vervroegde overgang, toch zwanger?

Plaats reactie
onzekertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 6 augustus 2018, 11:30

vervroegde overgang, toch zwanger?

Bericht door onzekertje » 6 augustus 2018, 11:40

Eerste maal hier op deze forum dus zal even mijn situatie wat uitleggen.

Ik ben een mama van 2 pracht van kids 10 en 12 jaar, ben 34 jaar en heb sinds januari dit jaar heel onregelmatig mijn menstruatie. Hiervoor ben ik naar de gyn geweest en uit bloedonderzoek is gebleken dat ik in mijn vervroegde overgang zit. Was wel even slikken toch zeker op deze leeftijd. Wij waren al enkele jaren bezig om een derde kindje, dit tevergeefs want tot op heden is dit nog niet gelukt. Nu heb ik mijn menstruatie de laatste maanden altijd om de 2 a 3 weken maar nooit zijn ze langer weggebleven. Nu als ik naar deze 3 weken mag kijken ben ik vandaag reeds 5 dagen overtijd. Af en toe heb ik de laatste 8 dagen wat heel lichtjes bruinverlies gehad, maar zeker niet veel, enkel bij het afvegen. Is zelfs niet echt bruin maar ook niet echt roze. Heb steeds een trekkend gevoel onderin m'n buik, maar geen menstruatieachtige krampen, dit is net iets anders van gevoel. Gisteren had ik precies het gevoel dat er iets op mijn maag was blijven liggen, heb er slecht van geslapen en vanmorgen was het nog niet over. Zere borsten had ik tot gisteren, maar is vandaag al weer heel wat minder. Nu omdat de overgang voor mij toch heel nieuw is weet ik niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Blijven mijn maandstonden gewoon deze maand weg door de overgang, of zou de kans er toch zijn om zwanger te zijn. Voel me zo onzeker en durf niet goed een test te doen, omwille van weeral eens een teleurstelling. Is er iemand van jullie die dit ook meegemaakt heeft?

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: vervroegde overgang, toch zwanger?

Bericht door Sterrie » 9 augustus 2018, 8:55

Dag onzekertje, hoe is het ondertussen met jou? Heb je jouw maandstonden ondertussen al gekregen? Of toch een test gedaan?

Ik heb ook min of meer in dezelfde situatie gezeten toen wij aan het proberen waren voor ons eerste kindje, al had ik toen nog niet de diagnose van vervroegde overgang (ondertussen wel). Ik had toen heel wisselende cyclussen, variërend van 3 weken tot 7 weken, super verwarrend dus, want je weet inderdaad niet wanneer je mag hopen of testen. Daarnaast ook allerlei rare symptomen die konden wijzen op een zwangerschap, maar achteraf denk ik dat het toch door die vervroegde overgang kwam, want niet spontaan zwanger geraakt. Maar ik hoop dus voor jou dat je wel zwanger bent!
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten