hangt er volgens jullie, voor mannen, een taboe rond BAM-moederschap?

Lieve groetjes,

Anna

Elliev
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2018, 18:07

Re: BAM moeder vindt partner?

Bericht door Elliev » 21 mei 2018, 18:55

Dag Anna,

Ik heb zelf ook enkele jaren geworsteld met de vraag of ik alleen een kind zou proberen te krijgen. Ik verlangde er heel erg naar om het samen met een partner te kunnen doen, maar mijn leeftijd dwong me jammer genoeg om de keuze te maken.

Het was ergens een hele opluchting toen ik de knoop heb doorgehakt om er alleen aan te beginnen. Een partner kan je immers na je 40e nog tegen komen, een kind is al wat moeilijker ;-) Dat was mijn redenering tenminste. Ik zou er te veel spijt van hebben als ik het niet zou proberen nu het nog kan, en dan vooral omdat de juiste man op zich laat wachten.

Op m'n 40e ben ik begonnen met het traject in Jette. Uiteindelijk was ik bijna 41 voor ik effectief kon starten met de 1e poging (IUI). Die was meteen prijs, maar na een paar weken een miskraam gehad. Niet getreurd dacht ik, binnenkort heb ik wel meer geluk. Intussen heb ik nog 5 inseminaties gehad zonder succes en dan toch de stap gezet naar ICSI. Na 2 pogingen nog steeds niets, hoewel fysiek en medisch gezien alles perfect ok is.

Intussen ben ik 42 geworden en worstel ik heel erg met mijn leeftijd. Als het over een paar maanden nog niet gelukt is vrees ik dat een nog moeilijkere beslissing zich zal opdringen.

Mijn advies dus: als je verlangt naar een kind, ga er voor en wacht niet! Je leeftijd speelt echt wel mee in de slaagkansen besef ik nu.

Ik ken ook verschillende BAM-moeders die heel gelukkig zijn met hun keuzen. Uiteraard is het soms heel zwaar, maar dat weet je natuurlijk op voorhand.

Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal. Ik heb heel lang dit soort forums gemeden, maar merk nu dat het wel kan opluchten om anderen hun verhaal te horen.

Veel moed met je beslissing!
04/2017: IUI: zwanger, miskraam op 7w
06-10/2017: nog 5x IUI: nagatief
01/2018: ICSI: 5 eitjes, 4 bevrucht, 2 TP: negatief
03/2018: ICSI: 9 eitjes, 6 bevrucht, 2TP, 4cryo: negatief
05/2018: 2 TP cryo: negatief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast