B-donor opeens toch anoniem

Plaats reactie
Galatheia
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 juli 2018, 19:45

B-donor opeens toch anoniem

Bericht door Galatheia » 14 juli 2018, 20:06

Even voorstellen: ik kom uit Nederland en ben de dankbare single moeder van een jongvolwassen donorkind.
In Nederland was het sinds 1989 mogelijk om naast anonieme donoren ook 'B-donoren' te kiezen, die toegezegd hadden om zich bekend te maken als het kind 16 of ouder was en daaraan behoefte had.
Bewust koos ik voor een B-donor.

Helaas: de nieuwe wet Donorgegevens die in 2004 inging en anoniem donorschap verbiedt (iets waarmee ik het persoonlijk wel eens ben) bood B-donoren uitdrukkelijke de mogelijkheid om zich alsnog terug te trekken in de anonimiteit.
Dit ging dus volkomen in tegen de geest van diezelfde wet! :roll:
Veel donorkinderen van B-donoren staan nu met lege handen: ze hadden verwacht ooit hun bio-vader te leren kennen, maar opeens kan dat niet meer.

Ik ben eigenlijk op zoek naar lotgenoten. Ik zou me nl. kunnen voorstellen dat ook Belgische aspirant-ouders ooit hun heil hebben gezocht in Nederland, vanwege de behoefte aan een B-donor.
Zelf ben ik behandeld in ziekenhuis Rijnstate in Arnhem (donorcode K34).

Hartelijke groeten,
Galatheia
Laatst gewijzigd door Galatheia op 14 juli 2018, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Galatheia
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 juli 2018, 19:45

Re: B-donor opeens toch anoniem

Bericht door Galatheia » 14 juli 2018, 20:35

P.S. Ik kan een berichtje elders niet plaatsen, omdat men denkt dat ik een robot ben.
Niets is minder waar!

Galatheia
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 juli 2018, 19:45

Re: B-donor opeens toch anoniem

Bericht door Galatheia » 15 juli 2018, 14:08

Galatheia schreef:
1 januari 1970, 1:00
P.S. Ik kan een berichtje elders niet plaatsen, omdat men denkt dat ik een robot ben.
Niets is minder waar!
Hoera, ik ben er weer. Dank aan de beheerder voor de snelle actie!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten