Fertiliteitscentrum ZOL Genk

Plaats reactie
Sanne1990
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 september 2018, 13:02

Fertiliteitscentrum ZOL Genk

Bericht door Sanne1990 » 13 september 2018, 13:16

Hallo iedereen

Ik ben nieuw hier en wou eens horen wie er allemaal in behandeling is in Genk?
In maart 2018 hebben we ons 1ste gesprek gehad met Dr. Mestdagh. Mijn 1ste indruk was vrij positief, vind het een aangename vrouw maar naarmate de tijd merkte ik wel dat ze soms wat verward is. Nu maakt niet uit. De IVF consulentes zijn er super!
Ons was aangeraden om onmiddellijk met ICSI te beginnen daar het zaad van mijn vriend geen goede punten scoorde. Bij mij was gelukkig wel alles in orde.
Naar een hele reeks onderzoeken bij zowel mij als mijn vriend zijn we in juni aan onze 1ste poging begonnen. Na enkele weken van spuiten/echo's was ik klaar voor de 1ste pick-up. Met als resultaat 3 bevruchte eicellen. Eentje hebben ze teruggezet en 2 in de vriezer. Helaas heeft de 1ste het niet overleefd in mijn baarmoeder, de 2de ingevroren hebben ze 2 maanden later ontdooit en teruggeplaatst. Resultaat: 3 dagen overtijd maar na bloeduitslag met slechte resultaten heb ik mijn regels gekregen.
We hadden nog 1 eskimootje in de vriezer zitten. Deze hebben ze op 3 september teruggeplaatst. Ben afgelopen dinsdag 11/09 bloed gaan laten trekken. HCG stond op 15 maar progesteron was veel te laag. Vandaag opnieuw bloed gaan laten trekken maar beiden waren weer gedaald. Moest bij deze laatste terugplaatsing ook helemaal niets nemen van medicatie.
Nu dan maar wachten tot mijn regels komen zeker ... :-(

Graag wil ik jullie ervaringen weten over Genk.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Fertiliteitscentrum ZOL Genk

Bericht door mich75 » 13 september 2018, 15:54

Ik ben in behandeling geweest in het ZOL.

Ook onmiddellijk met ICSI begonnen ook bij dr. Mestdagh. Helaas geen bevruchtingen.

Na 3 pogingen overgestapt naar Jette omdat ik toch twijfels had over hun manier van werken, als het aan de dr. had gelegen was het al gestopt na ICSI 1.

Pas door van centrum te veranderen heb ik pas echt beseft hoeveel fouten er gemaakt zijn.

Er zijn ook dames/koppels die waarschijnlijk zeer tevreden zijn over Genk, maar mij zien ze er niet meer voor fertiliteit en ik ga het ook niemand aanraden.

Wat ik jou aanraad is dat als het bij de volgende poging terug hetzelfde verhaal is dat je dan elders gaat horen voor een second opinion.

De innesteling is blijkbaar geen probleem, maar het verdere verloop wel.

Als ik uit je naam kan opmaken dat je van 1990 bent dan is 3 embryo's toch redelijk weinig, ik weet natuurlijk niet hoeveel eicellen je had.

Hier op het forum kan je veel ervaringen en verhalen vinden en waarschijnlijk dames met dezelfde ervaringen (in een ander centrum), lees ze eventueel, dit kan ook steun bieden.

Veel succes met de volgende poging!
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Sanne1990
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 september 2018, 13:02

Re: Fertiliteitscentrum ZOL Genk

Bericht door Sanne1990 » 14 september 2018, 8:07

Bedankt voor je reactie Mich75 ! En voor de goede raad.
Ik had bij mijn pick up 14 eicellen; 7 hebben ze bevrucht maar uiteindelijk 3 die bruikbaar waren.
Ik zou niet weten of dit veel of weinig is?

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Fertiliteitscentrum ZOL Genk

Bericht door mich75 » 14 september 2018, 14:21

De dokters zijn over het algemeen tevreden met 8 tot 12 (bruikbare) eicellen, dus 14 eicellen is een zeer goed resultaat.

Wat ik niet helemaal begrijp, had je er 14 waarvan er 7 bruikbaar waren en er dan uiteindelijk 3 overbleven. Of waren de 14 allemaal bruikbaar en waren er maar 7 bevrucht en zijn er daarna nog 3 overgebleven.

In principe als alles in orde is, dus jij hebt gezonde eitjes en het probleem van je partner wordt opgelost met ICSI, zou je toch een bevruchtingspercentage moeten hebben van 80% en op het einde minimum 50% overhouden.

Als dit niet het geval is, is er een probleem met de eicellen en/of zaadcellen of het ligt aan het labo.

Hier op het forum zijn genoeg verhalen te vinden van dames met een mooi aantal eitjes, dikwijls nog redelijk wat bevruchtingen en dan op het einde van de rit amper embryo's. Na verandering van centrum hebben ze ineens 6 tot 10 goede embryo's.
Bij anderen ligt het effectief aan de man of vrouw. Maar het is niet omdat de kwaliteit minder is dat het niet lukt, het is wel zo dat je MAAR 6 terugbetaalde pogingen hebt, voor sommigen ruim voldoende voor anderen veel te weinig.

Als je per poging 0 tot 2 embryo's hebt dan vliegen de pogingen erdoor. Stel dat je 8 embryo's hebt per poging, geen garantie dat het lukt, maar het geeft wel meer rust dat er veel kansen zijn.

Een raad die ik nog ga geven en die ikzelf niet (voldoende) heb toegepast omdat ik het eerst niet wist of wou weten...

Probeer heel objectief naar de behandelingen te kijken. De behandeling zelf, medicatie, bn, echo, pu,... zijn zeker te doen, maar omdat we zo emotioneel betrokken zijn en zo graag een kindje willen wordt het allemaal veel zwaarder.

Blijf nuchter en stel vragen als je denkt dat iets niet zo goed is en het beter kan. Ga voor een second opinion indien nodig, stel vragen hier op het forum. Je wil zo snel mogelijk een kindje en als het niet lukt mag je je afvragen wat is er mis. Men is er vanuit gegaan dat je in principe na max 3 pogingen een doorgaande zwangerschap zou moeten hebben, dus 6 pogingen voor 2 kindjes. De ene heeft natuurlijk meer kansen per poging dan de andere en het heeft ook met leeftijd en nog andere factoren te maken.
Maar je hebt recht op een deftige uitleg als het niet lukt, iets als het is een loterij, of je moet wat geluk hebben is voor mij dikke zever, dan heb je een andere dr nodig.

Mijn uitleg komt misschien negatief over maar dit is zeker niet de bedoeling, het is gewoon wat goedbedoelde raad voor wie het wil gebruiken.

Je hebt nog maar 1 poging achter de rug, hopelijk lukt het bij de volgende, dus zeker nog niet panikeren. Gewoon positief denken en alert blijven.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Joycetriki
Berichten: 5
Lid geworden op: 2 december 2017, 19:10

Re: Fertiliteitscentrum ZOL Genk

Bericht door Joycetriki » 21 september 2018, 23:43

Hallo ik ben ook al een tijdje in genk in behandeling.. ik had bij de 2de poging 4 eicellen waarvan 2 bevrucht.. de eerste was meteen niks.. notmaal had ik 7 sept de 2de terugplaatsing maar dat is misgelopzn bij de ontdooiing... was er zo kapit van dat ik de hele week in een hoekje heb zitte huilen.. 2okt moeten we weer op gesprek bij dr Dhondt.. en dan zien we wel weer zekee.. soms denk ik,ik stop ermee maar onze wens is zo groor.. als ik mense zie met kindjes breekt mijn hart gwn...

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Fertiliteitscentrum ZOL Genk

Bericht door mich75 » 22 september 2018, 8:15

Ik heb bij het andere topic al geantwoord ivm met het ontdooien.

Hier zou ik je toch ook adviseren om een afspraak te maken in Jette.

Ik kan je vertellen dat ik in het begin de dr. ook geloofde (ik had dr. Mestdagh), want zij weet het ten slotte toch het beste, niet? Maar er liepen dingen toch niet helemaal zoals het moest en door veel op te zoeken en hier op het forum verhalen te volgen, begon ik meer en meer te twijfelen en dacht ik over te schakelen naar Jette, maar mijn man wou dit niet omdat hij het te ver vond. Maar door een duwtje van de dames hier heb ik toch doorgezet, de beste beslissing ooit in heel dit verhaal.

Je hebt maar 6 terugbetaalde pogingen en je denkt er na 2 al aan om te stoppen door de tegenslag (begrijpelijk) maar die kinderwens is zo groot dat je toch wil verder gaan. Hoeveel kan je nog aan?

Maak een lijst met alles wat je wil vragen aan dr. Dhondt en neem nadien die vragenlijst mee naar Jette, dan kan je ook het verschil in antwoorden zien.

Ik had in mijn zoektocht een aantal technieken gevonden die in het buitenland werden toegepast en misschien wel een uitkomst voor ons konden bieden. Dus ik hoopvol op consult bij de dr. die ene techniek deden ze niet en die andere kende ze niet maar ze vond het wel interessant en ik moest de naam opschrijven en helemaal uitleggen hoe het werkte.
Antwoorden als, ik weet het niet, geen idee, geluk, pech,...die doen het voor mij echt niet.

Het is nog allemaal heel vers bij jou, dus laat het allemaal nog wat bezinken, het duurt toch weer even eer je een volgende poging kan opstarten.

Veel sterkte en succes.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Wenneke39
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 september 2018, 15:04

Re: Fertiliteitscentrum ZOL Genk

Bericht door Wenneke39 » 27 september 2018, 15:03

Nooit nog in Genk,

Was ook bij mestdagh, ben na 1,5j overgegaan naar jette omdat ik gevoel had dat Genk me aan de draai hield. Genk wou op mijn leeftijd nog eerst paar rondes iui doen, jette overgestapt en gezien mijn leeftijd idd meteen icsi, nu zwanger (heeel pril) van cryo teruggeplaatst in natuurlijke cyclus. Naar jette gaan was beste beslissing ooit! Ben over de 40 als ik moet bevallen, in de hoop dat alles goed gaat, morgen nieuwe bloedname en hopelijk hcg gestegen, had afgelopen maandag 80,4.

Nikki1986
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 juni 2019, 23:27

Re: Fertiliteitscentrum ZOL Genk

Bericht door Nikki1986 » 14 juni 2019, 23:41

Hoi allemaal, zijn er nog mensen actief in het Zol genk? Ik ga vanaf augustus beginnen met de tweede ronde. De eerste ronde was een mengsel van ivf en icsi en zijn we gestart in juni 2015. We hadden 12 bevruchte eitjes, 4 hadden het tot dag 5 gehaald. 1 is terugplaatst en 1 is succesvol ingevroren. Ik vond het toen wel zuur dat er maar 2 pogingen in deze ronde waren. Maar enorm geluk gehad, meteen zwanger en alles is goed verlopen. Ik heb wel de hele zwangerschap angst gehad dat het mis zou gaan. Nu een prachtige dochter van 3 jaar rondrennen.

Nooit iui gehad omdat de spermakealiteit niet goed wad, zo werd meteen ivf aangeboden na een jaar natuurlijk te proberen was de knoop snel doorgehakt om hulp aan te nemen.

Vorig haar wilden we de andere terugplaatsing. Toen werd een cyste gevonden. Het gevolg was de diagnose endometriose. Dit is vastgesteld na 2 kijkoperaties waarbij 1 eileider werd weggehaald met nog een stukje darm en vaginawand.

Januari 2019 eindelijk de tweede terugplaatsing gehad. Na 5 dagen ging het al mis, was pittig om te verwerken. De vorige keer was het ook meteen gelukt dus ik was naΓ―ef en dacht niet na dat het ook niet zou kunnen lukken.

Nu 4 jaar na de eerste behandeling is mijn kinderwens voor nummer 2 zo sterk! Ik mag begin augustus weer opstarten. Het lijkt allemaal meer structuur te hebben in het zol en dat is fijn. Ik ga verder bij dr dhont. De vorige keer is het haar ook gelukt. Nu ik haar vaker heb gezien vind ik haar heel lief, duidelijk en persoonlijker.

Zijn er lotgenoten? Vond het de vorige keer wat eenzaam en nu kan ik de steun gebruiken van jullie en misschien kan ik jullie ook advies of mijn ervaring delen?

Groetjes

Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Re: Fertiliteitscentrum ZOL Genk

Bericht door Cleopatra » 16 juni 2019, 9:34

Hoi ! Ik ben in behandeling geweest bij Dr Dhondt (heel vriendelijk, begripvol en geeft duidelijke info). Na 6 pogingen IUI overgeschakeld naar IVF/ICSI. Bij de eerste poging had ik 30 follikels waarbij 25 eicellen geoogst konden worden. Ze hebben er IVF en ICSI op toegepast (50/50), uiteindelijk 11 bevruchte eicellen in de vriezer. IVF had qua bevruchtingen meer succes maar de derde terugplaatsing van de eerste poging was een ICSI en ligt nu in het parkje zalig te slapen na het drinken van zijn ochtendfles 😍 Ik heb dus een goede ervaring gehad met het ZOL, maar zowel bij mijn man als ik is er geen oorzaak gevonden, bij mij was er wel lichtjes sprake van PCOS maar helemaal niet uitgesproken. Bovendien hadden we al een kindje via de natuurlijke weg gekregen. Dit is wat ik vaker hoorde, als je geen echte problemen hebt is het ZOL goed, en anders kan je best niet te lang wachten en richting Jette gaan. Veel succes !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten