Nieuw op het forum maar niet met IVF

Plaats reactie
Ihope
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 juli 2018, 20:19

Nieuw op het forum maar niet met IVF

Bericht door Ihope » 25 juli 2018, 21:00

Hoi iedereen!
Ben nieuw op het forum, maar ben al jaren op de achtergrond wel mee aan het lezen. Zoals jullie kunnen zien, heb ik al een heleboel terugplaatsingen doorstaan. Vandaag weer het slecht nieuws gekregen dat men laatste cryo niet is ingenesteld. Na 5 jaar proberen is de moed en hoop helemaal verdwenen. En vond ik dat het tijd werd om men verhaal kwijt te raken. Het probleem bij ons, is het aantal spermacellen dat te laag is. Eigenlijk is er steeds ICSI dat toegepast wordt. Ik ben nog geen enkele keer zwanger geweest dus ook geen miskraam moeten doorstaan. Ik hoop nog steeds om toch nog een kleintje ooit op de wereld te zetten, maar ken maar weinig mensen die na zulk lang traject het toch nog gelukt is. Als er iemand is die me toch een beetje hoop kan meegeven, het is uitermate welkom. Want momenteel is men wereld volledig ingestort....
2013–pilstop
2014 nov - 1ste IUI
2014 dec - 2de IUI
2015 nov - Ivf 1.0
2016 feb - Ivf 1.1
2016 apr - Ivf 1.2
2016 juni - Ivf 1.3
2016 aug - Ivf 2
2016 okt - Ivf 3
2016 dec - Ivf 4.0
2017 feb - Ivf 4.1
2017 apr - Ivf 4.2
2018 juni - Ivf 4.3

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: Nieuw op het forum maar niet met IVF

Bericht door MomSoon » 26 juli 2018, 22:32

Pfhoeh.. Wat heftig zeg. Zo'n traject! Vrienden van ons zijn na 6jr zwanger geraakt via IVF. Wel heel veel ziekenhuizen afgegaan, en eerste ivf poging in Jette wast prijs. Ik weet niet welk ziekenhuis je zit? Maar eens veranderen kan steeds wonderen doen. Elk labo gebruikt toch nog net iets andere voedingsbodems, of temp, of.. En in alle uiterste nood donor? Of is dat geen optie? Veel succes
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

TitisWens
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 juli 2017, 16:59

Re: Nieuw op het forum maar niet met IVF

Bericht door TitisWens » 27 juli 2018, 12:57

Ik kan me heel goed inbeelden dat je je moedeloos voelt.
Hebben ze bij jou al eens verder gekeken of er misschien een reden is waarom de innestelling niet lukt?
Ik zie dat je al heel wat terugplaatsingen achter de rug hebt - waren dit dag 3 of dag 5 embryo's?

Bij ons hebben ze na 3 terugplaatsingen zonder resultaat (ook ICSI want sperma niet optimaal) een hele batterij meer uitgebreide testen gedaan vooral bij mij maar ook bij mijn man.
Uiteindelijk is uit de testen naar voor gekomen dat ik licht afwijkende waarden had wat immuniteit betreft.
In combinatie met een voorgeschiedenis van auto-immuunziekte in mijn familie; hebben we laatste poging met ondersteuning cortisone gedaan en met succes.
We zijn ook behandeld in UZ Jette.

Ik wil je geen valse hoop geven, maar als er in tussentijd nog niet verder gekeken is naar waarom innestelling niet lukt is toch misschien een vraag waard.

Ik weet dat als ik vroeger reactie kreeg van mensen die intussen zwanger waren; ik dikwijls ook iets had van "Gemakkelijk praten; bij jou is intussen gelukt." Dus alle begrip als je verdriet en moedeloosheid de overhand hebben.
Wilde alleen mijn verhaal even delen - misschien heb je er toch iets aan.

Heel veel sterkte en succes!
Liefs

Ihope
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 juli 2018, 20:19

Re: Nieuw op het forum maar niet met IVF

Bericht door Ihope » 28 juli 2018, 17:50

@Momsoon @Titiswens alvast bedankt voor jullie reactie, deed enorm deugd. Wel telkens ging het om een terugplaatsing op dag 3.
Na de zoveelste teleurstelling hadden we vorige week ook gevraagd van wat kunnen we nog doen en hoe komt dat we steeds zonder enig resultaat blijven. Ze zien uiteindelijk geen enkel probleem totdat de innesteling aan de beurt is. Blijkbaar had ik op al die keren al eens een positief resultaat behaald. Dus innesteling is wel degelijk mogelijk. Maar ja verder stelde ze nogmaals voor om een baarmoederonderzoek te doen, aangezien het gehele traject telkens foutloos verloopt.
Wij gaan in behandeling in Sint-Augustinus. Een tweede opinie hebben we al eens overwogen, maar de vraag blijft naar waar kunnen we dan het beste terecht.
Ben ontzettend blij dat je je verhaal ook aan mij hebbe toevertrouwd. Snap het volledig, alsof de hele wereld precies zwanger raakt en ik hinkel erachter zonder resultaat....
2013–pilstop
2014 nov - 1ste IUI
2014 dec - 2de IUI
2015 nov - Ivf 1.0
2016 feb - Ivf 1.1
2016 apr - Ivf 1.2
2016 juni - Ivf 1.3
2016 aug - Ivf 2
2016 okt - Ivf 3
2016 dec - Ivf 4.0
2017 feb - Ivf 4.1
2017 apr - Ivf 4.2
2018 juni - Ivf 4.3

Lucilyana
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 augustus 2018, 18:21

Re: Nieuw op het forum maar niet met IVF

Bericht door Lucilyana » 7 augustus 2018, 7:39

Hoi, hoe heftig zeg is dit misschien iets dat je is naar Johan roosen is een man die via Accupentuur mensen helpen aan zwangerschap zo zijn er heel veel die niet zwanger geraakte toch zwanger geraakt.hij past soms ook aan via voeding enz kan soms aan heel kleine dingen hangen. Hij zit in heusden zolder veel succes hier mee kijk maar op internet lees je heel veel goede dingen grtj

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast