Muur

Plaats reactie
Nellle
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 september 2018, 18:09

Muur

Bericht door Nellle » 17 september 2018, 22:12

Hallo,

Mijn naam is Nelle en ik ben sinds januari 2017 gestopt met de pil. Mijn vriend en ik hebben samen een zaak (een kinderopvang) en zijn heel zeker dat we samen een kindje willen. Het zou dan ook heel erg welkom zijn. Maar ondertussen zijn we anderhalf jaar verder en er is nog steeds niets gebeurd. In februari maakte ik voor ons beiden een afspraak in de fertiliteitskliniek maar mijn vriend gaf aan hier toch nog niet klaar voor te zijn. Ondertussen hebben wij onze afspraak 3 keer verplaatst. Voor mij is de maat een beetje vol. Ik probeer me steeds begripvol op te stellen en hem niet te pushen maar ik kan maar niet begrijpen waarom hij zich zo verzet tegen deze tests. (Ondertussen heb ik mijzelf wel laten testen, voorlopig alles normaal maar mijn gynaecoloog heeft aangegeven dat de derde test een kijkoperatie zal zijn om te zien of mijn eileiders in orde zijn) Het lijkt me dus logisch dat mijn vriend eerst zijn sperma laat onderzoeken voor ik onder het mes ga. Maar hier bots ik dus op een muur. Hij heeft nog steeds vertrouwen in de natuur, wil ook niet weten of er iets mis is met hem, denkt dat ik hem ga verlaten bij slecht nieuws,...
Heeft iemand van jullie ervaring met een partner die tegenpruttelt ivm het sperma-onderzoek? Hoe pak ik dit aan, wat moet ik ervan denken?

Alvast bedankt!
Nelle

Juuul
Berichten: 13
Lid geworden op: 9 september 2018, 16:17

Re: Muur

Bericht door Juuul » 21 september 2018, 18:01

Hoi Nelle,

Wat lijkt me dat lastig voor je.
Ergens kan ik wel begrijpen dat het erg spannend is ook voor de man.
Het kan zomaar zijn dat eruit komt dat zijn zaad van slechte kwaliteit is en misdchien tast dat toch een beetje hun mannelijkheid aan.
Maar als je duidelijkheid wilt of verder wilt moet je tovh wat afspraken maken en het er goed over hebben.
Misschien een maand afspreken van tot die tijd proberen?
Wij zijn pas na 2,5 jaar echt naar ht ziekenhuis gegaan.. spijt dat ik dit traject niet eerder ben gestart.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten