1 vruchtje van tweeling verloren of niet?

Plaats reactie
Elfjesterretje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:45

1 vruchtje van tweeling verloren of niet?

Bericht door Elfjesterretje » 21 mei 2018, 15:25

Dag lieve dames allemaal,

Ik heb een specifieke vraag....

Ik heb het geluk al mama te zijn van 2 meisjes,eentje van 3 en eentje van 2.Het eerste meisje heeft lang op zich laten wachten,het 2de was er plots onverwachts :D

Ik vroeg me af of iemand me kan helpen.Ik zit met een vraag die ik sinds enkele maanden niet uit mijn hoofd krijg... ik vertel even het verhaal: in 2014 was ik zwanger van mijn eerste kindje.Ik had erg zware buikpijn gedurende weken aan een stuk en mijn borsten deden zodanig pijn dat ik ze zelfs niet kon aanraken.Het was meteen duidelijk dat ik zwanger was!Na 7 weken kreeg ik mijn eerste echo en het kloppende hartje stelde me helemaal gerust.De gynaecologe zei me dat de hevige buikpijn normaal was.

Toen ik 11 weken ver was,waren we op vakantie. Na een toiletbezoek lag er iets vreemds in het toilet. Het leek op een bloederig,slijmerig propje.Ik weet niet goed hoe het te beschrijven (ik kom er later op terug) en ik was zo in de war dat we het doorgespoeld hebben zonder meer. Nadien had ik gelukkig 2 dagen erna terug thuis een 2de echo op 12 weken zwangerschap.Alles was ok en het hartje klopte!Ik stelde me geen vragen meer bij het voorval en ik dacht dat het dan maar gewoon wat slijmverlies zou geweest zijn. Ik heb nooit bloedverlies gehad,niet voor of na het voorval en dus schoof ik het naar de achtergrond en genoot van mijn zwangerschap.Mijn buik deed intussen al enkele weken geen pijn meer en mijn borsten werden wat minder gevoelig.

Baby 1 werd geboren en snel nadien was ik zwanger van baby 2 en de zwangerschapsverschijnselen waren al veel minder.1 keertje innestelingspijn en voorts niks meer en vlotte zwangerschap.

Pas lang nadien las ik toevallig (normaal vermijd ik dit omdat ik er te gevoelig voor ben) een artikel over een miskraam krijgen op famme.nl.Als je intikt op google "hoe ziet een miskraam eruit" krijg je die reportage met foto's. De foto van de miskraam 4-5 weken is exact wat ik toen op vakantie in het toilet zag liggen! Een slijmerig propje met een soort sliertje eraan.Sindsdien krijg ik dit niet uit mijn hoofd... ik heb het gevoel dat mijn eerste zwangerschap een tweelingzwangerschap was en dat die hevige buikpijn gewoon de miskraam van een van de twee vruchtjes was.Of klinkt dit absurd?Ik durf dit tegen niemand zeggen uit schrik dat ze vinden dat ik me aanstel of gek ben. Op de eerste echo was er maar 1 hartje en baby.Zou het kunnen dat een van de vruchtjes niet zichtbaar was omdat het al "afgestorven" was?

Het doet er nu allemaal niet meer toe en ik kan er niet om rouwen omdat ik het niet wist en het misschien ook zo niet was maar ik heb voor mezelf precies duidelijkheid nodig om dit te kunnen afsluiten. Mijn papa was een tweeling trouwens.

Kan iemand me eventueel wat duidelijkheid geven (ook al weet ik dat dit mssn een onmogelijke vraag is om te beantwoorden....

Bedankt!

Groetjes!

Mama met vragen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast