nieuwtje (iui)

Plaats reactie
JillVnckr
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2018, 18:23

nieuwtje (iui)

Bericht door JillVnckr » 31 mei 2018, 19:53

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en wou via deze weg mezelf dus eerst even voorstellen en eventjes mijn/ons verhaal doen.

Toen wij begin vorig jaar in het huwelijksbootje stapten kon ik niet vlug genoeg zwanger worden, vol goede moed begon ik aan mijn 1ste doos Omnibionta Pronotal en meed ik alle 'slechte' dingen (alcohol, rauw vlees, enzovoort...). Al snel kreeg ik argwaan en de schrik dat er 'iets' mis was. Ik ben namelijk al mama van een zoontje (7jaar), afkomstig uit mijn vorige relatie. Na 1 maandje stoppen met de pil was ik toen al meteen zwanger, met deze gedachte in mijn achterhoofd dacht ik dat het ook deze keer allemaal heel vlot zou gaan, ... Na 7 maand tevergeefs proberen ben ik bij mijn gynaecoloog langsgegaan en hem mijn angst toevertrouwd. Hij vertelde me dat de meeste koppels gedurende het 1ste jaar op natuurlijke wijze zwanger worden en dat ik mij dus totaal geen zorgen hoefde te maken. Maar dat als ik het zelf wou, ik mijn man wel een spermatest kon laten doen afnemen. Zo gezegd zo gedaan, de volgende maand leverden wij zijn pakketje af en ongeduldig wachtten wij op de resultaten.

Toen mijn gynaecoloog mij opbelde voor een gesprek wist ik meteen dat er iets niet klopte, en inderdaad, mijn man zijn morfologie is niet in orde (dit met maar 1%). En dus zijn wij na amper 8 maand tevergeefs zwanger worden begonnen met IUI. Naïef als ik ben dacht ik dat het van de eerste keer raak zou zijn. Want ja, bij mij is alles pico bello in orde. Plus dat ik Pregnyl toegediend krijg, is dus dubbel dubbel zoveel keer kans... dacht ik. Een mens en zijn gedachtes, het kunnen grootste vijanden zijn besef ik nu. Toen ik na mijn 2e inseminatie mijn maandstonden kreeg, kreeg ik een vuistslag in het gezicht. Grotendeels omdat mijn schoonzus heel trots haar zwangerschap verkondigde (DD eind augustus). Natuurlijk ben ik heel blij voor haar, natuurlijk gun ik het haar. Maar dat neemt niet weg dat het pijn doet.

Intussen vliegen de consultaties voorbij en heb ik mijn 3de negatieve inseminatie achter de rug. Ik had gisteren en vandaag de follikelmeting (ronde 4) en morgen moet ik opnieuw. Mijn 4de inseminatie zal dus ergens aankomend weekend of begin volgende week plaatsvinden. Ik weet dat ik me moet ontspannen en er niet 'teveel aan denken'. Maar ik krijg het zo benauwd als ik eraan denk. Elke negatieve test is een stap dichter bij het eind. 5 of 6x en dan is het voorbij. En ik weet niet of ik IVF emotioneel wel aankan. Ik ben zoal al een emotioneel wrak :(.

Hebben jullie tips om alles een beetje 'los' te laten. Of kunnen jullie mij een IUI-verhaal vertellen met happy end? Laat maar komen!

Lievelotte
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 januari 2018, 22:27

Re: nieuwtje (iui)

Bericht door Lievelotte » 31 mei 2018, 20:54

Hoi,

Hier een beetje een gelijkaardig verhaal.
Na 8maanden zonder succes langs geweest bij huisdokter. Mijn vriend heeft een zwaar ongeval gehad en door het opgelopen trauma zit het bij hem ook niet goed.

Volle moed begonnen en na mislukte poging 3 een gemiste eisprong. Nog een maand langer wachten... bij poging nr 5 liet de gyn al uitschijnen dat we best zen afspraak maakte bij een fertiliteitscentrum omdat de wachttijden wel kunnen oplopen. Onze afspraak is 15juni.

Geheel onverwacht had ik na poging nr 5 een positieve test in handen. Dinsdag voor het eerst echo gehad (6w) en een flikkerend hartje gezien. We durven wel de afspraak nog niet af te zeggen...

Ik probeerde altijd zoveel mogelijk met vanalles bezig te zijn: tuin werken, kasten opruimen,...

Veel succes en probeer de moed niet te verliezen. Ik duim alvast mee!
13/12: eerste IUI (pregnyl): negatief
14/01: tweede IUI (pregnyl): negatief
13/02: derde IUI: (clomid+pregnyl): negatief
Maart: eisprong gemist
02/04: vierde IUI (pregnyl): negatief
01/05: vijfde IUI ( pregnyl + utrogestan): positieve test; zwanger 😍

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten