Nieuw op het forum, dus mezelf even voorstellen

Plaats reactie
Sandy13
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 september 2018, 21:07

Nieuw op het forum, dus mezelf even voorstellen

Bericht door Sandy13 » 22 september 2018, 21:44

Goedenavond iedereen

Waar begin ik...

Ik ben Sandy, 29 jaar, getrouwd en ondertussen 39,5 weken zwanger van kindje nummer 4.

Waarom heb ik me aangemeld op dit forum?
Omdat ik hier zelf zoveel kracht uitputte toen we door een heel diep dal gingen.
Ik kan nu mijn eigen ervaringen met jullie delen...

Ons 1ste kindje Amalia werd geboren op 21 weken zwangerschap.
Op een zondagavond (20w 5dagen) mooi weertje, lekker gegeten en toen ik nog even naar het toilet ging voor we gingen slapen zag ik niets anders dan overal bloed...
Direct de spoeddienst opgebeld en onmiddellijk in de auto gesprongen. Toegekomen op de spoeddienst werd er een echo genomen en alles was in orde met ons meisje.
Er werd ons gezegd: je mag een nachtje blijven tot de bloeding gedaan is en dan mag je naar huis.
Maandagmiddag, vol spanning om naar huis te mogen (de bloeding was gestopt), wil ik me recht zetten uit bed, verlies ik vocht, wat blijkt scheurtje in de vruchtzak (vruchtwater verlies)
Uiteindelijk werd ons dochtertje de dag er na geboren op 09.06.2015. Ze heeft nog 1u45 minuten gevochten, maar aangezien de zwangerschapsduur niet ver genoeg was, werd er niets gedaan...
Na wat onderzoeken bleek dat ik een infectie had gehad en die was mijn baarmoeder binnengeslopen.

Ons 2de kindje Noah werd geboren op 23 weken 4dagen zwangerschap, helemaal onverwacht!
Ik stond vrijdagmorgen op met een raar gevoel in mijn onderbuik. Ik kan niet meer recht van de pijn en belde mijn man op, daarna heb ik de ambulance gebeld en toen mijn man net thuis was kon ik het drukkend gevoel niet meer aan en heb geperst, ik kon niet anders, mijn water brak. Achteraf bekeken had ik uitpuilende vliezen die voor de druk zorgde.
Ik werd met de brandweer uit ons huis gehaald via de ladder omdat ik absoluut niet meer mocht rechtstaan.
Ik werd oiddellijk naar UZGent gebracht, de rit naar het ziekenhuis was een hel, ik kreeg beginnende weeën en heb gehuild, gehuild, gehuild...
In het ziekenhuis aangekomen vertelde ze me doodleuk dat ze niets meer konden/zouden doen, ik was immers geen 24 weken.
Tijdens de bevalling is ons zoontje gestorven, waarschijnlijk door de stress.
Noah werd geboren op 02.12.2016
Ik besloot een andere gynaecoloog te nemen, omdat er nu helemaal geen infectie ofzo te vinden was...

Half februari 2017 ontdekte ik dat ik weer zwanger was... zoveel vragen, was dit niet te snel, waren we hier wel klaar voor, opnieuw die angst...
Ik kreeg een eerste afspraak bij mijn nieuwe gynaecoloog en zij kon ons een mooi kloppend hartje laten horen, na het bekijken van mijn baarmoederhals werd er besloten een cerclage (een ‘knoop’ die er voor zorgt dat de baarmoederhals gesloten blijft) te plaatsen op 12 weken zwangerschap. Ik had/heb namelijk cervuxefficiëntie (zwakke baarmoederhals)
Dit had al veel eerder aan het licht moeten komen!
De hele zwangerschap kreeg ik platte rust, adalat (weeënremmers), utrogestan, om 2 de weken een in-uitwendige echo...
op 36 weken werd de cerclage verwijderd (aw pijnlijk) en op 10.10.2017 (38w4dagen) Om 20u30 het ziekenhuis binnen met lichte krampjes en om 23u33 is ons zoontje Gabriël geboren. Nu een flinke jongen van bijna 1 jaar.

In januari van dit jaar (2018) kreeg ik wat kwaaltjes, pijnlijke borsten, opgezwollen buik,... (ik ben altijd zeer onregelmatig geweest met mijn maandstonden, dus over tijd was bij mij geen garantie op een zwangerschap.
Ik besloot toch maar even een testje te doen en wat bleek: Zwanger.
Ik liet de test aan mijn man zien en we zijn beginnen huilen van geluk...
Weer even een afspraak bij de gynaecoloog, alles was in orde, op 12 weken kreeg ik weer een cerclage. Die is nu 3,5 weken geleden verwijderd en ons dochtertje wil zich nog niet laten zien.
De uitgerekende datum is 26/09/2018... Spannend!
Wie had ooit gedacht om zo lang nog te kunnen rondlopen zonder cerclage... Maandag even op controle bij de gynaecoloog om even te kijken hoe het juist is met de baarmoederhals, opening, ...

Wat een lang verhaal, tijd om hier af te sluiten, als er vragen zijn, ik hoor ze graag...
Ps ik houdt jullie op de hoogte!

Liefs Sandy

IBB
Berichten: 24
Lid geworden op: 3 mei 2018, 16:08

Re: Nieuw op het forum, dus mezelf even voorstellen

Bericht door IBB » 23 september 2018, 8:28

Sandy,

Al een lange weg ! Succes met de bevalling!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten