Gelukkig ben ik niet alleen

Plaats reactie
ladyance
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 juni 2018, 13:07

Gelukkig ben ik niet alleen

Bericht door ladyance » 26 juni 2018, 10:29

Dag iedereen,

Graag stel ik mezelf even voor.
Ik ben Ladyance, 28 jaar en trotse moeder van een prachtig zoontje van 2 jaar en 3 maand.
Bij mijn eerste zoontje was ik in ronde 2 zwanger. Wat een succes was dat! Ook wel een beetje onverwacht.
Met die reden (en het feit dat we het eerste jaar toch hebben afgezien met ons zoontje qua vermoeidheid) wilde ik graag even wachten voor we 'probeerden' voor een 2e kindje te gaan.

Een jaar geleden was ik er klaar voor. Ik wou een tweede kindje en natuurlijk liefst nu meteen!
Ondertussen zijn we in ronde 11. Bijna een bezig dus. Het lukt niet meer zoals de eerste keer. Vermoedelijk was dat echt een lucky shot!

Ik ben me ervan bewust dat velen het hier nog veel zwaarder hebben als mij. Toch hoop ik hier terecht te kunnen. Dat iemand eens begrijpt hoe zwaar het kan zijn om maand na maand teleurgesteld te worden.

Ik kan echt wel wat tips gebruiken. Wat kan ik best doen om mijn kansen te verhogen? Ik sport niet (duidelijk verbetering mogelijk), heb een bureaujob en zit veel stil, eet relatief gezond maar drink af en toe wel alcohol. Mijn partner heeft vrij veel stress ( misschien een impact op de zaadkwaliteit?)... alle tips zijn in ieder geval welkom!
Ik neem nu een tijdje foliumzuur, mijn man neemt zink vitaminen (met nog andere vitaminen in).

7 Juli heb ik een afspraak bij mijn gynaecoloog. Omdat ik de ongeduld zelve ben heb ik ook al een afspraak met het fertiliteitscentrum in Jette gemaakt, na goeie recensies op dit forum. Die gaat door op 17 Juli. Waar kan ik me aan verwachten? Kan ik me voorbereiden?

Hartelijk dank om dit te lezen en me eventueel verder te helpen.
Ik wens ook iedereen die problemen ervaart veel succes! Bedankt, Ladyance

Isobel
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 april 2018, 14:59

Re: Gelukkig ben ik niet alleen

Bericht door Isobel » 26 juni 2018, 17:13

Hallo daar!

Ik wil je eerst en vooral even zeggen: ik begrijp je frustratie, ik begrijp dat je elke maand teleurgesteld bent (ook al ben je "nog maar" in ronde 11), en ik begrijp je ongeduld. :)

Wij zijn recent overgestapt van UZ Leuven naar Jette omdat er veel onduidelijkheid was in verband met de onderzoeksresultaten, en ik me niet geholpen voelde in Leuven. Daar ging het niet verder dan "probeer nog maar even en dan zien we wel wat we doen". Dat is helemaal niet het geval in Jette. Goed idee dus van je om daar alvast een afspraak te maken! Veel voorbereiden kan je niet doen, je kan wel de vragenlijsten van op hun website invullen en meenemen. En bereid je mentaal voor op een zware periode, eens je aan het hele traject begonnen bent. Ik vond het allemaal heel veel, heel overweldigend, verwarrend, emotioneel zwaar dus. De beste tip die ik je kan geven is om goed voor jezelf te zorgen. Neem wat extra vrije tijd, geef jezelf genoeg ruimte om verdrietig, boos ... te zijn. Je hoeft je niet schuldig te voelen omdat je je zo voelt, het is gewoon best zwaar allemaal, en daar heb jij ook niet om gevraagd. Niet om je bang te maken hoor, en misschien gaat het bij jou allemaal heel erg vlot, maar ik vind het zelf lastiger dan gedacht. Aan de ene kant is het fijn dat je het gevoel hebt dat je iets "doet" in plaats van alleen maar te wachten, maar aan de andere kant is het ook een soort van bevestiging dat het allemaal niet gaat zoals het hoort, en dat maakt mij nog altijd boos af en toe.

Oh ja, en als er echt een probleem zou zijn dat je kansen duidelijk verlaagt, zal het niet uitmaken als je niet sport (tenzij je echt veel overgewicht hebt natuurlijk), af en toe alcohol drinkt ... Ik ben daar zelf een tijdje heel erg mee bezig geweest, maar ik werd er echt niet vrolijk van, en was ook de hele tijd aan het zeuren tegen mijn vriend, er mocht hier bijna niets meer gegeten of gedronken worden. :roll: En ik werd er dus niet zwanger van. Een fertiliteitsbehandeling kan lang duren, dus kan je het maar beter een beetje gezellig houden vind ik.

Als je nog praktische vragen zou hebben over Jette, stel ze gerust! Ik ga daar zelf nog niet zo lang, maar misschien kan ik je toch ergens mee helpen.

Groetjes,
Isobel
April 2017: eerste dochtertje stil geboren
Wachten op een tweede wondertje sinds mei 2017

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast