Baby naar creche

Plaats reactie
Dizana
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 september 2018, 11:20

Baby naar creche

Bericht door Dizana » 30 september 2018, 11:32

Hallo Lieve Mamas,

Ik ben nieuw hier, en ik ben 16 mei mama geworden van een prachtige zoontje genaamd Rezdar.

hij is ondertussen bijna 5 maanden. En ik heb het erg zwaar gehad de eerste 3 maanden. Hij had last van Reflux en sliep de hele dag door niet en werd in de nacht heel veel wakker. Ik geef borstvoeding en dat ging ook enorm moeizaam. Gelukkig is dit erg verbeterd en is het een leuk en lief en makkelijkere mannetje geworden.

Hij is ondertussen ook genezen van Reflux ( dankzij Reflux bedje)

Ik wil binnenkort terug gaan werken, maar ik zit er enorm tegen op om hem naar de creche te brengen, niet alleen omdat ik hem ontzettend ga missen, maar ook omdat ik merk dat als we bij andere mensen zijn of dat nu familie zijn of vrienden dat hij moet huilen als hij onbekende gezichten ziet. En hij is natuurlijk enorm gewend aan mij. Ik ben de hele dag thuis maar pak hem niet de hele dag op, dus ik verwacht ook niet dat ze dit in de creche gaan doen, zeker omdat hij niett de enige baby is.
Ik wil graag weten wat jullie ervaringen hier mee zijn.

Hij kan trouwens gelukkig wel zelfstandig in slaap vallen. Maar wordt dan ook heel snel wakker. En zijn er moeder die moeder melk afkolven en mee geven, of zijn ze gestopt met borstvoeding als de baby naar de creche ging.

Ben heel benieuwd naar jullie verhalen.

maxinestevens
Berichten: 4
Lid geworden op: 9 oktober 2018, 16:56

Re: Baby naar creche

Bericht door maxinestevens » 9 oktober 2018, 21:35

Hi Dizana,

Ben je al eens met Rezdar gaan wennen in de creche? Vaak heb je de mogelijkheid om samen wenmomentjes in te plannen, dan ga je misschien al sneller gerustgesteld zijn :-)

Maar inderdaad, wat is dat voor een aanpassing, eens ze naar de creche gaan :-)

Ik heb mijn beide zoontjes vanaf 4 maanden naar de creche gebracht. Mijn oudste zoontje wou steeds gedragen worden thuis, en had heel veel aandacht nodig van ons. Bij hem vreesde ik dat hij in de creche zou huilen en dat ze hem niet zoveel aandacht zouden kunnen geven als hij nodig had. Dat viel heel goed mee. In de creche zat hij in een wipstoeltje te kijken naar de andere kindjes en was heel tevreden zo. Helemaal anders dan thuis dus. Ons jongste kindje (6 maand) is heel rustig thuis, en ook in de creche, dat is natuurlijk gemakkelijker...

En ja, je mist je kind als die in de creche is, dat is zo. Maar het is ook wel een enorme vrijheid dat je ook je eigen leven kan verder zetten. Ik vind het helemaal geweldig :-D

Houd je ons op de hoogte?

Veel succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten