Voorstellen

Plaats reactie
Twentsewensmama
Berichten: 1
Lid geworden op: 6 september 2018, 19:04

Voorstellen

Bericht door Twentsewensmama » 6 september 2018, 19:14

Hallo allemaal! Fijn dat ik hier mee mag komen schrijven
Ik zal me even voorstellen en ons verhaal vertellen:
Ik ben Petra en ben sinds 7,5 jaar samen met mijn vriend. Ik heb 2 dochters uit een eerdere relatie, hun vader is ruim 11 jaar geleden echter overleden toen ik bijna 37 weken zwanger was van onze jongste dochter door een ongeluk. 4 jaar later had ik het geluk een 2e grote liefde tegen te komen en met hem ben ik dus al 7,5 jaar gelukkig!
6 jaar geleden besloten om de pil aan de kant te gooien. Wel samen besloten dat we de natuur gewoon haar gang lieten gaan en dat als we niet zwanger werden het zo ook goed was. We wilden dan geen traject in. Ik raakte niet zwanger en dat vonden we goed totdat ik 1,5 jaar geleden toch plots zwanger bleek! Ik had dat hoofdstuk eigenlijk al afgesloten dus ik was best bang. Dat heeft ook te maken met mijn leeftijd, ik was op dat moment bijna 38 jaar. Ik was dan ook heel bang dat er misschien iets niet goed zou zijn met het kindje aangezien de risico's een stuk groter zijn. Toen ik eenmaal aan het idee was gewend was ik ook dolgelukkig! Dat we na zó lang toch nog een wondertje mochten verwelkomen! Bij de 2e echo bleek dat het kindje een verdikte nekplooi had dus zijn we doorgestuurd voor een vlokkentest met 12 weken zwangerschap. Uit die onderzoeken bleek dat het kindje geen chromosomale afwijking had, wat een opluchting! Ook kregen we te horen dat we een meisje zouden krijgen! Wel zouden we een medische echo krijgen om te kijken of het kindje geen hartafwijking zou hebben, ook dat bleek helemaal goed te zijn. Daarna kon ik eigenlijk pas een beetje gaan genieten van de zwangerschap. Totdat het noodlot toe sloeg. Na bijna 29 weken zwangerschap ging het helemaal mis! Mijn placenta liet los en ik heb toen een spoedkeizersnee gekregen maar we waren te laat, ons dochtertje is overleden tijdens de spoedkeizersnee...
We zijn inmiddels ruim een jaar verder en we hebben in dat jaar geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, de kinderwens bleef.
Zwanger worden blijkt toch weer erg moeilijk. En daarom hebben we een paar maanden geleden besloten om toch een fertiliteitstraject in te gaan. We willen zo graag een kindje waar we voor mogen zorgen, niet alleen in ons hart. We hebben inmiddels alle onderzoeken gehad, maar er is geen reden gevonden waarom het niet lukt. Dus we mogen nu starten met IUI. Vandaag heb ik de prikinstructies gehad en ga starten met ovaleap. Aanstaande zondag is mijn NOD dus ik zou dan snel kunnen starten.

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Voorstellen

Bericht door Yvonne1983 » 7 september 2018, 8:20

Twentsemama jij hebt al wel wat vervelends achter de kiezen ik hoop dat jullie snel een nieuw kindje mogen verwelkomen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten