Eicel ontdooien mislukt

Plaats reactie
Joycetriki
Berichten: 5
Lid geworden op: 2 december 2017, 19:10

Eicel ontdooien mislukt

Bericht door Joycetriki » 21 september 2018, 23:26

Hoi iedereen.
7 september zou ik een 2de terugplaatsing gehad hebben.. maar bij het intdooien is dit mis gegaan.. ik heb er vorige week een heel week van afgezien.. dit was ons laatste bevruchte eicel voorlopig.. ik kroop het liefst vanal in een hoekje om te bleiten.. zijn er hiee koh die dit hebben meegelaakt.. en hoe ginge jullie er mee om..
Grtjs joyce

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Eicel ontdooien mislukt

Bericht door mich75 » 22 september 2018, 7:57

Dat een cryo het ontdooien niet overleeft kan aan twee dingen liggen:

- ofwel was het een te zwak embryo dat in de eerste plaats niet had ingevroren mogen worden
- ofwel is de vries-/ontdooiproces niet optimaal

In Jette zeggen ze dat 99% van de embryo's goed ontdooit. Bij mij zijn er in totaal 7 ontdooid en allemaal in orde.

Hier op het forum kom je geregeld verhalen tegen van cryo's die de dooi niet overleven :cry: maar ik denk dat Jette (bijna) niet vernoemd wordt.

Maak een afspraak in Jette (ik heb elders gelezen dat je nu in Genk zit) en ga eens horen voor een second opinion.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Joycetriki
Berichten: 5
Lid geworden op: 2 december 2017, 19:10

Re: Eicel ontdooien mislukt

Bericht door Joycetriki » 22 september 2018, 8:50

Bedankt voor je reactie.. pff echt.. en net hier da da weer moet mislukke.. ze zeiden toen dat dit eigrnlijk de beste cryo van de 2 was... maarja niet dus.. is jette zoveel beter? Dat is ook wel een heel stuk verder..

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Eicel ontdooien mislukt

Bericht door mich75 » 22 september 2018, 10:04

Ze komen vanuit de hele wereld naar Jette omdat ze zo goed zijn, dus eigenlijk mogen we van geluk spreken dat wij in België wonen.

In Genk beslist de dr alles alleen, ze hebben dan speciaal voor mij, na lang aandringen, een team overleg gedaan om te zien hoe ze me nog verder konden helpen. Ik heb hier wel 2 maanden op wachten om dan als antwoord te krijgen dat dit niets had opgeleverd.

Toen ik de eerste keer in Jette op consult ging zei de dr. dat vooral het labo een verschil zou maken verder waren mijn schema's wel ok en ging hij hetzelfde aanhouden.
In Jette heb je een dr waar je op consult gaat, maar verder is er een team waar overlegd wordt, dus als er iets mis is zijn er zoveel meer drs die het kunnen onderzoeken.

Je bn en echo hoef je niet in Jette te laten doen, je kan dit ook bij jou in de buurt laten doen en dan moet het doorgestuurd worden naar Jette. Je moet er enkel naartoe voor een consult, PU en TP.

Het is niet bij de deur, maar het is maar een kleine hindernis om je wens te vervullen.

Na 1 poging in Genk wisten ze wat er mis was (dachten ze), de eitjes, na 3 pogingen overgestapt naar Jette. Na de eerste poging bleek dat mijn eitjes ok waren en dat het probleem bij het zaad lag. Dit was dus de juiste diagnose.

Maak gewoon een afspraak en dan kan je nog zien of je al dan niet overstapt, gewoon eens horen wat ze daar zeggen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Joycetriki
Berichten: 5
Lid geworden op: 2 december 2017, 19:10

Re: Eicel ontdooien mislukt

Bericht door Joycetriki » 22 september 2018, 10:10

Oh dat klinkt inderdaad allemaal wel fijn qua omgang en alles.. misschien toch erns over nadenken.. bedankt in elk geval! Grts

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Eicel ontdooien mislukt

Bericht door mich75 » 22 september 2018, 10:15

Joycetriki schreef:
1 januari 1970, 1:00
ze zeiden toen dat dit eigrnlijk de beste cryo van de 2 was... maarja niet dus..
Misschien was het wel de beste maar zijn hun vries- en dooiprocessen niet zo goed.

Vraag het desnoods gewoon bij de volgende bespreking wat er is misgelopen is, of dat dit uitzonderlijk is. Je kan altijd zeggen dat je gehoord hebt dat dit ergens anders amper gebeurt, gewoon durven (door)vragen.

Het grote probleem is dat je alles moet ondergaan en je zelf weinig kan doen. Het enige wat je kan doen is het centrum kiezen waar je naartoe gaat en kritisch blijven, hoe emotioneel dit alles ook is.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten